وداع قرآنی عراقی‌ها با زائران خارجی اربعین
کد خبر: 4167320
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳

وداع قرآنی عراقی‌ها با زائران خارجی اربعین

نیروهای موکب تیپ حیدریون عراق با اهدای نسخه‌های قرآن کریم به زائران خارجی صحنه باشکوهی از عزت کتاب خدا را به تصویر کشیدند.

به گزارش ایکنا به نقل از صابرین نیوز، از جلوه‌های زیبای زیارت اربعین امسال در کربلای معلی وداع قرآنی عراقی‌ها با زائران خارجی بود.

زائرانی از ایران تا آفریقا شب گذشته در میانه قرآن‌های برافراشته از سوی نیروهای تیپ حیدریون و با چشمانی اشکبار با میعادگاه عاشقان وداع کردند.

عراقی‌ها شب اربعین را ساعات پایان خدمت گزاری به زائران می‌‌دانند و در مراسم شب گذشته با اهدای نسخه‌های قرآن به زائران عزت و اقتدار مسلمانان و مقدسات آنان و در راس آن قرآن کریم را به رخ کشیدند.

موکب لواء الحیدریون(تیپ حیدریون) از بزرگ‌ترین موکب‌های خدمات رسانی به زائران در کربلای معلی است .

تیپ الحیدریون از شاخه‌های سازمان الحشد الشعبی است که در سال‌های مبارزه با داعش نیز در صحنه‌های نبرد حماسه سازی کرده است.

هیئت عزاداری بنی عامر عراق نیز دیروز هنگام ورود به شهر کربلا و بین‌الحرمین تصاویری بزرگ از قرآن کریم را به نمایش گذاشت.

بر اساس عکس‌ها و کلیپ‌های منتشر شده از موکب بنی عامر از استان بصره، این موکب فعالیت ویژه‌ای را برای اعتلای نام قرآن کریم در کربلا تدارک دیده است.

عزاداران همچنین طرح موزائیکی قرآنی را که تجسم پیروزی و حرمت قرآن کریم است، به نمایش گذاشتند.

امسال نیز به دلیل اهانت‌های مکرر برخی معاندان به قرآن کریم در برخی کشور‌های غربی، عزاداران حاضر در این موکب، حمایت مسلمانان از قرآن کریم و تمسک به آن را به جهانیان به نشان دادند.

انتهای پیام
captcha