آنچه که اکنون در فلسطین می‌گذرد، نقض حقوق بشر است
کد خبر: 4177380
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۱
تشکل جمعیت امنیت و صلح بین ادیان تانزانیا اعلام کرد:

آنچه که اکنون در فلسطین می‌گذرد، نقض حقوق بشر است

تشکل موسوم به جمعیت امنیت و صلح بین ادیان تانزانیا نشستی رسانه‌ای با حضور خبرنگاران شبکه‌های مختلف خبری در دارالسلام برگزار کرد و در بیانیه‌ای، آنچه که اکنون در فلسطین می‌گذرد را نقض حقوق بشر دانست.

به گزارش ایکنا از تانزانیا، جمعیت امنیت و صلح بین ادیان تانزانیا (JMAT)، 26 مهرماه یک نشست رسانه‌ای با حضور شورای اصلی جمعیت و خبرنگاران شبکه‌های مختلف خبری در محل هتل سرنا شهر دارالسلام  برگزار شد.

در این نشست شیخ الهادی و اسقف گابریل ماسا، رئیس و دبیر کل جمعیت به نمایندگی از پیروان ادیان تانزانیا بیانیه‌های انجمن را خوانده و در اختیار خبرنگاران قرار دادند.

در این بیانیه آمده است: آنچه هم‌اکنون در سرزمین فلسطین می‌گذرد، نقض حقوق بشر است. بمباران عبادتگاه‌ها، بیمارستان‌ها، حمله به منازل غیرنظامی و کشتار غیرنظامیان بی‌گناه، قطع نیازمندی‌های اولیه زندگی (مثل آب و برق و ...) همه از موارد نقض آشکار حقوق بشر است که ما دوستداران صلح را اندوهگین کرده است. همچنین باید تأکید کرد که این جنگ نباید به مثابه جنگ بین پیروان ادیان (مسلمانان و مسیحیان و یهودیان) تلقی شود، چرا که همه رهبران ادیان با اینگونه تخریب موافق نیستند.

همچنین در این بیانیه از مقامات سازمان ملل و جوامع بین‌المللی خواسته شده است، سریعاً برای توقف جنگ اقدام کرده و راه را برای ارائه خدمات بشر دوستانه به مردم غزه هموار کنند، به اصل و ریشه مشکل توجه کنند و یک راه حل دائمی برای حل مشکل فلسطین ـ اسرائیل ارائه کنند.

در پایان بیانیه از همه دوستداران صلح خواسته شده است نسبت به این جنایت جنگی در خاورمیانه ساکت ننشینند و  صدای خود را بلند کنند.

این بیانیه به امضای رئیس و دبیر جمعیت JMAT و نیز رئیس کمیته همبستگی تانزانیا و فلسطین رسیده است.

اين نشست بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های تصویری، شبکه‌های اجتماعی و روزنامه‌های تانزانیا داشت.

انتهای پیام
captcha