زنان؛ سیبل اهداف رسانه‌ای دشمن
کد خبر: 4181461
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۸
یادداشت

زنان؛ سیبل اهداف رسانه‌ای دشمن

مادری، یگانه نقش منحصر به فردی است که فقط بانوان می‌توانند آن را ایفا کنند و از قدرترین و نابغه‌ترین مرد‌ها نیز برنخواهد آمد. دقیقاً از همین‌روست که سال‌هاست زنان جهان، سیبل اهداف پلید فرهنگی و رسانه‌ای دشمن قرار گرفته‌اند.

زنان؛ سیبل اهداف رسانه‌ای دشمنبه گزارش ایکنا؛ زهرا نجاتی، طلبه و پژوهشگر حوزه زنان در یادداشتی که برای انتشار در اختیار خبرگزاری ایکنا قرار داده، به نقش زن در اجتماع و اهداف پلید رسانه‎ای دشمن پرداخته است. در این یادداشت آمده است: سال‌هاست عده زیادی تلاش کرده‌اند زن و نقش او را در اجتماع طور دیگری نشان دهند. برای مثال، هر چهار سال یکبار جلسات فمینیستی به صورت چرخشی در کشور‌های مختلف برگزار می‌شود تا در آن‌ها، نقش زن را به اسم تساوی و فارغ از ویژگی‌های متفاوت زیستی و روانشناختی و روانی، هرچه بیشتر به مرد نزدیک کنند.

با وجود این کسانی از همین اندیشمندان، به زبان آمده و نسبت به ظلم به زن در این سیستم وارونه اعتراض کرده‌اند و تساوی با مرد را نه تنها لطف به زن ندانسته، بلکه آن را نمونه بارزی از جفا به جنس لطیف دانسته‌اند. جنسی که لطیف است، ظریف هم. اما ضعیف نیست و از قضا با نگاه ناقص و عینک نابخردی می‌توان او را ضعیف دانست. مصادیقی از این ظلم‌ها به اسم تساوی را می‌توان در اجباری بودن سربازی برای زنان، دانست.

حالا، وقتی نسل‌کشی در مقابل دیدگان دنیا، در فلسطین درحال شکل‌گیری است؛ این رشادت و قوت قلب بانوان فلسطینی است که مساوات و تساوی میان زن و مرد را به گوشه رینگ کشانده و زنان را پرچمداران پیروز عرصه این جنگ نابرابر کرده است. برای اثبات این مدعا، خوب است نگاهی به این چند مقوله داشته باشیم.

اول؛ طبق آمار، اکثر شهدای این جنگ بیست و اندی روزه زنان و کودکان بوده‌اند. این به خودی خود تنها شاهدی بر مظلومیت آنهاست، اما خون پاک آنهاست که وجدان‌های بیدار جهان را با مقاومت فلسطین همراه می‌کند.

دوم؛ طی این نزدیک به هشتاد سال، زنان فلسطینی بهانه زیادی برای رویگردانی از ازدواج و فرزندآوری داشته‌اند که مهم‌ترین و البته غیرقابل اغماض‌ترین آنها؛ موضوع امنیت همواره در حال تهدید، بوده است؛ اما آن‌ها به جای داشتن موضع منفعل در مقابل رویکرد تربیت یهودی و فرزندآوری بالای نه فرزند در خانوار‌های یهودی، دست به فرزندآوری زدند و هیچ یک از بهانه‌ها را برای خودشان قابل قبول ندانستند. چنان‌که در اکثر فیلم‌ها و تصاویر منتشر شده از فلسطین، چند فرزندی و سن کم مادران و کودکانشان، همچنین بزرگی خانوار‌های فلسطینی به چشم می‌خورد. موضوعی که به روشنی از جنگ جمعیت ذیل جنگ اعتقادی میان یهودیان و مسلمانان آن منطقه حکایت دارد.

سوم؛ اعتقادات و تربیت‌هایی که این چند روز از تمام فلسطینی‌های غیور و به ویژه کودکان و نوجوانانشان، به شکل فیلم و کلیپ، منتشر شده است، نشان‌دهنده انس زیاد و تربیت گره‌خورده آن‌ها با مفاهیم قرآنی، توحیدی و جهادی است، موضوعی که متأسفانه شاید بتوان ادعا کرد، در تربیت فرزندان ما، در سنین کودکی، بسیار کمتر به چشم می‌خورد. تصاویر تلاوت آیات صبر توسط نوجوان روی تلی از آوار، تلاوت شهادتین برای برادر و خواهر کوچکتر، شهیدبازی و رجزخوانی‌های اطفال فلسطینی، پرده از این واقعیت برمی‌دارد.

چهارم؛ نقش زنان و تاب‌آوری آن‌ها در مصائب پیش رو که دل هرانسانی را به درد وامی‌دارد؛ در تصاویر و فیلم‌ها، اگرچه اشک‌ها ریخته می‌شوند، اما روحیه صبر و پایمردی برای قدس و جان دادن نسل به نسل به پای آزادی فلسطین، در اشک‌های خشک شده روی صورت و رجزخوانی و گریه‌های کوتاه و خلاصه و همراهی با شرایط جنگی شهر و مردان جنگاور، چیزی است که این مادران را به الگوی صبر زینبی در عصر حاضر، تبدیل کرده است.

پنجم؛ نقش شیر پاک مادر و تأکید بر زن شجاع را به خوبی در غیرت و شجاعت مردان مبارز فلسطین و همچنین کودکان می‌توان دید.

از این روست که بزرگانی، چون رهبر انقلاب، قائل به این هستند که این زنانند که تمدن‌سازان بزرگ بشریت هستند. نیز از همین روست که بر نقش مادری و تربیت، در اسلام بسیار تأکید شده و رهبر انقلاب تأکید دارند که اگر چه زنان می‌توانند در مشاغل گوناگون با سه شرط(عدم اختلاط با نامحرم، عدم آسیب به خانواده و نقش آنها و عدم افتخارآمیز بودن شغل) مشغول باشند، اما مادری، یگانه نقش منحصر به فردیست که فقط بانوان می‌توانند آن را ایفا کنند و از قدرترین و نابغه‌ترین مرد‌ها نیز برنخواهد آمد. (بیانات ۱۴/۴/۹۰)

و مع‌الأسف دقیقاً از همین‌روست که سال‌هاست زنان جهان، سیبل اهداف پلید فرهنگی و رسانه‌ای دشمن قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام
captcha