از شدت گرفتن درگیری‌ها در جنوب غزه تا تداوم دستگیری‌ها در کرانه باختری
کد خبر: 4188012
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶
تحولات فلسطین

از شدت گرفتن درگیری‌ها در جنوب غزه تا تداوم دستگیری‌ها در کرانه باختری

در هفتادمین روز از آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، درگیری‌ها در جنوب غزه شدت گرفته است و گردان‌های القسام از کشته شدن 36 سرباز صهیونیست و زخمی شدن ده‌ها نفر از آنها خبر داده‌اند. از سویی کرانه باختری نیز شاهد شدت گرفتن هجوم صهیونیست‌ها و دستگیری شماری از مردم بوده است.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، ارتش رژیم صهیونیستی در آغاز هفتادمین روز تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه از کشته شدن یک سرباز و زخمی شدن 4 نفر در نبردهای جنوب نوار غزه خبر داد. گردان‌های القسام نیز از کشته شدن 36 سرباز صهیونیست و زخمی شدن ده‌ها نفر در 72 ساعت گذشته خبر داده‌اند.

همزمان با ادامه نبردها در خان یونس و محله‌های شهر غزه و شمال نوار غزه، اشغالگران به بمباران مناطق مسکونی ادامه می‌دهند که منجر به شهادت و زخمی شدن تعداد زیادی از غیرنظامیان شده است.  

از سویی کرانه باختری نیز شاهد تشدید اقدامات رژیم صهیونیستی شامل هجوم و دستگیری‌های متعدد بوده است.  

کانال 13 رژیم صهیونیستی اعلام کرد که دیوید بارنیا، مدیر اطلاعات خارجی موساد، دیروز، پنجشنبه، با سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا درباره آغاز مذاکرات برای آزادی اسیران در نوار غزه گفت‌وگو کرده است.

یک چهره سیاسی در رژیم صهیونیستی گفته است:  بنیامین نتانیاهو، به بارنیا اختیار مطلق داد تا در رابطه با موضوع بازگشت اسیران  اقدام کند.

انگلیس در حال بررسی گزارش حادثه در باب المندب است

اداره عملیات تجارت دریایی انگلیس روز جمعه اعلام کرد که در حال بررسی گزارشی مبنی بر وقوع یک حادثه در نزدیکی باب المندب در شمال بندر مخا در یمن است.

این امر یک روز پس از آن صورت می‌گیرد که انصارالله اعلام کرد که یک کشتی کانتینری را با پهپاد در باب المندب هدف قرار داده‌اند، چرا که خدمه آن از پاسخگویی به تماس‌های خطاب به آن امتناع کردند.

فرماندهی مرکزی آمریکا اعلام کرد که یمنی‌ها دیروز پنجشنبه یک فروند موشک بالستیک به سمت  مسیر کشتیرانی بین‌المللی در شمال باب المندب شلیک کردند، بدون اینکه تلفات یا خسارتی در بر داشته باشند.

پت رایدر سخنگوی پنتاگون نیز به نوبه خود گفت که آنچه کشتی‌ها در دریای سرخ در معرض آن قرار می‌گیرند مشکلی است که تنها به آمریکا مربوط نمی‌شود، بلکه یک مشکل بین‌المللی است که نیاز به راه حل بین‌المللی دارد.

12 شهید در حمله رژیم صهیونیستی به یک مدرسه

خبرنگار الجزیره گزارش داد که صبح امروز جمعه در بمباران رژیم صهیونیستی که مدرسه‌ای را در خان‌یونس در جنوب نوار غزه هدف قرار داد، 12 نفر کشته و ده‌ها زخمی شدند.

این حمله در جریان بمباران مداوم هواپیماها، توپخانه‌ها و کشتی‌های جنگی بر خان یونس صورت می‌گیرد که شاهد نبردهای شدید بین مقاومت فلسطین و نظامیان صهیونیست است.

تداوم تجاوزات رژیم صهیونیستی در کرانه باختری

نظامیان رژیم صهیونیستی صبح روز جمعه با پهپاد محلی را در خیابان بازار در اردوگاه آوارگان بلاطه در شرق نابلس در شمال کرانه باختری هدف قرار دادند. تصاویر انتشار یافته حکایت از آسیب دیدن یک خودرو در اثر این حمله است.  

عقب نشینی صهیونیست‌ها از عریف

خبرنگار الجزیره گزارش داد که نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی صبح جمعه پس از تخریب و منفجر کردن دو خانه از روستای عریف در جنوب نابلس در شمال کرانه باختری عقب نشینی کردند. این دو خانه متعلق به خانواده زندانیان زیاد صفدی و حمید صباح است.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی: بهای سنگینی می پردازیم

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در سخنانی تصریح کرد: ما بهای سنگینی می پردازیم، اما اهداف ما ثابت است: سرنگونی حماس و بازگرداندن «گروگان‌ها»، و چاره دیگری وجود ندارد. وی تأکید کرد: از ابتدا گفتیم که نبرد سخت و طولانی خواهد بود. متأسفانه برای رسیدن به اهدافمان باید بهای خون بپردازیم و این کار آسانی نخواهد بود.

با وجود هفتاد روز حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه غزه، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعتراف کرد: حماس هنوز از قابلیت های رزمی و توانایی پرتاب موشک برخوردار است. بخش‌هایی از حماس در شمال نوار غزه وجود دارد و جنگ در آنجا تمام نشده و برچیدن حماس زمان و تلاش زیادی می خواهد.

گلوله باران اردوگاه جبالیا همچنان ادامه دارد

الجزیره گزارش کرده است که  حملات توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه ادامه دارد.

گردان های قدس: خودروهای نظامی را هدف قرار دادیم و دو سرباز را کشتیم

گردان‌های قدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی، سه خودروی نظامی را با  موشک‌های دوش‌پرتاب هدف قرار دادند و تأیید کردند: دو سرباز  صهیونیست را که در خانه‌ای در شرق غزه پنهان شده بودند، کشته‌اند.

القسام: قدس اشغالی را موشک‌باران کردیم

گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) از موشکباران  قدس اشغالی «در پاسخ به کشتارهای صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان» خبر داد.

القسام افزود: اتاق فرماندهی صحرایی نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی در منطقه جحر الدیک در مرکز نوار غزه را با موشک‌های رجوم و خمپاره هدف قرار داد.

بدوی خبرنگار الجزیره از انفجارهایی در جنوب شهر قدس اشغالی در نتیجه رهگیری موشک‌های پرتاب شده از نوار غزه خبر داد.

شرکت هاپاگ-لوید حرکت در دریای سرخ را به مدت 3 روز به تعویق انداخت

شرکت کشتیرانی هاپاگ-لوید آلمان اعلام کرد که تصمیم گرفته است طی سه روز آینده حرکت تمام کشتی های خود از طریق دریای سرخ را به تعویق بیندازد.

چندی پیش رویترز گزارش داد که شرکت کشتیرانی مرسک از توقف موقت کلیه عملیات کشتیرانی کانتینری از طریق دریای سرخ خبر داد.

انتهای پیام
captcha