23 شهید یک جلسه قرآن دستمایه نمایش رادیویی شد + صوت
کد خبر: 4198952
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲
پخش نمایش «انقلاب نور» در ایران صدا

23 شهید یک جلسه قرآن دستمایه نمایش رادیویی شد + صوت

مجموعه نمایشی «انقلاب نور» به همت پایگاه کتاب کودک ایران‌صدا و به مناسبت ایام‌الله دهه فجر تولید و برای استفاده عموم کودکان و نوجوانان علاقه‌مند، بارگذاری شده است.

سنت جاری جلسات یکی از پیشکسوت قرآن دستمایه نمایش رادیویی شدبه گزارش ایکنا، اتفاقات مجموعه نمایشی «انقلاب نور»، که پایگاه کتاب کودک ایران‌صدا به تولید و بارگذاری آن به مناسبت دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ویژه کودکان و نوجوان، اقدام کرده است، در یک مسجد رخ می‌دهد. مسجدی که امام جماعت آن به اتفاق دو نوجوان به نام‌های محمدرضا و امیرعلی در جریان انجام امور و مناسبات مسجد عامل اصلی این اتفاقات و رویدادهای نمایشی هستند.

در یکی از آیتم‌های این مجموعه نمایشی با نام «زن، خانواده، تربیت قرآنی و نسل انقلابی»، جریان تدریس یک استاد پیشکسوت قرآنی است، که به دعوت امام جماعت به آن مسجد آمده است، مطرح می‌شود؛ استادی که با وجود آن که در آن مسجد کمتر کسی او را می‌شناسد، اما از همان ابتدای تشکیل جلسات قرآنی اقدام به حضور و غیاب قرآن‌آموزان می‌کند؛ اسامی ناآشنا که در جلسه حضور ندارند و او خود به جای آنها حاضر می‌گوید.

این امر تعجب محمدرضا و امیرعلی را برمی‌انگیزد به همین دلیل با مراجعه به حاج‌آقای رمضانی؛ امام جماعت مسجد علت این رفتار استاد قرآن را جویا می‌شوند و امام جماعت آنها را متوجه این مسئله می‌کند که این استاد قرآن عادت دارد با تشکیل هر جلسه قرآن، نام شاگردان شهیدش را از فهرستی خوانده و به جای تک تک آنها حاضر بگوید، چرا که بنا به نص صریح قرآن، او نیز اعتقاد دارد که شهدا زنده‌اند و در نزد خدا روزی می‌گیرند.

اقبالی که از جلسات قرآن استاد در مسجد به وجود می‌آید سرآخر محمدرضا و امیرعلی؛ دو نوجوان این نمایش را نیز به وجد می‌آورد که آنها نیز با ثبت‌نام در جلسات قرآن، آموزش را به طور جدی دنبال کنند.

تاکنون سه آیتم از مجموعه نمایشی «انقلاب نور» به نویسندگی امیرسجاد دبیریان و تهیه‌کنندگی محمد شکری در ایران‌صدا بارگذاری شده است و موضوع آیتم «زن، خانواده، تربیت قرآنی و نسل انقلابی» الهام‌گرفته از سنت جاری در جلسات قرآن سیدمحسن موسوی‌بلده؛ مدرس پیشکسوت قرآن است که همچنان در جلسات قرآنی خود، اسامی شاگردان شهیدش را خوانده و حضور و غیاب می‌کند.

علاقه‌مندان برای شنیدن این آیتم نمایشی می‌توانند به لینک زیر مراجعه کنند:

http://player.iranseda.ir/kids-player/?w=44&g=605974 

انتهای پیام
captcha