خدمت‌رسانی شهرداری منطقه 13 به زائران سیدالشهدا(ع) از کربلا تا تهران
کد خبر: 4167187
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳

خدمت‌رسانی شهرداری منطقه 13 به زائران سیدالشهدا(ع) از کربلا تا تهران

مدیریت شهری منطقه 13 در آستانه اربعین حسینی، خدماتی برای زائران حسینی در نظر گرفته است که در مراسم پیاده‌روی کربلا و جاماندگان تهران ارائه می‌شود.

به گزارش ایکنا، تا اربعین زمان چندانی باقی نمانده و طبق سنت چندین و چند ساله عاشقان و عزاداران حضرت سیدالشهدا(ع) از سراسر دنیا به زیارت سید و سالار شهیدان می‌روند، در این بین برخی از شهروندان تهرانی که نتوانسته‌اند، خود را به کربلا برسانند، در مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی(ع) از میدان امام حسین(ع) تا حرم عبدالعظیم حسنی(ع) شرکت می‌کنند.
 
این مراسم به عنوان نماد اتحاد و همدلی مردم ایران اسلامی، در سال‌های اخیر به صورت مردمی و با مشارکت تمامی دستگاه‌ها، مناطق، تشکل‌ها و هیئت‌های مذهبی برگزار و در این روزها، مدیریت شهری منطقه 13 همسو با دیگر ارگان و سازمان‌ها، در تدارک این حماسه بزرگ است
 
محمدهادی علی‌احمدی، شهردار منطقه 13 در گفت‌وگو با ایکنا در تشریح اقدامات انجام گرفته گفت: با توجه به آئین پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی(ع) در تهران، معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه 13 اقدام به نظافت و آماده سازی مسیر راهپیمایی اربعین کرد و این طرح تا بعد از روز اربعین به طور مستمر ادامه می‌یابد. پ
 
وی افزود: علاوه بر نظافت و پاکسازی مسیر راهیپمایی در این منطقه قبل از برگزاری مراسم، حین و ساعاتی بعد از مراسم نیز نیروهای کارگری برای نظافت معابر در حالت آماده‌باش هستند. همچنین در روز مراسم پیاد‌روی جاماندگان اربعین با تعدای دستگاه فان مکانیزه و وانت ملودی خدمات لازم به شهروندان ارائه و کارشناسان بازیافت ضمن توزیع کیسه‌های زباله و تجهیز موکب‌ها به مخازن، آموزش‌های لازم را به شهروندان ارائه می‌کنند.
 
علی‌احمدی در خصوص خدمات فرهنگی ادامه داد: با توجه به اینکه فعالیت‌های فرهنگی منطقه 13 در عمودد 909 طریق الحسین(ع) کربلا تمرکز پیدا کرده، در مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین معاونت امور اجتماعی و فرهنگی این منطقه با موکب‌های مستقر در مسیر همراهی می‌کند و طبق نیازسنجی انجام شده، مسائل آنها از سوی معاونت مذکور تأمین می‌شود.
 
شهردار منطقه 13 ادامه داد: در مسیر پیاده‌روی، موکب‌های متعدی برای پذیرایی از زائران برپاست و این خدمات از سوی هیئت‌ها، مساجد، گروه‌های جهادی و نهادهای مردمی خدمت‌رسانی می‌کند.
انتهای پیام
captcha