هامون نگین گردشگری شمال سیستان‌و‌بلوچستان است
کد خبر: 4192533
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰

هامون نگین گردشگری شمال سیستان‌و‌بلوچستان است

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هامون گفت: این شهرستان با دارا بودن ۷۴۵ اثر ثبت ملی پیشانی شهرهای گردشگری شمال سیستان‌و‌بلوچستان به شمار می‌رود.

میراث فرهنگیبه گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی،‌ گردشگری و صنایع دستی هامون، میثم شهرکی شمالی، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هامون،‌ 16 دی‌ماه، در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی شهرستان هامون گفت: به منظور ساماندهی خدمات سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ اولین جلسه این ستاد با حضور اعضا برگزار و دستگاه‌های متولی و عضو نیز هر کدام مکلف به انجام ماموریت‌های محوله و تدارک شرایط لازم برای میزبانی خوب از مسافران نوروزی شدند.
 
وی در ادامه افزود: هامون پیشانی شهرهای گردشگری شمال سیستان‌و‌بلوچستان بوده به‌طوری‌که در سال گذشته بیش از ۴۰۰ هزار گردشگر از این شهرستان بازدید کردند.
 
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هامون با اشاره به اینکه این شهرستان دارای ۷۴۵ اثر ملی و بیش از ۱۲۰ اثر شناسایی شده و در حال ثبت است، گفت: شهر سوخته، کوه خواجه، دریاچه هامون، قلعه رستم، آس بادها و سکوهه جزو بیشترین نقاط گردشگرپذیر هامون محسوب می‌شوند.
انتهای پیام
captcha