حمله شهرک‌نشینان به نمازگزاران مسجد ابراهیمی + فیلم
کد خبر: 4188796
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹

حمله شهرک‌نشینان به نمازگزاران مسجد ابراهیمی + فیلم

شماری از نمازگزاران فلسطینی در مسجد ابراهیمی در حمله شهرک‌نشینان صهیونیست دچار آسیب شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از وفا، شماری از نمازگزاران فلسطینی در مسجد ابراهیمی در شهر الخلیل شامگاه دوشنبه بر اثر پاشیدن اسپری فلفل توسط شهرک‌نشینان صهیونیست دچار خفگی شدند.

این خبرگزاری گزارش داد: عصر دیروز دوشنبه، هم‌زمان با اقامه نماز مغرب در مسجد ابراهیمی در مرکز الخلیل، تعدادی از نمازگزاران بر اثر پاشیدن اسپری فلفل توسط شهرک‌نشینان دچار خفگی و سوختگی شدند.

هلال‌احمر فلسطین نیز به نوبه خود اعلام کرد که دو زخمی ناشی از حمله با اسپری فلفل در مسجد ابراهیمی در الخلیل را به بیمارستان منتقل کرده است.

فعالان در شبکه‌های اجتماعی کلیپی منتشر کردند که نشان می‌دهد نمازگزاران بر اثر استنشاق سرفه می‌کنند، برخی از آنها روی زمین دراز کشیده‌اند و یک سخنران می‌گوید: شهرک نشین‌ها به سمت ما اسپری پاشیدند.

مقامات رژیم صهیونیستی تا کنون درباره این حادثه اظهار نظری نکرده اند.

مسجد ابراهیمی در شهر قدیمی الخلیل واقع شده است که تحت کنترل رژیم صهیونیستی است و حدود 400 شهرک‌نشین در آن زندگی می‌کنند که توسط حدود 1500 نظامی صهیونیست محافظت می‌شود.

در سحرگاه 25 فوریه 1994، یک شهرک‌نشین اسرائیلی در مسجد اقدام به قتل‌عام نمازگزاران کرد. در پی این جنایت که منجر به کشته شدن 29 نمازگزار شد، رژیم صهیونیستی کمیته‌ای تشکیل داد که در نهایت مسجد را تقسیم و 63 درصد را به یهودیان و 37 درصد را به مسلمانان داد.

  مسلمانان پس از تقسیم نیز با مشکلات و محدودیت‌های فراوان در این مسجد مواجه هستند. بر اساس دو گزارش وزارت اوقاف و امور دینی فلسطین، ارتش رژیم صهیونیستی تنها در اکتبر 2023،  142 بار و در نوامبر گذشته 62 بار از پخش اذان در مسجد جلوگیری کرده است.

انتهای پیام
captcha