آوای لالایی مادران شهدا در حوزه هنری طنین‌انداز می‌شود
کد خبر: 4182078
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۹

آوای لالایی مادران شهدا در حوزه هنری طنین‌انداز می‌شود

«گهواره» با محوریت لالایی‌های اقلیمی، سرایش و باز‌سرایی و لالایی مادران شهدا، شنبه 27 آبان‌ برگزیدگان خود را در حوزه هنری معرفی می‌کند.

به گزارش ایکنا، اولین فراخوان ملی لالایی با عنوان «گهواره» 27 آبان‌ در تماشاخانه مهر حوزه هنری با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان می‌دهد. فراخوان ملی لالایی با عنوان «گهواره» در واحد قصه و روایت حوزه هنری کودک و نوجوان با بیش از یکسال تحقیق و پژوهش به‌منظور پر کردن خلأ ارتباطی جامعه با قالب ادبی و تاثیرگذار لالایی برنامه‌ریزی و اجرایی شده است.

گهواره در نظر دارد تا با هدف دستیابی به راه‌حلی برای ایجاد ارتباط موثر با قالب لالایی و تاثیرگذاری لالایی بر جامعه، مفاهیمی از قبیل «توصیف آیندهٔ روشن و آرمان‌شهر»، «ترسیم زیبایی‌های جهان پس از ظهور»، «امید و آرزو و رویای ایران قوی»، «انتقال ارزش‌های دینی و ملی»، «معرفی قهرمان‌های دینی، بومی و ملی» و «ترویج روحیه پهلوانی و رفتار قهرمانانه» را از طریق این قالب و از سنین کودکی به بچه‌ها منتقل کند.

دبیرخانه این فراخوان ۱۵۲ اثر در بخش‌های مختلف فراخوان اعم از بخش احیای تراث، سرایش موضوعی و بخش ویژه که لالایی مادران شهدا بود دریافت کرد و میزبان آثار هنرمندانی از ۲۰ استان کشور بود. از این ۱۵۲ اثر ۱۱۱ اثر در بخش سرایش لالایی موضوعی شرکت کردند که این آثار در بخش‌های گوناگون به‌دقت ازسوی داورانی همچون غلامرضا بکتاش، محسن رضوانی، کمال شفیعی و حسنا افشاری مورد ارزیابی قرار گرفت.

آیین اختتامیه ۲۷ آبان‌ از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در حوزه هنری با اجرای برنامه‌های گوناگونی برگزار می‌شود که یکی از مهم‌ترین‌های آن‌ها آیین تجلیل از استاد هوشنگ جاوید است که به پاس سال‌ زحمات او در موسیقی نواحی و پژوهش‌هایی که در موسیقی اقوام به‌ویژه لالایی داشت، برگزار می‌شود. همچنین در این مراسم، محمدرضا سنگری، نویسنده و پژوهشگر ارائه‌ای با موضوع لالایی در اسلام خواهند داشت.

از دیگر برنامه‌های مراسم اختتامیه نخستین فراخوان ملی لالایی «گهواره» می‌توان به اجرای نمایشی نمادین با موضوع تولد و لالایی اشاره کرد که این نمایش در ادامه به مظلومیت کودکان غزه می‌پردازد. اولین فراخوان ملی لالایی با عنوان «گهواره» درحالی به پایان می‌رسد که برخی لالایی‌های برگزیده آن به صورت زنده به همراه موسیقی اجرا خواهند شد. حسین حقیقی نیز در این مراسم اجرای موسیقی خواهد داشت.

آیین اختتامیه فراخوان ملی لالایی «گهواره» از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در تماشاخانه مهر حوزه هنری برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha