زندگی آیت‌الله خرسان راهنمای اندیشه و عمل جویندگان علم است
کد خبر: 4169698
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۰
دبیر کنگره بین‌المللی امناء الرسل:

زندگی آیت‌الله خرسان راهنمای اندیشه و عمل جویندگان علم است

دبیر کنگره علمی و بین‌المللی امناء الرسل، ارتحال محقق و اندیشمند بصیر، آیت‌الله سید محمد مهدی موسوی الخرسان را تسلیت گفت.

زندگی زاهدانه و قلم تحقیق محورمرحوم آیت‌الله خرسان راهنمای اندیشه و عمل جویندگان علم است

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا اسکندری، دبیر کنگره علمی وبین‌المللی امناء الرسل شامگاه دوشنبه در پیامی ارتحال محقق و اندیشمند بصیر، آیت‌الله سیدمحمد مهدی موسوی الخرسان را تسلیت گفت. 

متن پیام دبیر کنگره علمی امناء الرسل به این شرح است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

یا أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِی إِلى رَبِّکِ راضِیَةً مَرْضِیَّةً فَادْخُلِی فِی عِبادِی وَ ادْخُلِی جَنَّتِی 

با اندوه و تأسف فراوان رحلت محقق بصیر و عالم زاهد، آیت الله سید محمد مهدی موسوی الخرسان را به پیشگاه حضرت بقیه الله الاعظم، مراجع عظام تقلید و حوزه‌های علمیه جهان اسلام به ویژه حوزه علمیه کهن نجف اشرف و قم مقدس، بیت مکرم ایشان و عموم فضلا و محققان حوزه و دانشگاه تسلیت عرض می‌نمائیم. 

آیت‌الله سید محمد مهدی موسوی الخرسان سرچشمه‌ فیوضات علمی و معنوی بی‌پایان بود که پس از تکمیل تحصیلات عالی و ممتازِ خود قدم در وادی تألیف، تحقیق و تعلیم نهاد و آثار علمی با ارزشی پدید آورد.

زندگی زاهدانه آن پارسای پرهیزگار و بیش ازهفتاد سال تحقیق و پژوهش حتی در آخرین ماه‌های عمر شریفشان با وجود ناتوانی‌های جسمانی، با قلم خویش راهنمای اندیشه و عمل ره جویان علم و تحقیق بود. 

تالیفات پر مغز این دانشمند عالی‌قدر که سرشار از نکته‌های عمیق و درس‌های به یاد ماندنی برای محققان نو آوراست ازحسنات علمی و فکری عصر حاضر محسوب می‌گردد که سال گذشته در کنگره علمی امناءالرسل از موسوعه شصت جلدی ایشان در حوزه علمیه نجف اشرف و قم مقدس با حضور اندیشمندان این دو حوزه قویم رونمایی شد.

فقدان این عالم فرزانه، متفکر و محقق نامدار، خسارتی بزرگ برای جویندگان معارف عمیق اسلامی به شمار می‌آید. 

دست‌اندرکاران دبیرخانه دائمی کنگره امناء الرسل رحمت و مغفرت و رضوان الهی را برای این عالم و محقق بصیر مسألت می‌نمایند. 

ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ

رضا اسکندری 
دبیر کنگره بین المللی امناء الرسل

انتهای پیام
captcha