محکومیت جنایات وحشیانه اسرائیل غاصب از منظر آیات
کد خبر: 4177102
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۶
یادداشت

محکومیت جنایات وحشیانه اسرائیل غاصب از منظر آیات

حجت‌الاسلام سیدابوالفضل حکیمی، حافظ قرآن طی یادداشتی به «ضرورت مقاومت و ایستادگی فلسطین در برابر جنایات وحشیانه اسرائیل غاصب از منظر آیات قرآن» پرداخت.

محکومیت جنایات وحشیانه اسرائیل غاصب از منظر آیات

حجت‌الاسلام سیدابوالفضل حکیمی، حافظ قرآن و مدیر مؤسسه کریمه آل‌رسول(س) طی یادداشتی و با توجه به ظلم و ستم رژیم صهیونیست پس از طوفان‌الاقصی علیه غیر نظامیان و زنان و کودکان فلسطین و غزه، به بیان علل ایستادگی و مقاومت فلسطینیان در مقابل ظلم رژیم کودک‌کش اسرائیل با موضوع «مقاومت و ایستادگی فلسطین دربرابر جنایات وحشیانه اسرائیل غاصب از منظر آیات قرآن» پرداخت.

«پس از گذشت 16 روز، جنایات وحشیانه اسرائیل غاصب پس از طوفان‌الاقصی و حملات ویرانگر به زنان، مردان و کودکان بی‌دفاع در بیمارستان المعمدانی و مساجد و کلیسایی که پناهگاهی برای آوارگان بوده است، هنوز ادامه دارد و مردم جهان باید نسبت به این ددمنشی آگاه باشند و از هر فرصتی برای روشنفکری افکار عمومی استفاده کنند. بنابر این جامعه قرآنی، کلاس‌ها و مؤسسات قرآنی باید محور آموزششان موضوع روز و مبتلا به جهان اسلام باشد.

بنابر استناد آیات و طی 12 مورد به ضرورت ایستادگی مظلوم در برابر ظالم اشاره می‌کنیم؛

اول ـ بنابر نص قرآن دو نوع سرزمین داریم، یکی سرزمین مقدس و دیگری سرزمین اشغال شده است. همانطور که در سوره طه آیه 12 آمده است «فَاخْلَعْ نَعْلَیْکَ اِنَّکَ بِالْوادِ الْمُقَدَّسِ‌ طُویً‌». این وادی، مقدس است باید آدابش رعایت شود نه اینکه بر آن هجمه برد و نماز گزاردن در آن را ممنوع کنیم، این با آیات قرآن منافات دارد. یا در سوره اعراف آیه 58 آمده است «وَالْبَلَدُ الطَّيِّبُ يَخْرُجُ نَبَاتُهُ بِإِذْنِ رَبِّهِ ۖ وَالَّذِي خَبُثَ لَا يَخْرُجُ إِلَّا نَكِدًا ۚ كَذَٰلِكَ نُصَرِّفُ الْآيَاتِ لِقَوْمٍ يَشْكُرُونَ»، آن سرزمین پاک، رویش‌هایش پاکیزه است، اما سرزمین ناپاک و سرزمینی که غصب شده باشد، جز گیاه کم‌ثمر ندارد.

حدود 70-80 سال قبل، اسرائیلی‌ها خانه‌های فلسطینیان را می‌گیرند و کم کم شرارت‌ها و ترورها و غصب کردن‌هایشان شروع می‌شود. این مهم است، دقت کنیم اگر سرزمین وجودمان پاک و پاکیزه باشد چه میزان می‌توان معارف اهل‌بیت(ع) را در وجود خود آراسته کنیم و اگر آلوده به گناه باشیم چه اتفاقاتی خواهد افتاد.

فردی که مظلوم واقع شده، حق دارد فریاد بزند

دوم ـ ظلم‌ستیزی و آه ‌ستمدیدگان و ... است که در قرآن در سوره نمل هشدار داده است نسبت به پادشاهانی که با فساد، ظلم می‌کنند و آن افرادی که عزیز و بزرگ هستند در جایگاه سخت قرار می‌دهند و عزتمداران را به ذلت می‌کشانند «قَالَتْ إِنَّ الْمُلُوكَ إِذَا دَخَلُوا قَرْيَةً أَفْسَدُوهَا وَجَعَلُوا أَعِزَّةَ أَهْلِهَا أَذِلَّةً». در آیه 148 سوره نساء آمده است «لا یُحِبُّ اللّهُ الْجَهْرَ بِالسُّوءِ مِنَ الْقَوْلِ إِلاّ مَنْ ظُلِمَ؛ خدا دوست ندارد که فردی به گفتار زشت صدا بلند کند مگر آن که ظلمی به او رسیده باشد». بنابر این فردی که مظلوم واقع شده، حق دارد فریاد بزند.

خانه و اهل و عیال مردم غزه و فلسطین را به شهادت رسانده و می‌گویند فریاد نزنید!؟ توقع دارند خبرنگار، جنایاتی که علیه زن و مرد و پیر و جوان و کودک این کشور دارند، به جهانیان مخابره نکنند!؟ حال می‌توان از این آیات اقتباس کنیم که جمعیتی که مورد ظلم قرار می‌گیرند باید اینگونه فریاد کنند یا بنا بر آیه 39 سوره مبارکه حج «أُذِنَ لِلَّذِينَ يُقٰاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا» وقتی سرزمینی 70-80 سال اشغال شده، جای دفاع دارد و این دفاع، دفاع مشروع است.

سوم ـ نفرین و مرگ بر دشمنان است در سوره منافقون آمده است «قَاتَلَهُمُ اللَّهُ أَنَّى يُؤْفَكُونَ» و یا سوره فیل که «تَبَّتۡ يَدَآ أَبِي لَهَبٖ وَتَبَّ»، اینها آیات نفرین است و اگر می‌گوییم مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل، ریشه در آیات قرآن دارد. هنگامی که ظلم و جنایت وجود دارد، راهی جز این نیست. اینها در قرآن بیان شده است تا بتوان در زندگی مادی به آن تمسک جست.

چهارم ـ اگر تعدی و تجاوزی شد و خاک و ناموس شما، مورد غارت قرار گرفت بنابر آیه 194، سوره بقره «فَمَنِ اعْتَدى‌ عَلَيْكُمْ فَاعْتَدُوا عَلَيْهِ بِمِثْلِ مَا اعْتَدى‌ عَلَيْكُمْ» همانطور که آنها به شما ضربه می‌زنند باید به آنها پاسخ محکمی دهید.

پنجم ـ مکافات کشتار و ترور و جنایات وحشیانه در سوره بقره آیه 191 «فَإِنْ قَاتَلُوكُمْ فَاقْتُلُوهُمْ ۗ كَذَٰلِكَ جَزَاءُ الْكَافِرِينَ» اگر می‌آیند و شما را می‌کشند، شما نیز آنها را به قتل برسانید و این جزای کافران است و مکافات عمل انسان‌های کافر اینچنین است. اگر آمدند و ملتی را از سرزمین خود آواره کردند، قرآن کریم برای این چاره کرده است؛ چنانکه در آیه 75 سوره نساء آمده است «وَمَا لَكُمْ لَا تُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَالْمُسْتَضْعَفِينَ مِنَ الرِّجَالِ وَالنِّسَاءِ وَالْوِلْدَانِ الَّذِينَ يَقُولُونَ رَبَّنَا أَخْرِجْنَا مِنْ هَذِهِ الْقَرْيَةِ الظَّالِمِ أَهْلُهَا وَاجْعَلْ لَنَا مِنْ لَدُنْكَ وَلِيًّا وَاجْعَلْ لَنَا مِنْ لَدُنْكَ نَصِيرًا».

برای دفاع از مظلوم که مورد تأکید اهل‌بیت(ع) است حتما نباید مسلمان بود بلکه باید انسان بود. انسانیت، حلقه مفقوده امروز در جوامع بین‌الملل است. ببینید که چگونه غزه را تبدیل به ویرانه می‌‌کنند آیا اینها حق دفاع ندارند؟! آیا نباید مجامع بین‌المللی از اینها حمایت کنند؟! و حال آن که بالعکس می‌روند کنار ظالم می‌ایستند. اگر چه به لطف خدا، بسیاری از کشورها از مردم غزه حمایت کردند و حمایت می‌کنند.

ششم ـ حمایت از گناه منکر. به مانند حمایت‌هایی که برخی از دگراندیشان و سوپرروشنفکران از عملکرد وحشیانه و کودک‌کش اسرائیل انجام می‌دهند. اینجاست قرآن می‌گوید «وَلَا تَعَاوَنُوا عَلَى الْإِثْمِ وَالْعُدْوَانِ» حق ندارید در گناه و عدوان با دشمن همراه شوید.

هفتم ـ اقدامات یهودیان و اسرائیلی‌ها نشان داد که منافق هستند و خداوند وعده داده است که منافقان را رسوا می‌کند؛ آیه 68 سوره توبه «وَعَدَ اللَّهُ الْمُنَافِقِينَ وَالْمُنَافِقَاتِ وَالْكُفَّارَ نَارَ جَهَنَّمَ خَالِدِينَ فِيهَا» خیلی از جنایتکاران در طول تاریخ بودند که سرنگون شدند و اینها را چگونه رسوا کرد؟! تعبیر قرآن رسوایی در دنیا و آخرت است.

هشتم ـ تبلیغات دروغین در برابر بمباران و ذبح کودکان و ... است. سوره یوسف، آیه 18 «وَجَاءُوا عَلَىٰ قَمِيصِهِ بِدَمٍ كَذِبٍ ۚ قَالَ بَلْ سَوَّلَتْ لَكُمْ أَنْفُسُكُمْ أَمْرًا» برادران یوسف، پیراهن یوسف را آلوده به خون دروغین کردند و نزد پدر آوردند که قرآن برآن خط بطلان کشیده است. باید به منابع اخبار و تبلیغات توجه شود. نه اینکه به بمباران اخبار ناصحیح توجه کنیم که راهی بری تضعیف جبهه حق است.

نهم ـ بحث خیانت در حق مسمانان شده است که «وَ أَنَّ اللَّهَ لا يَهْدِي كَيْدَ الْخائِنِينَ».

دهم ـ امر به منکر کردن است چنانکه در آیه 67 سوره توبه «يَأْمُرُونَ بِالْمُنْكَرِ وَ يَنْهَوْنَ عَنِ الْمَعْرُوفِ».

یازدهم ـ دشمنان ما ترسو هستند و جرئت رودرو شدن با جبهه مقاومت را ندارند و قرآن می‌گوید «لَا يُقَٰتِلُونَكُمۡ جَمِيعًا إِلَّا فِي قُرٗى مُّحَصَّنَةٍ أَوۡ مِن وَرَآءِ جُدُر» دشمنان در حصاری می‌روند و پنهان می‌شوند که باید به آنها دست پیدا کنید.

دوازدهم ـ وظایف ما اینگونه چیست؟! دعا کردن برای پیروزی جبهه مقاومت، طوفان‌الاقصی هیمنه اسرائیل را درهم شکست و ضربه غیر قابل ترمیمی بر اسرائیل وارد کرد و دستاورد بزرگی را برای جهان اسلام داشت، همانطور که در قرآن می‌خوانیم «رَبَّنَا أَفْرِغْ عَلَيْنَا صَبْرًا وَثَبِّتْ أَقْدَامَنَا وَانصُرْنَا عَلَى الْقَوْمِ الْكَافِرِينَ» باید در این راه ثبات قدم باشیم و بگوییم خدایا ما را بر انسان‌های کافر پیروز کن و وعده الهی هم این است «فَلَنْ تَجِدَ لِسُنَّتِ اللَّهِ تَبْدِيلًا».

بدانید هرجا از قرآن و آیات آن فاصله گرفتیم، نمی‌توانیم موضع‌گیری، صحیحی داشته باشم و اگر قرآن و تعالیم روح بخش آن مبنای عمل ما باشد از ضلالت‌ها دور خواهیم ماند و زمینه انسان‌سازی و تربیت صحیح فراهم می‌شود.  

امیدواریم فتوحات بیشتر شامل حال جبهه مقاومت و پیروزی‌های بزرگی شامل حال مردم ستمدیده فلسطین و غزه شود و شاهد محو و نابودی صهیونیست غاصب باشیم.

ابوالفضل حکیمی ـ حافظ کل قرآن»

انتهای پیام
مطالب مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محدثه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۲/۰۸/۰۲ - ۱۳:۵۶
0
0
با سلام بسیار عالی بود. خدا حفظتون کنه.
captcha