رسانه‌ها با اعتمادآفرینی زمینه‌ساز تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات باشند
کد خبر: 4198796
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
استاندار آذربایجان‌شرقی:

رسانه‌ها با اعتمادآفرینی زمینه‌ساز تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات باشند

مالک رحمتی با بیان اینکه برای تحقق مشارکت در انتخابات گروه‌های مرجع و رهبران فکری نقش بسزایی دارند، گفت: رسانه‌ها با جهاد تبیین بستر اعتمادآفرینی و امیدبخشی جهت مشارکت‌افزایی را فراهم کنند.

مالک رحمتی، استاندار آذربایجان شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، مالک رحمتی، استاندار آذربایجان‌شرقی، روز پنج‌شنبه، 19 بهمن‌ماه در همایش هیئت نظارت استان، با بیان اینکه برگزاری چهلمین انتخابات در چهل‌وپنجمین فجر انقلاب، مصداق بارز مردم‌سالاری دینی است، گفت: با این ویژگی، انتخابات پیش رو با شور و شعور و رقابت و سلامت کامل برگزار می‌شود‌.

وی اضافه کرد: در رژیم طاغوت در این کشور چیزی به نام مردم‌سالاری دینی نبود و اگر رهبری داهیانه حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب و حضور جانانه مردم و ایثارگری خانواده شهدا نبود، امروز از مراجعه به رأی مردم خبری نبود.

رحمتی با اشاره به اینکه امسال چهلمین انتخابات در کشور ما برگزار می‌شود، ادامه داد: هدیه‌ای که حضرت امام(ره) برای این مردم عزیز به ارمغان آورد، رشد و بالندگی برای کشور ایجاد کرد، مردم‌سالاری دینی است.

استاندار آذربایجان‌شرقی یادآور شد: تاکنون ۱۱ دوره انتخابات ریاست جمهوری، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان برگزار شده است و این همه مراجعه به نظر و رأی مردم تعبیر عملی مردم‌سالاری دینی است، که در هیچ جای عالم مانند ندارد. این نعمت الهی است که امامین انقلاب از شیوه مراجعه به رأی مردم، صیانت کردند و باید این  مهم را برای مردم  تشریح و تبیین کنیم. 

رحمتی با بیان اینکه در برگزاری این دوره از انتخابات بیش از ۱۸ هزار نفر از نیروهای مردمی آذربایجان‌شرقی مشارکت دارند که همه از بزرگان، معتمدان و افراد خوشنام و باتجربه و شناخته شده در حوزه‌های انتخابیه هستند، ادامه داد: این انقلاب بر پایه مراجعه به رأی مردم برپا شده و در ۴۵ سال گذشته هیچ دولت و مجلسی بدون پشتوانه مردمی تشکیل نشده است و اکنون برای تحقق ایران قوی نیازمند مجلس قوی، کاردان، متخصص و تحول‌خواه هستیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: هیئت نظارت در برگزاری انتخابات، نقش ویژه‌ای دارد و کارش سخت و دشوار است، زیرا امانتداری و مراقبت از حق مردم مسئولیتی است حساس و مهم لکن باید علاوه بر فرایند انتخابات بر رفتار تبلیغاتی نامزدها و  فعالیت دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات نیز نظارت دارد. 

وی با بیان اینکه استکبار جهانی به زعم خود برای تضعیف و مخدوش کردن انتخابات تمرکز کرده که این خواب آشفته با بصیرت مردم مانند همیشه نقش بر آب خواهد شد، تأکید کرد: مجریان انتخابات حق هیچ‌گونه سوگیری نسبت به جریان‌های سیاسی و نامزدهای انتخاباتی را ندارند و هیات نظارت نیز باید ما را در این خصوص مساعدت کند. باید با رفتار و اعمال خود شور و حرارت و مشارکت حداکثری مردم را در انتخابات فراهم کنیم. 

رحمتی اضافه کرد: در این دوره از انتخابات مردم نیز با بصیرت و مسئولیت‌پذیری که دارند با انتخاب نامزدهای اصلح و کارآمد به تشکیل مجلس قوی کمک خواهند کرد، زیرا این دوره تحولی در کشور فرصت مناسبی برای رشد و توسعه خواهد بود. 

استاندار آذربایجان‌شرقی ادامه داد: برای تحقق این مهم، گروه‌های مرجع و رهبران فکری و رسانه‌ها و فضای مجازی  نقش بسزایی دارند تا با جهاد تبیین بستر  اعتمادآفرینی و امیدبخشی جهت مشارکت‌افزایی را فراهم کنند.

وی افزود: چون انتخابات توسط خود مردم برگزار می‌شود، بر خلاف انتخابات برخی کشورها تشریفاتی، نبوده و نشاط و پویایی دارد که امیداورم حماسه‌ای دیگر به دست رقم خواهد خورد.

انتهای پیام
captcha