از سکونت بیش از 800 هزار نفر در شمال غزه تا ناقوس مرگ در بیمارستان‌ها + فیلم
کد خبر: 4182376
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹
در چهل و دومین روز طوفان الاقصی

از سکونت بیش از 800 هزار نفر در شمال غزه تا ناقوس مرگ در بیمارستان‌ها + فیلم

سازمان آمار فلسطین اعلام کرد که هنوز 807 هزار نفر به رغم حملات شدید اسرائیل در شمال غزه زندگی می‌کنند این درحالی است که با وضعیت وخیم سه بیمارستان الشفا، اندونزیایی و المعمدانی ناقوس مرگ زخمی‌ها نیز به صدا درآمده است.

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی، چهل و دومین روز از جنگ تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه غزه در حالی آغاز شده است که جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان، حمله به مناطق مکسونی، پناهگاه‌ها و بیمارستان‌ها همچنان ادامه دارد.

سازمان آمار فلسطین در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که به رغم حملات شدید زمینی و هوایی رژیم اسرائیل، هم اکنون 807 هزار نفر در شمال نوار غزه زندگی می‌کنند.

بر این اساس، در این منطقه پیش از آغاز عملیات طوفان الاقصی و حملات اسرائیل در هفتم اکتبر 1.2 میلیون نفر زندگی می‌کرد.

با آغاز حملات اسرائیل، نزدیک به 400 هزار نفر از جمعیت غزه به مناطق مرکزی و جنوبی نوار غزه مهاجرت کردند.

بیش از 800 هزار نفر در شمال غزه زندگی می‌کنند

خطر مرگ بیش از ۷ هزار تن در بیمارستان شفا

دولت فلسطین در غزه اعلام کرد: بیش از 7 هزار آواره، بیمار و نیروهای کادر درمان به علت کمبود آب و غذا در بیمارستان شفا که توسط اسرائیل محاصره شده است با خطر مرگ روبه‌رو هستند.

اشغالگران بیمارستان شفا را در محاصر دارند و تانک‌های رژیم صهیونیستی در امتداد خیابان الوحده هستند.

از سوی دیگر درگیری‌هایی در اطراف بیمارستان المعمدانی گزارش شده و اوضاع در آن بسیار دشوار و خطرناک است.

منابع خبری از اوضاع خطرناک صدها مجروح در بیمارستان اندونزیایی به علت نبود درمان و دارو خبر دادند.

ویدئویی از حضور نظامیان رژیم صهیونیستی در مجتمع الشفا را مشاهده می‌کنید که در حال خارج کردن کادر اورژانس از ساختمان بیمارستان هستند.

جنگنده‌های رژیم اسرائیل همزمان با حمله نظامیان صهیونیست به مناطقی در کرانه باختری مانند جنین و الخلیل، در چهل و سومین روز از عملیات طوفان الاقصی، اقدام به بمباران مناطقی در نوار غزه از جمله اردوگاه النصیرات در مرکز این منطقه کردند که در  اثر آن شماری به شهادت رسیده و تعدادی نیز زخمی شدند.

آونروا: دلیل واقعی مرگ مردم کمبود سوخت خواهد بود

فیلیپ لازارینی، کمیسر کل آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک «آونروا» طی نشست خبری در دفتر ژنو گفت: اکنون ما به آتش‌بس و سوخت نیاز داریم. اگر بیشتر منتظر باشیم، خواهیم دید که دلیل واقعی مرگ مردم کمبود سوخت خواهد بود.

لازارینی تأکید کرد که هیچ منطقه‌ای در غزه امن نیست.

رژیم صهیونیستی از آغاز حمله به غزه تا کنون 11517 فلسطینی را شهید و 32000 نفر را مجروح کرده است. در میان شهدا 4650 نفر کودک و 3145 نفر زن هستند. همچنین 3600 فلسطینی نیز تا کنون مفقود هستند.

رژیم صهیونیستی همچنان از رسیدن کمک‌های بشردوستانه به باریکه غزه ممانعت می‌کند که این امر به وخامت بیشتر اوضاع انسانی در این منطقه دامن زده است.



انتهای پیام
captcha