نخبگان جامعه نباید از تحولات علمی دنیا غافل شوند
کد خبر: 4193169
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵
آیت‌الله عاملی:

نخبگان جامعه نباید از تحولات علمی دنیا غافل شوند

نماینده ولی فقیه در اردبیل با بیان اینکه نخبگان جامعه نباید از تحولات علمی دنیا غافل شوند، گفت: منتظریم دانشگاه محقق اردبیلی قله‌های جدیدی از موفقیت را فتح کند.

نخبگان جامعه نباید از تحولات علمی دنیا غافل شوندبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه محقق اردبیلی، آیت‌الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، ۱۹ دی‌ماه، در مراسم تجلیل از منتخبان جشنواره بین‌المللی حرکت دانشگاه محقق اردبیلی ضمن قدردانی از پیشرفت‌ها و موفقیت‌های دانشگاه محقق اردبیلی در عرصه‌های مختلف و با تأکید بر اینکه ایده تبدیل علم به ثروت باید جدی گرفته شود، گفت: ثروت‌های فراوانی در حوزه علم و فناوری وجود دارد که باید روی آن‌ها کار شود.

وی با بیان اینکه نخبگان جامعه نباید از تحولات علمی دنیا غافل شوند، افزود: جمهوری اسلامی ایران با تلاش و کوشش نخبگان کارنامه درخشان خود را در حوزه علم و فناوری تداوم خواهد بخشید. شرافت، ارزش، قدر و قرب یک ملت در این است که از یافته‌های استراتژیک علمی برخوردار باشد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با بیان اینکه نباید در بسیاری از صنایع عرصه را خالی کنیم، ادامه داد: باید به نحو احسن از مغز‌های متفکر و استعداد‌هایی که در دانشگاه‌های کشور وجود دارد در موضوعات حساس علمی و صنایع سرنوشت‌ساز استفاده شود.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه دولت‌ها باید به دنبال استعداد‌های علمی باشند، اظهار کرد: آینده ایران در گرو تحولات علمی بوده و جمهوری اسلامی ایران باید دموکراسی آرمانی داشته و قدرت بالا آمدن نخبگان را داشته باشد.

وی با بیان اینکه اسم دانشگاه محقق اردبیلی دارای قداست است، افزود: مقدس اردبیلی اولین کسی است که مدرسه تیزهوشان را ایجاد و دست به اصلاحات کتب درسی زد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل با بیان اینکه باید با تلاش و کوشش فرهنگ و مدنیت کشور را بالا ببریم، تأکید کرد: در خصوص انتخابات مجلس نیز باید حساسیت داشته باشیم و از دانشجویان انتظار می‌رود کاندیدا‌های مجلس را به دانشگاه دعوت کرده و از آن‌ها در خصوص برنامه‌های خود سئوال کنند.

وی بیان کرد: منتظریم دانشگاه محقق اردبیلی قله‌های جدیدی از موفقیت را فتح کند.

انتهای پیام
captcha