همکاری ارشاد و آموزش و پرورش برای توسعه کتابخوانی ضروری است
کد خبر: 4181726
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳
احمدوند در مراسم نواختن «زنگ کتاب»:

همکاری ارشاد و آموزش و پرورش برای توسعه کتابخوانی ضروری است

سی‌ویکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران دقایقی پیش با نواختن «زنگ کتاب» با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی وزیر در مدرسه دخترانه فرهنگ آغاز شد.

به گزارش ایکنا به نقل از خانه کتاب و ادبیات ایران، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح سه‌شنبه، ۲۳ آبان‌؛ با حضور در مدرسه دخترانه «فرهنگ»، «زنگ کتاب» را به صدا درآورد. 

اسماعیلی در این مراسم با اشاره به معرفی کتاب به‌عنوان برنامه ویژه دانش‌آموزان دبیرستان «فرهنگ» گفت: خیلی خوشحالم که در جمع شما هستم، جمعی که همگی اهل کتاب و کتابخوانی هستید. از دانش‌آموزان فعال در حوزه کتاب تشکر می‌کنم، ترجمه کتاب در این دبیرستان نشان می‌دهد، دانش‌آموزان این دبیرستان فرهیخته هستند.

عضو شورای انقلاب فرهنگی تدریس در دانشگاه تهران را افتخار خود دانست و افزود: در چهره شما، آینده‌سازان درخشان ایران را می‌بینم.

وی با اشاره به سفر اخیر خود به کشور تاجیکستان گفت: این کشور بیش از ۳۰۰ سال است، از ایران جدا شده است، اما همچنان به زبان فارسی صحبت می‌کنند. در گفت‌وگو با یکی از شاعران این کشور متوجه شدم، هنوز در نقاط روستایی، نام «ایران‌دخت» را برای دخترانشان انتخاب می‌کنند.

تمام ایرانیان اهل فرهنگ و کتاب هستند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تبریک «هفته کتاب» خطاب به دانش‌آموزان دبیرستان «فرهنگ» گفت: امیدوارم کتابخوان حرفه‌ای باشید. نیاز داریم جامعه رشد پیدا کند و کتابخوانی بهترین معیار برای سنجش رشد فرهنگی جامعه است؛ به‌ویژه اینکه ایران، کشور عمیقاً فرهنگی است و تعداد زیادی دانشمند و نام‌آور دارد.

به‌گفته اسماعیلی، همه شخصیت‌های ایران، فرهنگی و اهل کتاب هستند، رهبر عزیز انقلاب، بزرگترین کتابخوان و نویسنده هستند؛ همچنین امام خمینی(ره) نیز نویسنده و اهل کتاب بودند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با طرح سوالی از دانش‌آموزان گفت: به این سوال پاسخ دهید که «اگر شما وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بودید برای توسعه کتابخوانی چه برنامه‌هایی را اجرا می‌کردید؟» شما فرصت دارید تا فردا پاسخ‌های خود را به شماره ۳۰۰۰۴۱۴۱۰۰ ارسال کنید.

اسماعیلی همچنین به‌مناسبت هفته کتاب، بن کتاب و بلیت تئاتر را به دانش‌آموزان مدرسه فرهنگ هدیه کرد.

نقش غیرقابل چشم‌پوشی آموزش و پرورش در اشاعه فرهنگ

در ادامه این مراسم معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی کوتاه گفت: امسال نخستین‌بار، هفته کتاب با حضور در یک دبیرستان آغاز شد، این موضوع اتفاق مبارکی است و امیدواریم در سال‌های آینده نیز ادامه پیدا کند، همکاری وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش برای توسعه و ترویج کتابخوانی ضروری است.

همکاری ارشاد و آموزش و پرورش برای توسعه کتابخوانی ضروری است

احمدوند ادامه داد: امیدواریم در توافق و تفاهم خوبی که بین دو وزارتخانه وجود دارد، برنامه‌های مشترک موثری نیز در سطح مدارس کشور اجرا شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان این مراسم از کتابخانه دبیرستان دخترانه «فرهنگ» که بیش از ۵۰۰۰ نسخه کتاب در موضوعات و رده‌بندی مختلف دارد، بازدید کرد.

به گزارش ایکنا؛ در این مراسم دانش‌آموزان دبیرستان فرهنگ، کتاب «در جستجوی رمان» که مربوط به معرفی پنجاه رمان برتر جهان است را به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هدیه دادند.

انتهای پیام
captcha