«رُحَماءُ بَينَهُم»؛ شعار امروز امت اسلام/ دغدغه قرآن و نهج‌البلاغه پیوند قدرت و عدالت است
کد خبر: 4173347
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵
خطیب جمعه تهران بیان کرد:

«رُحَماءُ بَينَهُم»؛ شعار امروز امت اسلام/ دغدغه قرآن و نهج‌البلاغه پیوند قدرت و عدالت است

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد در خطبه دوم نماز جمعه تهران با اشاره به هفته وحدت گفت: «رُحَماءُ بَينَهُم» به شعار امروز امت اسلام تبدیل شده و انقلاب اسلامی با برافراشتن پرچم اسلام و با بازگشت به قرآن جایگاه امت اسلامی را ارتقا بخشیده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد امروز 14 مهر، در خطبه اول نماز جمعه تهران با دعوت نمازگزاران به در پیش گرفتن تقوای الهی گفت: حضرت علی(ع) به مالک فرمودند قلب خود را لبریز از محبت انسان‌ها قرار بده و کسانی که در سرزمین مصر زندگی می‌کنند باید احساس کنند قلب مالک سرشار از محبت نسبت به آنها است. مدیران محترم و مسئولان معزز و خادمان صادق ملت، نیروهای نظامی و انتظامی، فرماندهان و افسران، درجه‌داران و سربازان و کارکنان متعهد فراجا این فرمان علی(ع) به مالک اشتر است؛ یعنی اگر کسی وارد یک پاسگاه می‌شود باید از رفتار و سخن فرماندهی محترم و کارگزاران او احساس کند که به او عشق می‌ورزند و او را دوست می‌دارند و این دوستی و محبت آنان را در این جایگاه و مسئولیت قرار داده است.

وی افزود: وقتی مردم با مسئولی روبه‌رو می‌شوند برخورد کارگزاران حکایت از محبت آنها داشته باشد نه خدایی ناکرده سجایای رفتاری ناشایست و همچنین در رفتار او محبت، رحمت و لطف را ببینند و حتی آن فرد قانون‌شکن و متخلف هم باید بداند مسئولان و نیروهای فراجا با او دشمنی ندارند و او را هم دوست می‌دارند و دغدغه هدایت او را دارند ولی مسئولیت حفاظت از امنیت اجازه نمی‌دهد از کنار متخلف بی‌اعتنا عبور کنند و به مسئولیت قانونی خود عمل نکند.

خطیب جمعه تهران اضافه کرد: دغدغه قرآن و نهج‌البلاغه این است که قدرت و عدالت با هم گره بخورند و اگر قدرت با علم و ادب و خرد و انسانیت گره نخورد اتفاقات شومی رخ می‌دهند که مشابه آن در جنگ جهانی اول و دوم رخ داده است.

حمله صهیونیست‌ها به سوریه؛ نتیجه پیوند قدرت و جهالت

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه حوادث اخیر سوریه و حمله صهیونیست‌ها به این کشور مقاوم دستاورد پیوند قدرت و جهالت، پیوند قدرت و شیطنت و پیوند قدرت و دوری از فضائل اخلاقی است، گفت: اگر حمایت آمریکا نبود کدام قدرتی جرئت داشت آسمان سوریه را تهدید کند و این آمریکاست که به صهیونیست‌ها اجازه می‌دهد هروقت اراده کنند این کشور را مورد تهاجم قرار دهند و ده‌ها دانش آموخته شایسته‌ای که اراده خلق امنیت داشتند را در حمص به شهادت برسانند و این اتفاق فاجعه‌ای جانسوز برای امت اسلامی است. امید است که نهادهای بین‌المللی خاموش در برابر این جنایات به هوش آیند و اجازه ندهند اشغال و تجاوز ادامه یابد.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه مردم عزیز ایران بدانید امنیت امروز کشور نتیجه زحمات و تلاش‌های کسانی است که جان خود را فدا کرده‌اند، افزود: حضرت علی(ع) می‌فرمایند مردم در نظام سیاسی و حکمرانی نقش مهمی دارند و این باور است که آینده جهان را تضمین می‌کند و به واسطه آن می‌توان جوامع بشری را فتح کرد و این یکی از شعارهای اساسی حکومت امام زمان(ع) است.

وی گفت: در اینجا مراتب تقدیر و تشکر خودم را از فرماندهی محترم فراجا در استان سیستان و بلوچستان ابراز می‌دارم. یک سربازی خارج از چهارچوب قواعد، رفتاری انجام داد اول افراد متخلف بازداشت شدند و سپس کارکنان پاسگاه و سپس از فردی که مورد بی‌احترامی قرار می‌گیرد دلجویی می‌شود و این یعنی پلیس در تراز اسلامی و امیدوارم که فراجا در آراستگی به نام دولت اسلامی که نظر رهبر معظم انقلاب است، پیشگام و پیشرو باشد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه امام علی(ع) به مالک می‌فرمایند که مالک براساس قانون عمل و رفتار کن، اظهار کرد: در همین حوادث سال گذشته رحمت و رأفت اسلامی را در بالاترین سطوح مشاهده کردید و فرمان امام علی(ع) ملاک عمل امروز حکومت قرار گرفته است.

پلیس؛ نماد مبارزه با ظلم

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد در خطبه دوم با تبریک هفته فراجا گفت: امیدوارم فراجا به مثابه یک نهاد مهم اجتماعی و امنیتی که دارای وظایف خطیر و حساس در مسیر تأمین امنیت پایدار و همه‌جانبه برای ملت عزیز ایران است از بهترین توفیقات بهره‌مند باشد. پلیس امروز به عنوان نماد مبارزه با ظلم و قانون‌گریزی مأموریت‌های حساسی را عهده‌دار است و خدمات ارزنده‌ای را به ملت ایران ارائه می‌دهد. احساس امنیت امروز دستاورد تلاش‌های سربازان قدرتمند نظام اسلامی است و امیدوارم با راهبردی که فرمانده فراجا به تأسی از اصول مطرح‌شده از سوی فرمانده معظم کل قوا ترسیم کرده‌اند، راه را برای افزایش اقتدار مبتنی بر قانون‌مداری، دانش و تعهد و تخصص هموار کند و زمینه‌ساز افزایش رضایتمندی مردم باشد.

وی افزود: امیدوارم در ماه‌های پیش رو شاهد افزایش سطح امنیت و برخورد قاطع با کسانی که امنیت عمومی را تهدید می‌کنند باشیم.

خطیب جمعه تهران با اشاره به هفته وحدت اظهار کرد: علی(ع) وظیفه خطیر انبیای الهی را فراهم کردن رشد عقلانی جامعه می‌دانند، یعنی هرکس عاقل‌تر است به پیامبر(ص) نزدیک‌تر است و به عبارتی پیامبر(ص) مبعوث شده‌اند تا سطح عقلانی جامعه را افزایش دهند. عقل پرورش‌یافته با علم، سطح امنیت جامعه را افزایش می‌دهد. پیام همه انبیا و پیام روشن خاتم الانبیا(ص) این است که معارف و علوم وحیانی را فرا بگیرید و به پا دارید و اقامه کنید. اقامه دین یعنی معارف دین را شناختن و به او چنگ زدن و عمل کردن و نیز بر عمل مداومت داشتن و همچنین مردم را باید به دین فرا بخوانیم و به تمام جزئیات دین عمل کنیم. مهمترین رکن دین، نظام سیاسی است که برای استحکام آن باید تلاش کنیم و امروز وظیفه مسئولان این است که با عمل به آموزه‌های وحیانی این نظام را استحکام ببخشند.

ابوترابی‌فرد بیان کرد: امام علی(ع) می‌فرمایند مبادا دچار اختلاف شویم، اختلاف زمینه‌ساز تباهی انسان و جامعه انسانی است و انبیا آمده‌اند تا جامعه را به وحدت برسانند. انقلاب اسلامی یک پیام برای امت اسلام مخابره کرد و آن بازگشت به هویت اسلامی و دینی و بازگشت به قرآن و بازگشت به پیامبر(ص) و سنت او و تحکیم پیوند با اهل بیت(ع) است. ثمره بازگشت به هویت دینی و اسلامی؛ تحکیم صفوف امت اسلامی و محور مقاومت است.

وی یادآور شد: شناخت دشمنانی که در طول قرن‌های گذشته هویت و شخصیت و منافع ملت‌های منطقه را غارت و بعد از دو جنگ جهانی، امت اسلامی را پاره‌پاره و تقسیم کرده‌اند امری مهم و ضروری است و لذا بازگشت به اسلام یعنی شناخت دشمن و دفاع از منافع ملی. همچنین در این زمینه وحدت امت اسلامی خیلی ضرورت دارد؛ در تاریخ اسلام بعد از پیامبر اکرم(ص) تا به امروز شاهد چنین سطحی از وحدت میان امت اسلامی نبودیم. امروز با وجود تمام تلاش‌های سرویس اطلاعاتی دشمن، ملت اسلام در کنار هم در یک جبهه واحد ایستاده‌اند. همچنین امروز در سراسر سرزمین‌های اسلامی مبارزه با رژیم صهیونیستی و آمریکای جهان‌خوار طنین‌انداز شده و فقط همین شعار را می‌شنویم.

«رُحَماءُ بَينَهُم»؛ شعار امت اسلام

خطیب جمعه تهران با بیان اینکه ملت شریف ایران در کنار هم در اوج مسالمت و دوستی زندگی می‌کنند، تأکید کرد: من در ایام هفته وحدت در خدمت مردم هرمزگان بودم و باید بگویم علمای شیعه و سنی این استان نسبت به هم علاقه و عشق نشان می‌دهند. «رُحَماءُ بَينَهُم» به شعار امت اسلام تبدیل شده و انقلاب اسلامی با برافراشتن پرچم اسلام و با بازگشت به قرآن جایگاه امت اسلامی را ارتقا بخشیده و راه را برای خلق قدرتی دیگر هموار کرده است و امروز امت اسلامی صدای واحد دارد و با الهام از مدرسه عاشورا، تحقق این وحدت قابل مشاهده است.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه آزادسازی قدس شریف به شعار واحد امت اسلامی تبدیل شده و این یک دستاورد مهم برای انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: امروز فلسطینیان استخوان‌های رژیم صهیونیستی را خرد می‌کنند و این یکی از دستاوردهای وحدت اسلامی است که باید آن را تقویت کنیم و اصول آن را پاس بداریم.

وی در پایان گفت: پیامبر اکرم(ص) شخص نخست بشریت است و بر همه انبیا مقدم است. وحدت اسلامی و وحدت ملی برای نظام اسلامی از اهمیت بسیاری برخوردار است و باید مدنظر قرار داد که وحدت ملی زمینه‌ساز توسعه و پیشرفت کشور بوده و اعتماد متقابل دولت و ملت را به دنبال دارد. همچنین جمهوریت و اسلامیت در نظریه دولت اسلامی دارای جایگاه ویژه‌ای است طوری که حضور مردم در صحنه‌ها و حفظ اسلامی بودن نظام راه را برای وحدت ملی هموار می‌کند و در انتخابات پیش رو باید این مهم مدنظر قرار گیرد تا کاندیداها تحکیم وحدت ملی را محور کار خود قرار دهند.

انتهای پیام
captcha