همراه با کاروان قرآنی نور در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی(ع) + عکس
کد خبر: 4166814
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۶

همراه با کاروان قرآنی نور در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی(ع) + عکس

کاروان قرآنی نور امسال با حضور ۴۰ نفر از قاریان، حافظان و گروه‌های تواشیح در بخش بانوان و آقایان در موسم اربعین ۱۴۰۲ حضور پیدا کرده‌اند.

به گزارش ایکنا، کاروان قرآنی نور امسال با حضور ۴۰ نفر از قاریان، حافظان و گروه‌های تواشیح در بخش بانوان و آقایان در موسم اربعین ۱۴۰۲ حضور پیدا کرده‌اند و به اجرای برنامه در مواکب و محل‌های تجمع زائران می‌پردازند.

اجرای صد‌ها برنامه قرآنی با مشارکت مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، اعم از قرائت، ابتهال و تواشیح و قرائت اذان‌گاهی و تصحیح قرائت نماز طی بازه زمانی حضور کاروان نور اعزامی به اربعین ۱۴۰۲ پیش‌بینی شده است تا در ۳۰۰ موکب به اجرای برنامه بپردازند.

بر همین اساس در آغاز برنامه‌های روز سوم کاروان قرآنی نور، سجاد پروینی‌نژاد در حسینیه آیت‌الله شاهرودی به تلاوت قرآن پرداخت و جواد کاشفی، قاری ممتاز و بین‌المللی کشورمان در نشست هم‌اندیشی اربعین حسینی با حضور مسئولان کشور عراق و ایران و حضور نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت در صافی‌صفای نجف اشرف به تلاوت پرداخت.

بخش دیگر برنامه‌های این روز تلاوت قرآن کریم توسط سجاد پروینی‌نژاد در موکب الشهدا عمود ٧٨٥ بود. اجرای تلاوت قرآن توسط قاریانی ازجمله کاشفی و خاتمی و اجرای برنامه توسط گروه تواشیح فدک الزهرإ(س) در موکب حشد الشعبی شهدای مدافع حرم عمود ۱۱۵۲ از دیگر برنامه‌های اجرا شده کاروان نور بود.

تلاوت قرآن کریم توسط محمد زاهدی، قاری ممتاز کشور، در موکب حضرت زینب بنت موسی کاظم(ع) در مسیر مشایه نیز بعد از نماز عشا و همچنین تلاوت و اذان ظهر در عمود ۱۰۸۰ موکب حضرت معصومه(س) توسط این قاری انجام شد.

در هنگامه اذان مغرب نیز در عمود ۱۰۸۰ موکب حضرت معصومه(س) نوای قرآن سجاد پروینی‌نژاد قاری ممتاز کرمانشاهی طنین‌انداز شد. همچنین در شهر نجف برنامه‌های کاروان قرآنی با اجرای زنده گروه تواشیح بشارت در مزار ابومهدی المهندس و با حضور زائرین ادامه یافت و در موعد مغرب نیز این مرقد شهید میزبان گروه نوجوانان کریمه اهل بیت(ع) شهر قم بود.

حامد علیزاده، قاری بین المللی و علیرضا لطفی‌نیا قاری ممتاز کشورمان در هتلی در شهر نجف به دعوت شیعیان مقیم اروپا به تلاوت قرآن پرداختند. همچنین این دو قاری در یکی از محافل در شهر نجف با حضور رئیس اتحادیه روابط قرآنی کشور عراق به تلاوت آیات قرآن پرداختند.

گروه تواشیح فدک الزهرا(س) مشهد نیز در عمود ۱۲۲۲ محل استقرار شبکه قرآن سیما به اجرای تواشیح پرداختند و جواد کاشفی نیز از اعضای این گروه به تلاوت قرآن پرداخت. همچنین درعمود ۷۸۵ مهدی غلام‌نژاد، قاری بین‌المللی کشورمان آیاتی از کلام الهی را تلاوت کرد.

در عمود ۸۰۹ ابراهیم عمارلو، آیات قرآن کریم را تلاوت کرد و عمود ۱۰۶۸ میزبان گروه همخوانی و همسرایی انوارالهدی قم بود. این گروه تا کنون ۷۰ برنامه برای زائران اجرا کرده است. پایان بخش این روز اجرای گروه همسرایی کریمه اهل بیت(ع) بود که در همین راستا به اجرای برنامه متفاوت در عمود ۸۰۹ زینبیه اوقاف اصفهان پرداخت.

یادآور می‌شود کاروان قرآنی نور در دو دسته اعزام خواهد شد. دسته نخست از ۱۰ تا ۱۷ ماه صفر عازم عتبات می‌شوند و دسته دوم از ۱۴ تا ۲۱ صفر در عتبات حضور خواهند داشت. اعزام بانوان در دسته دوم انجام می‌شود. در کنار هر دو قاری، یک مدیر اجرایی در طول مسیر، هماهنگی با مواکب و مقدمات یک محفل را با همراهی مسئول مواکب فراهم می‌کند.

انتهای پیام
captcha