22 میلیون زائر در اربعین امسال به کربلا مشرف شدند
کد خبر: 4167354
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۳

22 میلیون زائر در اربعین امسال به کربلا مشرف شدند

تشرف بیش از 22 میلیون زائر به کربلای معلی در ایام اربعین، اعلام موفقیت طرح ویژه اربعین از سوی نخست‌وزیر عراق و انتقال هوایی بیش از 250 هزار زائر خارجی به عراق از جمله تازه‌ترین اخبار اربعین است.

22 میلیون زائر در اربعین امسال به کربلا مشرف شدندبه گزارش ایکنا به نقل از موازین نیوز، آستان مقدس حضرت ابوالفضل العباس(ع) اعلام کرد که بیش از 22 میلیون زائر در مراسم اربعین امسال کربلای معلی حضور یافتند.

آستان عباسی در بیانیه‌ای گفت: تعداد کل زائران اربعین امام حسین(ع) در کربلای معلی به 22 میلیون و نوزده هزار و 146 زائر رسید.
محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق امروز چهارشنبه در نشست خبری با فرماندهان امنیتی و استاندار کربلای معلی موفقیت طرح زیارت اربعین امام حسین(ع) را اعلام کرد.

سازمان هواپیمایی عراق هم امروز چهارشنبه اعلام کرد که تعداد پروازهای زیارتی به مقصد عراق در ایام اربعین(15 آگوست تا سوم سپتامبر برابر با 24 مرداد تا 12 شهریور) یک هزار و 850 پرواز بوده که حامل بیش از 250 هزار زائر بوده است

وزارت کشور عراق امروز چهارشنبه اعلام کرد که طرح امنیتی ویژه اربعین تا بازگشت آخرین زائر به وطن و شهرهای خود ادامه دارد.

خالد المحنا، سخنگوی وزارت کشور عراق گفت: طرح امنیتی ویژه اربعین با رضایت فراوان مردم همراه بود و یکی از دلایل موفقیت این طرح آمادگی‌های بزرگ و زیرساخت‌های مجهز و افتتاح راه‌های جدید و همچنین کنترل امور از طریق دوربین‌های نظارتی بود.

نخست وزیر عراق همچنین از امروز ماموریت مدیریت مراسم‌های زیارتی میلیونی کربلای معلی را به سازمان حج و عمره این کشور به ریاست سامی المسعودی واگذار کرد.

در ادامه تصاویری از زائران امروز کربلای معلی را مشاهده می‌کنید:

انتهای پیام
captcha