همزمان با دهه فجر بهار فعالیت‌های قرآنی ارتش آغاز می‌شود
کد خبر: 4196816
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
سرهنگ میدانی:

همزمان با دهه فجر بهار فعالیت‌های قرآنی ارتش آغاز می‌شود

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش با اشاره به مهمترین برنامه‌های قرآنی پیش‌بینی شده ارتش در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: دهه فجر، بهار پیروزی ایران و ماه مبارک رمضان، بهار قرآن است. همزمان با این دو رویداد، بهار فعالیت‌های قرآنی در ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز آغاز می‌شود.

سرهنگ میدانی

سرهنگ مهدی میدانی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به اینکه طی این هفته جامعه قرآنی کشور، ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و تمامی نیرو‌های مسلح کشور در کنار جامعه قرآنی با امام راحل تجدید میثاق کردند، گفت: همه آمده بودند تا از امام راحل به دلیل گسترانیدن سفره قرآن کریم در کشور تشکر و قدردانی کنند؛ فعالیت‌های قرآنی کشور مدیون اقدام مجاهدانه و انقلابی امام خمینی‌(ره) است.

وی به مهمترین برنامه‌های قرآنی پیش‌بینی شده ارتش در دهه مبارک فجر اشاره کرد و افزود: در ارتش جمهوری اسلامی ایران، ثقل محافل قرآنی در دهه مبارک فجر و ماه مبارک رمضان است، لذا محافل قرآنی در تمامی یگان‌ها و شهرک‌های مسکونی و مراکز دانشگاهی ارتش برگزار می‌شود. امسال نیروی هوایی با عزمی راسخ در جهت پیشبرد برنامه‌های قرآنی گام‌های بلندی برداشته است که اجرای برنامه‌های قرآنی در دهه فجر تنها گوشه‌ای از تلاش‌های این نیرو برای احیای فرهنگ قرآنی است. بر همین اساس دهه فجر که بهار پیروزی انقلاب اسلامی و ماه مبارک رمضان است، شاهد بهار فعالیت‌های قرآنی در ارتش جمهوری اسلامی ایران خواهیم بود.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش ادامه داد: در ایام دهه فجر پویش قرآنی و محافل انس با قرآن کریم را با رویکرد طرح تدبری به صورت همزمان به شکل حضوری و وبیناری در تمامی مساجد پادگان‌ها و شهرک‌های سازمانی با تلاوت آیه شریفه «جاء الحق و ذهق الباطل...» برگزار خواهیم کرد و این مسابقات و محافل در کانال‌های قرآنی مربوطه بارگذاری خواهد شد.

سپاه؛ میزبان مسابقات نیروهای مسلح

میدانی تصریح کرد: امسال در دهه مبارک فجر برنامه‌ریزی شده است تا سی‌وچهارمین دوره مسابقات نیرو‌های مسلح از 15 تا 18 بهمن به میزبانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مشهد مقدس برگزار شود. همچنین در بهمن‌ماه در نظر داریم اختتامیه کارگاه‌های نهج‌البلاغه و مهدویت ارتش را برگزار کنیم. در دو سال گذشته بیش از سه هزار کارگاه نهج‌البلاغه و مهدویت در ارتش ویژه خانواده‌ها، کارکنان، دانشجویان و کارکنان پایور و وظیفه با استقبال خوبی برگزار شد و در بهمن‌ماه اختتامییه این کارگاه‌ها را خواهیم داشت.

وی بیان کرد: علاوه بر این موارد کلاس‌های قرآنی در تمامی مراکز ارتش برای تمامی سطوح با قوت در دهه فجر برگزار می‌شود. در بهمن‌ماه نیز اردوهای تخصصی قرآنی را برگزار خواهیم کرد که تا نمایندگان ما حضور پرقدرت‌تری در مسابقات قرآن داشته باشند. همچنین یک برنامه قرآنی ویژه عموم مردم و نیروهای ارتش با همکاری رادیو معارف برگزار می‌کنیم که هر روز یک آیه قرآن تفسیر می‌شود و علاقه‌مندان به سوالات پیرامون آن آیه پاسخ می‌دهند. امسال این مسابقه ذیل طرح «مستورا» و با استفاده از منابع این طرح برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha