همدلی حلقه گمشده در کشورهای اسلامی است
کد خبر: 4172343
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱
ماموستا امامی:

همدلی حلقه گمشده در کشورهای اسلامی است

امام جمعه مهاباد با بیان اینکه همدلی و همگرایی در کشورهای اسلامی موجب از بین رفتن تنش ها در میان جوامع اسلامی خواهد شد، گفت: همدلی حلقه گمشده در کشورهای اسلامی فراتر از هر مذهب است.

ماموستا عبدالسلام امامی

به گزارش ایکنا، ماموستا عبدالسلام امامی، امام جمعه مهاباد، در سی ‌‌و هفتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی که صبح امروز،یکشنبه ۹ مهر، که در سالن اجلاس سران برگزار شد با موضوع «از همدلی و همدردی تا همگرایی و هم افزایی» به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی با بیان اینکه اخوتی که خداوند در قرآن به ما یادآوری می کند، نعمت بسیار مهمی است، گفت: اخوت و برادری شرایط خاص خود رادارد و خداوند در قرآن کریم می فرماید: «انما المؤمنون اخوة فأصلحوا بین أخویکم واتقوا الله لعلكم ترحمون». تحقق واقعی این اخوت مهم‌ترین عامل وحدت، همدلی، همدردی و در نهایت همگرایی و هم افزایی امت اسلامی است.

ماموستا امامی با ابراز همدردی با ملتهای مسلمان مغرب و لیبی به خاطر وقوع حادثه ناگوار زلزله و سیل و‌ درود به ملت فلسطین و تسلیت شهادت تعدادی از مردم مسلمان پاکستان در انفجار تروریستی در مراسم جشن میلاد پیامبر اکرم(ص) گفت: همدلی و همدردی اگر بین ملتهای اسلامی نسبت به همدیگر وجود داشته باشد موجب رفع بسیاری از تنش‌ها و نزاع ها می شود و همدلی حلقه گمشده در کشورهای اسلامی فراتر از هر مذهب است.

امام جمعه مهاباد در پایان اظهار کرد: مهندسی کلمات قرآن نشان می‌دهد خداوند علاوه بر دعوت به وحدت و اخوت اسلامی، برادری جامعه بشری را مد نظر دارد و همه انسان‌ها را به آن دعوت می کند.

انتهای پیام
captcha