میزبانی مبلغان دینی از زائران اربعینی حسینی در شلمچه و چذابه
کد خبر: 4167357
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۶

میزبانی مبلغان دینی از زائران اربعینی حسینی در شلمچه و چذابه

بنا به درخواست رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران، معین قرارگاه مرزی شلمچه و چذابه، مجموعه اقداماتی در بخش فعالیت‌های تبلیغی و خدمات‌رسانی با محوریت مبلغان دینی در پایانه‌های مرزی خوزستان صورت گرفته است.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران، مرکز فعالیت‌های دینی تهران، از زمان شروع پیاده‌روی اربعین حسینی اقدام به استقرار مبلغان دینی در پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه کرده است.

این روحانیون علاوه بر تبلیغ معارف آرمان حسینی، به انجام فعالیت‌های خدمت‌رسانی همچون تسهیل در عبور و مرور زائران و پذیرایی در مواکب می‌پردازند.

در این راستا، حجت‌الاسلام عبدالمهدی علیزاده، معاون تبلیغ حوزه علمیه خوزستان، با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در مرز شلمچه و چذابه گفت: بنا به درخواست حجت‌الاسلام والمسلمین شیرنژاد، معین قرارگاه مرزی شلمچه و چذابه، مجموعه اقداماتی در بخش فعالیت‌های تبلیغی و خدمات‌رسانی با محوریت مبلغان دینی در پایانه‌های مرزی خوزستان صورت گرفته است.

استقرار ۳۰ مبلغ در مرز‌های خوزستان

وی ادامه داد: ۳۰ مبلغ در مواکب مرز‌های چذابه و شلمچه مستقر شده‌اند تا پاسخگوی سوالات و شبهات زوار اباعبدالله الحسین (ع) باشند و در راه جهاد تبیین قدمی بردارند.

حجت‌الاسلام علیزاده گفت: این مبلغان با همکاری صاحبان مواکب به خدمات‌رسانی زوار اعم از اطعام نیز می‌پردازند و در کنار آن نیز نماز‌های یومیه و مجالس وعظ و عزاداری برگزار می‌شود.

معاون تبلیغ حوزه علمیه خوزستان، با اشاره به هتک حرمت قرآن کریم در کشور‌های اروپایی بیان کرد: برنامه فرهنگی ویژه‌ای که امسال در مرز‌ها در حال برگزار کردن آن هستیم، برنامه اربعین قرآنی است که در این برنامه از قاری‌ها، مبتهل‌خوان‌ها و مداحان دعوت شد تا با حضور در مواکب به تلاوت قرآن کریم بپردازند.

وی افزود: در بخشی از برنامه اربعین قرآنی، زائرانی از کشور‌های خارجی مانند افغانستان و پاکستان حضور یافته و با هدیه دادن قرآن کریم به این زائران کربلای حسینی اهانت به قرآن کریم را محکوم کردیم.

حجت‌الاسلام علیزاده درباره برنامه‌های آیینی و سنتی در مرز‌های جنوبی کشور اظهار کرد: خادمان مواکب حسینی با برگزاری آئین عزاداری جنوبی و خواندن سرود‌های محلی مانند ابوزیه، هوسه و یزله، ارادت خود را به سید وسالار شهیدان نشان می‌دهند.

استمرار فعالیت‌های تبلیغی تا ۲۲ صفر

معاون تبلیغ حوزه علمیه خوزستان در پاسخ به این سوال که خدمات‌رسانی به زوار اربعینی تا چه زمانی ادامه دارد، گفت: ان‌شالله تا ۲۲ ماه صفر میزبان زائرانی هستیم که در حال بازگشت از مرز‌ها هستند و در پایان به صورت نمادین از صاحبان مواکب مستقر در مرز شلمچه و چذابه تقدیر می‌شود.

انتهای پیام
captcha