رشد هفت برابری خشونت علیه مسلمانان در انگلیس
کد خبر: 4189257
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۷

رشد هفت برابری خشونت علیه مسلمانان در انگلیس

یک سازمان حقوق بشری اعلام کرد پس از حمله رژیم صهیونیستی به غزه، تعداد موارد خشونت علیه مسلمانان بریتانیا هفت برابر افزایش داشته است.

به گزارش ایکنا به نقل از تل ماما، سازمان حقوق بشری Tell MAMA اعلام کرد که  بین 7 اکتبر تا 13 دسامبر امسال افزایش هفت برابری موارد خشونت علیه مسلمانان را ثبت کرده است.

این سازمان اعلام کرد: ما از هفتم اکتبر 1432 مورد خشونت را ثبت کردیم که نسبت به 195 مورد در سال 2022 (153 مورد آفلاین، 42 مورد آنلاین) رشد چشمگیری داشته و نشان دهنده بیشترین افزایش گزارش‌ها به سرویس ما در 68 روز است.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما مانند بولتن‌های آماری قبلی خود، به تفکیک جغرافیایی محل وقوع موارد آفلاین را اعلام می‌کنیم:

از 613 مورد آفلاین، 381 مورد در لندن، 55 مورد در نورث وست، 15 مورد در یورکشایر جنوبی، 31 مورد در یورکشایر غربی، 23 مورد در ایست میدلندز و 35 مورد در وست میدلند رخ داده است. در سایر مناطق مانند جنوب شرق 17 مورد و در جنوب غرب انگلیس 19 مورد ثبت کردیم. در مناطق جغرافیایی مربوط به اسکاتلند 13 مورد، ولز 4 مورد  و نورث ایست 20 مورد  بوده است.

از نظر دسته‌بندی، این سازمان 387 شکایت از رفتار توهین‌آمیز، 52 مورد تهدید، 49 حمله، 46 عمل خرابکاری، 40 مورد تبعیض، 28 مورد  سخنان نفرت انگیز و 11 مورد شکایت از ادبیات ضد اسلامی دریافت کرده است.


تل ماما همچنین اعلام کرد در حالی که در فضای مجازی، ما 819 مورد را ثبت کردیم که شامل الگوهای رفتاری نژادپرستانه و غیرانسانی تا دعوت به خشونت علیه مسلمانان از سوی برتری‌طلبان سفیدپوست و طرفداران راست افراطی با دستاویز تئوری توطئه یا زدن انگ تروریستی به مسلمانان بوده است.

ما به ارتباط با نیروهای پلیس مختلف در سطح ملی، از جمله پلیس Met Police و پلیس حمل و نقل بریتانیا در رابطه با جنایات مختلف نفرت ادامه می‌دهیم.

Tell Mama از مساجد و مراکز اسلامی خواست تا دستورالعمل‌های مشاوره ایمنی مساجد را دانلود و از خدمات مشاوره امنیتی مساجد استفاده کنند. 

انتهای پیام
captcha