قرآن؛ پرفروش‌ترین کتاب در نمایشگاه بین‌المللی کتاب مصر
کد خبر: 4197832
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۵

قرآن؛ پرفروش‌ترین کتاب در نمایشگاه بین‌المللی کتاب مصر

مسئولان پنجاه و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاهره از استقبال گسترده بازدیدکنندگان از خرید قرآن‌های ارائه شده در این نمایشگاه به ویژه مصحف در قطع متوسط خبر داده‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از صدی البلد، مسئولان پنجاه و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاهره از استقبال گسترده بازدیدکنندگان از غرفه‌های فروش قرآن کریم در این نمایشگاه خبر داده‌اند.

به گفته این مسئولان مصحف‌های ارائه شده در این نمایشگاه در اشکال و اندازه‌های مختلف و با کیفیت‌های متفاوت در جلد و چاپ به فروش رفته است.

یکی از مسئولین بخش عرضه قرآن کریم در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاهره با بیان اینکه بازدیدکنندگان از نمایشگاه کتاب قاهره بیشتر قرآن چاپ شده با قطع متوسط ​​14 در 20 سانتی‌متر را به قیمت 295 پوند مصری از سوی درالنشر خریداری کرده‌اند، تصریح کرد: تنها دارالنشر 200 نمونه مصحف با قطع، جلد و ترجمه‌های مختلف در این نمایشگاه عرضه کرده است.

به گفته مسئولان برگزاری این دوره از نمایشگاه تاکنون بیش از 2 میلیون و 812 هزار نفر از این نمایشگاه بازدید کرده‌اند.

مصر از دیرباز یکی از مراکز مهم انتشار قرآن کریم در جهان اسلام بوده است، با این حال در سال‌های اخیر، ناشران این کشور از کندی در بررسی تقاضاها برای چاپ و همچنین محدودیت‌های متعدد الازهر برای چاپ قرآن کریم شکایت دارند.

در همین راستا الازهر از برگزاری جلسات مختلف با اتحادیه ناشران مصر برای حل این مشکلات و تسریع در روند چاپ قرآن خبر داده است.

انتهای پیام
captcha