علت بسیاری از اختلافات سیاسی در نگاه امام خمینی(ره)
کد خبر: 4197859
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۵
حجت‌الاسلام مصطفی رستمی تبیین کرد

علت بسیاری از اختلافات سیاسی در نگاه امام خمینی(ره)

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در مراسم تجدید میثاق دانشگاهیان با آرمان‌های امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی بیان کرد: امام(ره) علت بسیاری از جریانات و اختلافات سیاسی را ناشی از حب نفس می‌دانستند و فرمودند علاج آن ریاضت است. 

علت بسیاری از اختلافات سیاسی در نگاه امام خمینی(ره)به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام و المسلمين مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در مراسم تجدید میثاق دانشگاهیان با آرمان‌های امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی و تجدید عهد با مقام معظم رهبری که امروز ۱۵ بهمن‌ماه در مرقد مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد بیان کرد: خدا را شاکریم در چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در محضر امام راحل(ره) حاضر شدیم و برای تجدید میثاقی با این امام گرد هم آمدیم. 

وی ادامه داد: امیدواریم این گردهمایی و تجدید میثاق، یادآور عهدی باشد که این ملت با امام(ره) بستند. شهید مطهری اینگونه فرمودند که در زیارت امام خمینی(ره) در پاریس چهار ایمان را در ایشان دیدم؛ ایشان به خدای خود، به هدف خود، به راهی که انتخاب کرده بود و به مردم ایمان داشتند. 

وی اظهار کرد: هدف امام(ره) این بود که باید عالم را برای حضور امام زمان(عج) آماده کنیم و تصریح کردند که این حکومت و انقلاب، امانت است و ما امانت‌دار آن هستیم تا حضرت حجت(عج) ظهور کنند. 

رستمی با بیان اینکه انقلاب اسلامی مقدمه‌ساز ظهور حضرت مهدی (عج) بود بیان کرد: امام(ره) به راهی که انتخاب کرده بود ایمان داشت. ایشان حرکت مجاهدانه، خستگی‌ناپذیر و بدون ترس را انتخاب کرده بودند و با ظالمان مبارزه می‌کردند. تعبیر امام خمینی‌(ره) این بود که اگر در راه مبارزه با ظلم تنها بمانم دست از این راه بر نخواهم داشت زیرا راه سازش ناپذیری با جریان‌های ناصالح را انتخاب کرده بودند. 

رستمی با بیان اینکه امام(ره) مردم را باور داشت ادامه داد: ایشان اطمینان داشتند که مردم حرکت در راه خدا و هزینه دادن در راه خدا را پذیرفتند. امام(ره) علت بسیاری از جریانات و اختلافات سیاسی را ناشی از حب نفس می‌دانستند و فرمودند علاج آن ریاضت است. 

وی در رابطه با ایمان امام به مردم تشریح کرد: امام خمینی(ره) فرمودند شهادت می‌دهم که مردم این زمان از مردمان زمان رسول خدا(ص)، امیرالمؤمنین(ع) و امام حسین(ع) بهتر هستند. مردم هم با ایشان همراه بودند و در همه این سال‌ها سنگ‌ تمام گذاشتند. 

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها اضافه کرد: ما گواهی می‌دهیم که آنچه در توان امام(ره) بود انجام دادند و رهبری راه ایشان را ادامه داده‌اند و مردم به آن پیمانی که بستند پایبندند. دانشگاه‌های ما به برکت انقلاب اسلامی الهام بخش حرکت‌های علمی هستند و علی‌رغم محدودیت‌ها، تحریم‌ها و فشار و آپارتاید علمی که وجود دارد در حال تلاش هستند؛ البته راه طی نشده بسیار طولانی است.

انتهای پیام
captcha