امروز جمهوری اسلامی ایران مستقل‌ترین کشور در جهان است
کد خبر: 4199013
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱
رئیس‌جمهور در مراسم یوم‌الله 22 بهمن:

امروز جمهوری اسلامی ایران مستقل‌ترین کشور در جهان است

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در مراسم بزرگداشت یوم‌الله ۲۲ بهمن، با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران امروز مستقل‌ترین کشور در جهان است، گفت: پیام «نه شرقی نه غربی» همواره مورد توجه ملت ایران بوده و این ملت در چهل و پنج سالگی انقلاب اسلامی تأکید می‌کند که ایران خود دارای قدرت، توان، جایگاه و اقتدار است و نه از شرقی فرمان می‌گیرد، نه از غربی.

رئیس‌جمهور در مراسم یوم‌الله 22 بهمن

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان در مراسم بزرگداشت یوم‌الله 22 بهمن، سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در میدان آزادی تهران با تبریک فرارسیدن یوم‌الله ۲۲ بهمن گفت: مردم ایران عزت را به جای ذلت و استقلال را به جای وابستگی همه جانبه کشور به بیگانگان انتخاب کردند. مردم در خیابان ها در همه کشور فریاد زدند «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی». پیام ملت ایران، پیام استقلال بود. امروز مستقل ترین کشور در جهان جمهوری اسلامی ایران است.

رئیسی اظهار کرد: کشوری که وابسته به شرق و غرب نیست، خود تشخیص می‌دهد و تصمیم می‌گیرد و اقدام و عمل می‌کند. پیام «نه شرقی نه غربی» همواره مورد توجه ملت ایران بوده و این ملت در چهل و پنج سالگی انقلاب اسلامی تأکید می‌کند که ایران خود دارای قدرت، توان، جایگاه و اقتدار است و نه از شرقی فرمان می‌گیرد، نه از غربی.

تضمین آزادی بیان در جمهوری اسلامی

وی تصریح کرد: گذشت آن زمانی که رؤسای قدرت‌های بزرگ برای ایران تصمیم بگیرند. امروز ایران اسلامی از استقلال برخوردار است. آزادی، امروز در جمهوری اسلامی ایران، اعم از آزادی فکر، اندیشه، قلم و بیان و آزادی در حوزه‌های مختلف تضمین شده است. گذشت آن زمانی که برای یک اعلامیه و نوشته، هفته‌ها فردی را شکنجه می‌کردند.

رئیس‌جمهور اظهار کرد: امروز فضای رسانه ای، روزنامه ها و فضای مجازی و رسانه‌های دیجیتال، اعتقادات، سخن ها و تشخیص ها را ببینید. گفته می‌شود و نوشته می‌شود. معتقدیم آزادی در کشور جمهوری اسلامی ایران، تضمین شده است و برخلاف آنچه مدعیان آزادی بیان می کنند، آزادی حقیقی در این نظام است.

رئیسی بیان کرد: توجه به جمهور و رأی و خواست مردم، برخلاف آن کسانی که مدعی دموکراسی در دنیا هستند و به رأی مردم اعتنا نمی گذارند در این کشور وجود دارد و رأی مردم محترم است. تمام نهادهای اسلامی در کشور برخواسته از رأی مردم است. افتخار جمهوری اسلامی آن است که از ابتدا تاکنون هر سال انتخابات برگزار کرده است و برای تشکیل تمام نههادها به رأی مردم مراجعه کرده است.

رئیس شورای عالی امنیت ملی اضافه کرد: افرادی که مدعی دموکراسی هستند به رأی فلسطینی، یمنی و مردم های کشور خود اعتنا نمی کنند اما ملاک جمهوری اسلامی ایران اعتنا و اعتماد به رأی مردم بوده است. همانطور که امام راحل فرمودند میزان رأی مردم است.

حفظ کشور با حضور مردم

رئیسی اظهار کرد: بدون تشخیص مردم امکان ندراد کاری در این کشور انجام شود؛ در حوزه هایی چون دفاع مقدس در عرصه های مختلف سیاسی و اجتماعی که حضور مردم را داشتیم موفق بودیم. امروز نیز پیشرفت کشور در گرو حضور مردم است. در هشت سال جنگ تحمیلی به برکت مردم یک وجب از خاک ایران در اختیار دشمنان قرار نگرفت و در تمام این دوران از تمامیت ارضی این کشور دفاع شده است و نظام همواره پای تمامیت ارضی ایستادگی می کند اما در دوره ای با تشری از بیگانگان جزایری به انها بخشیده شد؛ ما اجازه نمی دهیم وجبی از خاک ایران در این برهه در اختیار آنها قرار گیرد.

رئیس شورای عالی امنیت ملی یادآور شد: اقتدار نظامی، بنیه دفاعی کشور، بازدارندگی برای تمام دشمنان و تجاوزگران به این آب و خاک دارد. می بینید این ادبیات دیگر در ادبیات نظامی و سیاسی به حاشیه رفته است و دیگر از گزینه های روی میز سخنی گفته نمی شود و این به دلیل بنیه دفاعی و حضور همیشگی مردم در صحنه ها و حضور میلیونی در صحنه است. می بیند مردم در بیش از هزار و 400 شهر و بخش و 35 هزار روستا امروز پای کار آمدند. در این وضعیت هیچ کس حاضر نمی شود به این آب و خاک تجاوز کند.

خودباوری و خداباوری؛ عامل پیشرفت ملت ایران

وی تأکید کرد: پیشرفت هایی به خاطر خودباوری و خداباوری در عرصه های مختلف فناورانه و صنایع پیشرفته رخ داده و با وجود قریب به 10 هزار شرکت دانش بنیان امروز در تولید علم در منطقه حرف اول را می زنیم و رتبه اول ما در منطقه و پانزدهمین رتبه علمی در دنیا متعلق به ایران است. در بسیاری از عرصه ها جمهوری اسلامی توانسته به خودکفایی برسد و نه فقط خود بلکه برای منطقه هم مؤثر باشد. از جمله در عرصه های پزشکی، دارویی، زیست فناوری و نانو فناوری به برکت جوانان این کشور از سرآمدان جهان شدیم.

وی ادامه داد: قبلا برای تجهیز و تعمیر یک دستگاه باید منتظر مستشاران خارجی می‌شدیم اما ببینید امروز در حوزه‌های مختلف استقلال، اقتدار و افتخار برای نظام است که جوانان عزیز ما امروز خود توانمندی دارند و به روز هستند. امروز به برکت اسلام عزیز و اعتقاد به آموزه‌های دین و آموخته‌هایی که امام راحل و رهبری انقلاب به ما آموخته‌اند، مردم می‌خواهند مستقل و آزاد و مسلمان زندگی کنند.

موفقیت در گرو عمل به گفتمان امام و رهبری

رئیسی با تأکید بر اینکه آنجا که به گفتمان امام راحل و رهبری عمل کرده‌ایم، موفق بوده‌ایم و موفقیت کسب کرده‌ایم، افزود: اما آنجا که افراد و مسئولانی در گوشه و کناری بودند که به گفتمان‌های امامین انقلاب، دل ندادند، در آنجا عقب ماندگی داریم. تلاشمان در این دولت آن است که بر همان ریل‌گذاری امام و رهبری و سیاست‌های نظام حرکت کنیم چنانکه مردم می خواهند؛ بنابراین بر همان ریل‌گذاری کشور را اداره می‌کنیم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی، پرچمدار دفاع از مظلومان است، گفت: آنچه که امروزه در غزه مقتدر می‌گذرد، کافی است افرادی که می‌خواهند غرب و آمریکا و رژیم صهیونیستی را بشناسند، در این تابلو نگاه کنند و جنایت علیه بشریت را ببیند. جنایات بزرگ جنگی، کودک کشی و جنایات بسیاری علیه مردم فلسطین انجام می‌شود.

وی ادامه داد: آب، دارو و نیازهای اولیه بر این مردم بسته شده است، آیا این جنایت علیه بشریت نیست؟! پس اسمش چیست؟ امروز مدافع این جنایت‌ها رژیم آمریکا و برخی از کشورهای غربی هستند. اینها اگر به خدا معتقدند، اگر به وجدان معتقدند و اگر به تاریخ معتقدند، چگونه نسبت به این همه جنایات هولناک پاسخ خواهند داد.

رژیم صهیونیستی از بین رفتنی است

رئیسی با تأکید بر اینکه هرچه زودتر باید بمباران‌ها بر مردم غزه قطع شود، اشاره کرد: مردم عالم بدانند که رژیم صهیونیستی از بین رفتنی است. آنها فقط می‌خواهند زمان بگذرد اما بدانند مرگ رژیم صهیونیستی نزدیک است و این رژیم به زودی به پایان خواهد رسید. غربی‌ها بسیار تلاش کردند تا ما از دفاع از آرمان‌ فلسطین و انقلاب با تحریم، مبارزه اقتصادی و جنگ دست برداریم و بسیار به ما پیام داده‌اند که از دفاع از فلسطین دست برداریم اما امروز با گذشت 45 سال از  پیروزی انقلاب اسلامی مشخص شد حق با جمهوری اسلامی ایران و امام(ره) است که فرمودند «فلسطین، مسئله امروز جهان اسلام است و قدس باید آزاد شود».  

وی تصریح کرد: بسیاری برای عدم اقتدار و عزت ما تلاش کرده‌اند اما ملت ایران اراده کرد تا کشور را با عزت، اقتدار و استقلال اداره کند. امروز در چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و آنچه مردم در خیابان‌ها فریاد زدند و در پرچم ایران نقش بسته است نام مبارک الله است که «اِنَّ اللّهَ عَلی کُلِّ شَیءٍ قَدیرٌ». قدرت برای اوست و آنچه مردم عزیزمان بارها بر آن تأکید کرده‌اند آن است که می‌توان با اقتدا به مبانی انقلاب اسلامی و اصول حیات بخش قانون اساسی و سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی ایران، هم کشور را پیش برد و هم پیشرفت داشت و هم می‌توان بر مبانی انقلاب اسلامی پافشاری کرد.

گفتمان انقلاب؛ هم پیشرفت هم ایستادگی

رئیسی تأکید کرد: این نگاه که برخی معتقدند یا پیشرفت یا ایستادگی بر اصول و مبانی؛ ما معتقدیم «یائی» وجود ندارد بلکه هم پافشاری بر مبانی جمهوری اسلامی و اصول پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57 و هم پیشرفت کشور و این دو هر دو با هم محقق می‌شود.

رئیس‌جمهور گفت: ملت عزیز ایران، من به عنوان نماینده و خدمتگزار شما این افتخار را دارم که به عنوان طلبه خدمتگزار شما باشم. تمام دولتمردان خود را موظف می‌داریم ضمن پاسداری از پیشرفت‌های عظیم کشور، گام‌هایی را جهت پیشرفت و رفع مشکلات و جبران عقب ماندگی‌ها برداریم.

تشریح اقدامات دولت در حوزه اقتصادی

وی ضمن بیان تلاشها در حوزه اقتصادی؛ اصلاح نظام بانکی و نظام مالیاتی، شفاف‌سازی، چابک‌سازی‌ها فرایندهای ادرای، حذف ساختارهای فسادزا، گفت: این پیمان نانوشته‌ای است که ما با مردم داریم. مردم اعتمادشان به دولت و دولتمردان به این است که با هر گونه فساد مبارزه کنند و مردم عزیز ما بر سر پیمان خود هستیم. اجازه نمی‌دهیم کوچکترین فسادی در سازمان اداری کشور لانه کند.

رئیس شورای عالی امنیت ملی یادآور شد: ما معتقدیم می‌توان با اقتصاد و توسعه درون‌زا و با اعتنا به فرهنگ «ما می‌‌توانیم» کار را پیش برد، سرداران رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی و بسیجیان و بسیاری از عزیزان و امام راحل و رهبری به ما آموختند که ما می‌‌توانیم، ما حتما توان پیشرفت را در کشور داریم و به حول و قوه الهی گام‌‌های بلندی در این رابطه در کشور برداشته خواهد شد.

وی با اشاره به نمونه‌‌ای از کارهای دولت در این مدت کوتاه، ادامه داد: بازگرداندن 7 هزار واحد تولیدی نیمه تعطیل و یا تعطیل به چرخه تولید و اشتغال بسیاری از مهندسان و کارگران، کاهش چشمگیر آمار بیکاری، افزایش سرمایه‌‌گذاری داخلی و خارجی، افزایش بیمه سلامت و بیمه رایگان مردم، رشد تولید، ترانزیت و رشد اقتصادی از جمله این اقدامات است.

رشد بی سابقه اقتصادی در کشور

رئیس‌‌جمهور تأکید کرد: ما وعده دادیم که رشد اقتصادی را از 4 دهم درصد که در ابتدای دولت بود، افزایش می‌‌دهیم، چنانکه در سال اول و دوم، چهار درصد رشد اقتصادی داشتیم و امسال نیز رشد اقتصادی خوبی خواهیم داشت. حتما با تلاش تلاشگران، دستیابی به رشد اقتصادی بالا امکان پذیر است. امروز رشد تولید اقتصادی و کاهش تورم در تولید داریم که بی سابقه است و جریان تورم نیز کاهشی شده است.

رئیسی با اشاره به اینکه ظرفیت برای کار و تلاش در کشور بسیار است، افزود: معتقدیم آینده بسیار روشن خواهد بود. بسیاری از اقدامات در حوزه‌‌های زیرساختی را آغاز کردیم. 22 هزار مگاوات کسری ناترازی برق در کشور داشتیم که امروز 8 هزار مگاوات تولید برق داریم که به شبکه سراسری تزریق شده است و در آینده نزدیک به صادر کننده برق در منطقه تبدیل خواهیم شد.

وی با اشاره به طرح‌‌های رفع تنش‌‌های آبی که در شهر و روستا دنبال می‌‌شود، افزود: براساس هدف‌‌گذاری که انجام شده است؛ مقرر شده بود در راستای رفع تنش‌‌های آبی 10 هزار روستا تلاش کنیم که امروز تنش آبی 3 هزا رو 600 روستا حل شده و سایر روستاها نیز در دست اقدام است.

رئیس‌‌جمهور با تأکید بر اینکه به دنبال رفع ناترازی‌‌ها در بخش‌‌های مختلف هستیم، گفت: شرکت‌‌های دانش بنیان به مرز 10 هزار عدد رسیده است. به دنبال این هستیم که نقش این شرکت‌‌ها از 3 و نیم درصد در تولید ناخالص به 10 درصد برسد. همچنین اقدامات دیگری در حوزه جاده‌‌های مواصلاتی شرق به غرب، جنوب به شمال انجام شده و می‌‌شود.

رئیسی با تأکید بر اینکه اقدامات انجام شده، عقب ماندگی‌‌‌ها را جبران می‌‌‌کند، افزود: در آب، برق، انرژی، جاده و زمینه‌‌‌های زیرساختی و برای تولید دانشگاه‌‌‌ها فعال شده‌‌‌اند و ارتباط با مراکز تولید برقرار شده است و کارهای مشترک صورت می‌‌‌گیرد. به خواست خداوند پیشرفت را که یکی از وظایف مهم دولت و دولتمردان است با مشارکت مردم پیش می‌‌‌بریم و مشکلات را حل می‌‌‌کنیم و قطار پیشرفت سرعت پیدا می‌‌‌کند.

22 بهمن؛ ترجمان امیدآفرینی

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال ناامید کردن مردم است، گفت: «ما نمی توانیم، مگر شده، مگر می شود، دنبال چه هستید و...» اینها جملاتی است که دشمن به دنبال القای آن به مردم است اما اعتقاد ما این است که ظرفیت بسیاری داریم و تلاش‌‌‌ها می‌‌‌تواند استقلال را در حوزه اقتصادی مثل حوزه سیاسی نهادینه کند. با کمک ملت، بسیاری از مشکلات امروز را که مردم از آن رنج می‌‌‌برند، حل خواهیم کرد. امروز، دولت نگاهش به مردم است، با مردم، در مردم و از مردم است و با مشارکت مردم بسیاری از این مسائل حل شدنی است.

رئیس‌‌‌جمهور اضافه کرد: ایجاد امید، وظیفه امروز همه ما است. 22 بهمن و دهه فجر ترجمانش امیدآفرینی و ایجاد امید در دل ملت ایران و تمام ملت‌‌‌ها در دنیا است. امروز مسلئله فلسطین از مسئله اول جهان اسلام به مسئله اول بشریت تبدیل شده است. این کار ملت ایران و ایستادگی ملت ایران بوده است و این کاری بود که ملت جمهوری اسلامی ایران به همه آموخته است.

ضرورت اخراج رژیم صهیونیستی از سازمان ملل

رئیسی تصریح کرد: امروز دولت‌‌‌ها بدانند همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند «راه از بین رفتن رژیم صهیونیستی، قطع تمامی روابط اقتصادی و تمام مبادلات با رژیم صهیونیستی است» و پیشنهاد ما اخراج رژیم صهیونیستی از سازمان ملل متحد است. رژیمی که 400 بیانیه، قطعنامه و مصوبه سازمان‌‌‌های بین‌‌‌المللی را تا کنتون نقض کرده است چطور می‌‌‌تواند پایبند به میثاق‌ها و قطعانامه‌‌‌های سازمان ملل باشد. اخراج آن از سازمان ملل یکی از گام‌‌‌های مثمر ثمر است.

وی در پایان از تمام مردم عزیز ایران، از عزیزان بسیجی، نیروهای مسلح، نوجوانان و جوانان که در این راهپیمایی عظیم حضور داشتند و اصحاب رسانه داخلی و خارجی که این شکوه را به جهان منعکس کردند، از تمامی مردم شهر و روستا، دست اندرکاران برپایی این راهپیمایی باشکوه، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و تمام افرادی که در شکل‌‌‌گیری این راهپیمایی با عظمت  نقش داشتند، تقدیر و تشکر کرد و گفت: امیدوارم دعای شما مردم عزیز در آستانه این روز با شکوه در درگاه حضرت حق، مستجاب شود و رژیم صهیونیستی از بین برود و فلسطین تا امروز همچنان پیروز باشد و بتوانیم به زودی پیروزی‌‌‌اش را جشن گیریم و مشکلات ملت ایران با عنایات ائمه هدی(ع) و به دست توانای شما مردم و با خدمتگزاری و نوکری دولتمردان، حل شود. ممکن است برخی این را دور و دیر بپندارند اما ما آن را نزدیک، قریب و دست یافتنی می‌‌‌دانیم.

انتهای پیام
captcha