دانشگاهیان و نخبگان برای حضور حداکثری مردم در انتخابات بکوشند
کد خبر: 4197697
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۱
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم:

دانشگاهیان و نخبگان برای حضور حداکثری مردم در انتخابات بکوشند

مهدی مصری گفت: وظیفه دانشگاهیان و نخبگان این است که در راستای مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی اجتماعی، برای حضور حداکثری مردم در انتخابات بکوشند.

مهدی مصری رئیس دانشگاه علوم پزشکی قممهدی مصری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در گفت‌وگو با ایکنا از قم، به نقش نخبگان و دانشگاهیان در برگزاری انتخابات پیش‌ روی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: نخبگان باید نسبت به حضور مردم در انتخابات احساس مسئولیت داشته باشند و با قلم و سخن خود در این راستا تلاش کنند.

وی بر لزوم تبیین این انتخابات برای دانشجویان در کلاس‌های درس و نشست‌های علمی و فرهنگی تأکید کرد و افزود: در مجموع وظیفه دانشگاهیان و نخبگان این است که در راستای مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی اجتماعی، به مقوله تلاش برای حضور حداکثری مردم در انتخابات بپردازند زیرا همواره دسیسه‌های دشمن مانعی بر سر راه پیشرفت کشور بوده و با عملیات روانی و راه‌اندازی جنگ نرم تلاش کرده از حضور پرشور و حداکثری مردم در انتخابات جلوگیری کند و جمهوریت و اسلامیت نظام را زیر سؤال ببرد.

مصری انتخابات را مظهر حضور مردم دانست و گفت: اثرگذاری در سیاست‌های کلی جامعه براساس قوام قانون اساسی در کشور اتفاق می‌افتد و به‌وسیله انتخابات دوام می‌یابد که لازمه آن هم حضور مردم در صحنه است؛ از طرفی برگزاری انتخابات احترام به نظرات ملت است، از منظر حقوق ملی لازم است مردم در انتخابات حضور گسترده داشته باشند و وظیفه نخبگان این است که برای جلب مشارکت مردم تلاش کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: مردم اگر در صحنه حضور نداشته باشند، مسلماً پیشرفتی حاصل نخواهد شد، زیرا اصولاً پیشرفت کشور‌ها منوط به یک تفاهم ملی در سطح کلان است و این مسئله به‌واسطه حضور مردم در انتخابات اتفاق می‌افتد. از این‌رو، تمام تلاش دستگاه‌های اجرایی باید در راستای تبیین اهمیت حضور مردم در انتخابات که سبب پیشرفت کشور شده، باشد و در چارچوبی که به‌عنوان جمهوری اسلامی ایران تعریف شده، بکوشند. 

وی اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی علاوه بر وضع قانون، وظیفه نظارت بر آن را نیز بر عهده داشته و نظام‌سازی را نیز انجام می‌دهد و در واقع این مردم هستند که باید ساختار حکومتی تعریف شده را در حوزه قانون‌گذاری تعیین کنند تا منجر به حکمرانی مردمی شود. 

مصری به برگزاری جلسات متعدد از سوی دانشگاه علوم پزشکی در انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: برگزاری جلسات نهج‌البلاغه‌خوانی با کارکرد‌های مختلف «مردم و حکومت» از نگاه امام علی(ع)، برگزاری برنامه راهیان پیشرفت، تهیه و انتشار محتوا‌های مرتبط با انتخابات در پایگاه‌های اطلاع‌رسانی، فضای مجازی و سایت رسمی دانشگاه علوم پزشکی و همچنین برگزاری ویژه‌برنامه‌های متعدد انتخاباتی برای دانشگاهیان اعم از کادر درمان، اساتید، اعضای هیئت علمی، دانشجویان و کارکنان و پرسنل دانشگاه از جمله برنامه‌های مهم دانشگاه علوم پزشکی هستند که به‌منظور تبیین اهمیت حضور در انتخابات برگزار می‌شوند.

وی در پایان بر لزوم ارتقای سلامت جامعه تأکید و بیان کرد: همکاری و همفکری و استفاده از نظرات نمایندگان منتخب مردم یکی از برنامه‌ها و راهبرد‌های مهم دانشگاه علوم پزشکی قم است و همواره از حضور مردم و نهاد‌های مردمی به ویژه در محلات برای ترقی نظام سلامت و ارتقای سلامت همشهریان عزیز بهره گرفته می‌شود.

گفتگ‌وگو از مهنوش بهروز

انتهای پیام
captcha