قهرمان محجبه آمریکایی: قدرت زنان مسلمان را نشان دادم
کد خبر: 4169893
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۹

قهرمان محجبه آمریکایی: قدرت زنان مسلمان را نشان دادم

ابتهاج محمد، قهرمان المپیک آمریکا می‌گوید نشان دادم زنان مسلمان در ورزش چه می‌توانند انجام دهند. وی گفت مخالفت برخی کشورها با حجاب ریشه در نژادپرستی و اسلام‌هراسی دارد.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، ابتهاج محمد، شمشیرباز محجبه برنده مدال المپیک آمریکا در مورد دینداری و اسلام‌هراسی با شبکه الجزیره گفت‌وگو کرد.

وی که در سال 2016 برای تیم آمریکا در المپیک شرکت کرد در اپیزود جدید برنامه  Generation Sport،  به الجزیره گفت که حضور در تیم آمریکا همزمان با به قدرت رسیدن ترامپ و دیدگاه‌های اسلام‌هراسانه وی بود.

او گفت: احساس می‌کردم این فرصتی برای من بود تا کلیشه‌های زیادی را که مردم در مورد جامعه مسلمانان دارند، درباره اینکه از کجا آمده‌ایم و چگونه به نظر می‌رسیم، از بین ببرم.

ابتهاج محمد قبل از راهیابی به المپیک ریو که مدال برنز آن را کسب کرد از دانشگاه دوک فارغ‌التحصیل شد.  او یک ورزشکار دانشجوی فعال در تیم شمشیربازی دانشگاه بود و در طول مدت حضورش در آنجا تصمیم گرفت از تحصیل در رشته پزشکی به تحصیل در رشته روابط بین‌الملل و مطالعات آفریقا تغییر رشته دهد.

وی می‌گوید: احساس می‌کنم که مدیون افرادی هستم که قبل از من آمده‌اند و باید در مورد تاریخ خودم، جایی که اهل آن هستم بیاموزم.

این علاقه به تاریخ آفریقا در دوران دانشجویی راه را برای وی هموار کرد تا مسیر خود را به عنوان یک ورزشکار زن مسلمان آفریقایی‌تبار باز کند و هدف خود را به عنوان یک ورزشکار بیابد.

محمد برای رسیدن به المپیک در وهله اول مجبور بود موانع بیرونی را که به دلیل نژاد و مذهب با آن روبرو بود بشکند، اما او همچنین از غلبه بر مبارزات درونی با افسردگی و اضطراب صحبت کرد.

او از زمانی که مدال خود را در المپیک 2016 به دست آورد، زندگی نامه خود را منتشر کرده است که در آن به جزئیات این تجربیات می‌پردازد، و همچنین دو کتاب برای کودکان منتشر کرده است و خط تولید لباس‌های پوشیده خود (Louella ) را راه انداخته که زنان مسلمان علاقه‌مند از آن استقبال کرده‌اند.

او می‌گوید: از لحاظ تاریخی، برخی کشورهای دنیا به هر دلیلی با حجاب مخالف بوده‌اند. فکر می‌کنم که ریشه در نژادپرستی دارد. به نظر من ریشه در اسلام‌هراسی دارد. واقعاً بحث حجاب مطرح نیست.

او اکنون نگرانی کمتری در مورد صحبت در مورد موضوعات مرتبط با اسلام‌هراسی و جوامع مسلمان در کشورهای دیگر دارد. وی می‌گوید: به عنوان یک مسلمان، احساس می‌کنید که بسیار بسیار به آنچه در فلسطین می‌گذرد، آنچه در چین  در مورد مسلمانان اویغور اتفاق می‌افتد، یا قتل یک مسلمان توسط پلیس که در فرانسه رخ داد حساس هستید. من معتقدم که اگر ما شروع به مراقبت بیشتر کرده و سعی کنیم سیاست‌ها را تغییر دهیم و پلیس را پاسخگو بدانیم، این اتفاق به دفعات رخ نخواهد داد.

ابتهاج محمد، ۴ دسامبر ۱۹۸۵ در مپل وود نیوجرسی، در حومه منهتن متولد و بزرگ شد. والدین وی در ایالات متحده متولد شده و مسلمان شده‌اند. پدر او، یوجین محمد، افسر بازنشسته پلیس نیوآرک در نیوجرسی و مادرش، دنیز، معلم آموزش و پرورش کودکان استثنایی مدرسه ابتدایی بود. او سومین فرزند از پنج خواهر و برادر است.
ابتهاج شناگر، والیبالیست و تنیسور بود. با این حال، اعتقاد او به حفظ حجاب او را به انتخاب شمشیربازی سوق داد. وی در ۱۳ سالگی به تیم شمشیربازی دبیرستان خود پیوست و به تدریج به تیم ملی شمشیربازی آمریکا دعوت شد و از سال ۲۰۱۰ به عضویت تیم ملی شمشیربازی زنان آمریکا در رشته سابر  درآمد. وی به عنوان اولین زن مسلمان آمریکایی که هنگام شرکت در المپیک حجاب داشت مطرح شد و توانست در المپیک ۲۰۱۶ ریو به مدال برنز دست یابد.
ابتهاج محمد کتاب خاطرات خود را با عنوان «با افتخار: جنگ من برای یک رویای بعید آمریکایی» (Proud: My Fight for an Unlikely American Dream) را در سال ۲۰۱۸ منتشر کرد. او همچنین چند سال قبل، خط تولید لباس خود را با عنوان Louella راه‌اندازی کرد.  وی می‌گوید که هدف اصلی او از این کار، پر کردن یک خلأ در بازار پوشاک آمریکا و تولید لباس‌های پوشیده با قیمت مناسب است.

او در میان ۱۰۰ نفر از تأثیرگذارترین افراد مجله تایم در سال ۲۰۱۶ بود. ابتهاج محمد پس از یک دوران حرفه‌ای موفق در شمشیربازی به اولین ورزشکار مسلمان آفریقایی آمریکایی با حجاب تبدیل شد که برای تیم ملی شمشیربازی ایالات متحده در چندین مسابقه مهم بین‌المللی شرکت کرد.

انتهای پیام
captcha