کنشگری مطلوب دانشجویان در فضای باز سیاسی
کد خبر: 4195069
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶
عبدالحسین کلانتری بیان کرد:

کنشگری مطلوب دانشجویان در فضای باز سیاسی

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت:‌ با همراهی کارگروه‌ها و مشارکت ذی‌نفعان حوزه آموزش عالی ابلاغیه‌ای درباره انتخابات تدوین و به دانشگاه‌ها ابلاغ شد.

عبدالحسین کلانتریبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، نشست مشترک معاون سیاسی وزیر کشور با معاون فرهنگی و اجتماعی وزرات علوم و معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت برای افزایش بینش و نشاط سیاسی دانشگاه‌ها برگزار شد.
 

در این نشست که با عنوان پنجمین جلسه شورای مرکزی هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی آموزش عالی و به صورت وبیناری با استانداری‌های سراسر کشور و معاونین فرهنگی دانشگاه‌ها برگزار شد به مسئله مشارکت و حضور پر شور قشر دانشجو پرداخته و بر اهمیت فعالیت دانشجویی تاکید شد.

عبدالحسین کلانتری؛ معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و عباس شیراوژن؛ معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در این نشست  به ارائه برنامه‌هایی برای ارتقای سطح مشارکت بدنه دانشجویی و افزایش نشاط سیاسی در دانشگاه‌ها پرداختند.

کلانتری در سخنان خود در نشست مذکور به اهمیت موضوع انتخابات اشاره کرد و تشکل‌های دانشجویی و دانشجویان را محور فعالیت‌های سطح دانشگاه بیان کرد.

وی افزود: از زمانی که مقام معظم رهبری به بحث انتخابات تأکید داشتند، جلسات متعددی در وزارتخانه برگزار شد که در راستای تحقق انتظارات مقام معظم رهبری بود تا با وظیفه و مسئولیتی که داریم بتوانیم تمهیدات لازم برای انتخاباتی پرشور داشته باشیم.

کلانتری گفت: بنابراین با همراهی کارگروه‌ها و مشارکت ذی‌نفعان حوزه آموزش عالی ابلاغیه‌ای درباره انتخابات تدوین و به دانشگاه‌ها ابلاغ شد. آن چیزی که به عنوان کنش مطلوب طراحی شده این است که در یک فضای باز سیاسی دانشجویان بتوانند کنشگری مطلوبی داشته باشند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم گفت: ستادی در معاونت فرهنگی شکل گرفت و بررسی راهکارهایی برای افزایش مشارکت و تهیه فضای باز سیاسی تدارک شد تا از کارشناسان و همه بازیگران مؤثر در این فضا کمک گرفته شود تا اقدامات خوبی صورت بگیرد.

 عباس شیراوژن معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت نیز بر لزوم توسعه فعالیت‌های دانشجویی تاکید کرد و گفت: برای دانشگاه‌ها سیاستگذاری ویژه‌ای داشته‌ایم تا بر اساس آن در حوزه‌های مختلف ساختار آموزش پزشکی فعالیت‌های متعدد برای افزایش مشارکت و توسعه بینش سیاسی انجام گیرد.

وی همچنین با ارائه تفصیلی برنامه وزارت بهداشت در این حوزه تصریح کرد: بر اساس یک برنامه مدون در تلاشیم تا شور و نشاط سیاسی و اجتماعی در قالب یک چارچوب مناسب در دانشگاه‌ها گسترش یابد.

محمدرضا مردانی؛ رئیس سازمان بسیج اساتید نیز در این نشست به نقش اساتید اشاره کرد و گفت: نباید از نقش مهم اساتید دانشگاه در ارتقای مشارکت و نشاط سیاسی غفلت کرد.

وی افزود: اساتید به دلیل ارتباط با دانشجویان و آحاد جامعه نقش مهمی در این حوزه دارند و از این رو بسیج اساتید در کنار وزارت علوم برنامه‌ریزی‌های متعددی برای ارتقای بینش سیاسی و تبیین مسئله انجام داده است.

مردانی همچنین بر ارتباط مستقیم استاد و دانشجو و اثرگذاری مستقیم آن‌ها در این امر تاکید کرد.

حجت‌الاسلام مهدی فاطمی‌پور؛ معاون فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری نیز بر اهمیت انتخابات تاکید کرد و گفت: دانشگاهیان می‌توانند نقش موثر و به سزایی در گسترش مشارکت و ارتقای بینش سیاسی جامعه ایفا کنند.

وی گفت: با ارتباط با دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها درصددیم تا فضایی برای ایفای نقش پررنگ دانشگاهیان در انتخابات ایجاد کنیم.

همچنین، تمامی معاونت‌های فرهنگی دانشگاه‌های سراسر کشور در استانداری‌ها و به صورت وبیناری در این نشست حضور داشتند.

انتهای پیام
captcha