برگزاری مسابقات قرآن آیات مهدویت در کربلا
کد خبر: 4196366
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷

برگزاری مسابقات قرآن آیات مهدویت در کربلا

مسابقات حفظ آیات مهدویت به همت بخش فعالیت‌های قرآنی بانوان وابسته به دارالقرآن آستان مقدس حسینی در کربلا برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان مقدس حسینی، این مسابقه به شیوه کتبی و در تالار خاتم الاوصیاء واقع در حرم مطهر حسینی برگزار شد.

کرار الشمری، مسئول مرکز رسانه قرآنی آستان مقدس حسینی تصریح کرد: این مسابقه به منظور گسترش روحیه رقابت در بین دانشجویان دختر و رفع شبهات موجود در زمینه مهدویت برگزار شد. این مسابقه با حضور 25 دانشجوی دختر از دانشگاه‌های کربلا و به شیوه کتبی در زمینه حفظ موضوعی آیات مرتبط به مهدویت و همچنین روایت‌های مرتبط به این آیات برگزار شد.

امل المطوری، مسئول واحد فعالیت‌های قرآنی بانوان این مدرسه تصریح کرد: هدف از برگزاری چنین مسابقاتی، آموزش بخشی از دانش‌آموزان دختر از محافل علمی و آگاهی‌بخشی به آنان در مسئله مهدویت برای ابطال شبهات بوده است.

المطوری، این‌گونه مسابقات به دلیل اهمیت شناختی و فرهنگی در ایجاد شخصیت فردی، در روزهای آینده در سطح وسیع‌تری در دانشگاه‌های عراق برگزار خواهد شد.

در سال‌های اخیر و با گسترش شبکه‌های اجتماعی شاهد مطرح شدن شبهات بسیاری در زمینه مهدویت از سوی مخالفان مذهب اهل‌بیت(علیهم السلام) هستیم، از سویی دیگر فضای فرهنگی شیعیان به ویژه در عراق با انحرافات بسیاری از سوی برخی از مدعیان مهدویت و موارد مشابه نیز مواجه است. از این‌ رو برگزاری مسابقات قرآنی و تأکید بر جنبه قرآنی و روایی مهدویت و پاسخ به شبهات از سوی حوزه‌های علمیه و نهادهای دینی مورد توجه قرار گرفته است.

انتهای پیام
captcha