رقابت قاریان و مبتهلان در جشنواره «رسول اعظم(ص)» یمن
کد خبر: 4170392
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱

رقابت قاریان و مبتهلان در جشنواره «رسول اعظم(ص)» یمن

دهمین دوره جشنواره ملی «رسول اعظم(ص)» با رقابت قاریان و مبتهلان در دانشگاه صنعا در حال برگزاری است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری رسمی یمن(سبأنت)، فعالیت‌های این جشنواره از روز دوشنبه، 27 شهریورماه آغاز شده و به مدت یک هفته ادامه دارد.

تلاوت قرآن، ابتهال ویژه گروه سنی خردسالان و بزرگسالان، سرودن شعر، تئاتر و نمایشنامه از بخش‌های مختلف این جشنواره است.

در دومین محفل این جشنواره که در تالار «جمال عبدالناصر» دانشگاه صنعا برگزار شد، «وضاح السراجی»، «ضياء المحفدی»، و «عبدالقادر الروضی» در بخش تلاوت قرآن به رقابت پرداختند.

در بخش ابتهال دینی ویژه گروه سنی نونهالان نیز «خالد الموشكی»، «عبدالملك الغنامی»، «محمد الضلعی»، «سياف البنوس»، «عبدالعزيز الكبسی»، و«مصطفى الأغبری» با یکدیگر رقابت کردند.

پخش کلیپ‌هایی درباره سیره نبوی، وضعیت عرب‌ها در زمان جاهلیت و قبل از اسلام، نمایشنامه کمدی «حقیقت و سراب» و سنت‌های قدیمی عامیانه در زمینه ابتهال از دیگر برنامه‌های دومین محفل این جشنواره بود.

همچنین، اجرای تئاتر ستارگان تئاتر یمنی و بازار جشنواره که فضایی را برای بازاریابی محصولات بومی خانواده‌های تولیدکننده اختصاص داده، از دیگر بخش‌های این جشنواره محسوب می‌شود.

یادآوری می‌شود، در دهمین جشنواره ملی رسول اعظم(ص) در صنعا، 12 متسابق در بخش ابتهال ویژه بزرگسالان، 12 شرکت‌کننده در بخش ابتهال ویژه خردسالان، 6 متسابق در بخش شعر و 6 شرکت‌کننده در بخش تلاوت قرآن حضور دارند.

این جشنواره که به صورت سالانه برگزار می‌شود، یک پدیده بزرگ فرهنگی و هنری است که مظهر ارادت و وفاداری به پیامبر اعظم(ص) است؛ یمنی‌ها مانند سایر مسلمانان واردتمندان خاندان وحی، از فرا رسیدن میلاد پیامبر اکرم (ص) خوشحال می‌شوند.

انتهای پیام
captcha