۲۲ بهمن فرصت مناسبی برای جهاد تبیین است
کد خبر: 4199117
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۴:۱۵
معاون فرهنگی جهاددانشگاهی قم:

۲۲ بهمن فرصت مناسبی برای جهاد تبیین است

علی حسینی گفت: ۲۲ بهمن، هر ساله فرصت مناسبی برای جهاد تبیین و بیان ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب و تقابل با دشمنان انقلاب برای زمینه‌سازی تمدن نوین اسلامی است.

علی حسینی معاون فرهنگی جهاددانشگاهی قمعلی حسینی، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی قم، در گفت‌وگو با ایکنا ضمن گرامیداشت یوم‌الله ۲۲ بهمن‌ماه، اظهار کرد: یوم الله ۲۲ بهمن فرصت مغتنمی است تا به یاد داشته باشیم این انقلاب ثمره خون شهیدان گرانقدری است که به برکت فداکاری آنان این کشور از امنیت و استقلالی بی‌بدیل بهره‌مند است و ضرورت دارد از این امانت به خوبی پاسداری شود.

وی با اشاره به اینکه مسئله تبیین، اساس روش اسلام و انقلاب است، افزود: ۲۲ بهمن، هر ساله فرصت مناسبی برای جهاد تبیین و بیان ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب و تقابل با دشمنان انقلاب برای زمینه‌سازی تمدن نوین اسلامی است.

حسینی اظهار کرد: وارونه نشان دادن واقعیات هدف دشمن از جنگ نرم است، لذا جهاد تبیین به دلیل اینکه در مقابل جنگ شناختی دشمن است اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن یکی از نمونه‌های عینی جهاد تبیین و همراهی با نظام است.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی قم ادامه داد: امروز اگر خواهان تداوم انقلاب اسلامی هستیم باید به جهاد تبیین توجه کنیم، زیرا دشمن با دیکتاتوری رسانه که در جهان ایجاد کرده توانسته است سبک و فرهنگ  غربی را در بسیاری از مناطق دنیا نشر دهد، هرچند با چالش‌های اساسی درگیر است.

حسینی در خصوص اصول و الزامات جهاد تبیین، اظهار کرد: رعایت اولویت‌ها و اصلی و فرعی کردن، پشتوانه علمی و منطقی، تمییز تبیین از تبیین‌نما، پرهیز از سیاه‌نمایی، تقوای قلم و زبان، پرهیز از ترویج شایعات، هنرمندانه بودن و بهره‌مندی از بستر فضای مجازی را می‌توان اصول و الزامات جهاد تبیین معرفی کرد.

وی با بیان اینکه کسانی که می‌خواهند وارد این جهاد بشوند باید آمادگی لازم را داشته باشند، ابراز کرد: همانطور که جنگ و جهاد علمی نیازمند آمادگی است و کسانی در این جهاد‌ها شرکت می‌کنند مقدماتی را می‌گذرانند، جهاد تبیین هم نیاز به مقدماتی دارد لذا افراد باید آموزش ببینند تا بتوانند در جهاد تبیین تاثیرگذار باشند. 

حسینی گفت: همان‌گونه که بیانیه گام دوم خطاب به جوانان صادر شده است، نهضت تبیین و دعوت به جهاد تبیین هم به عنوان یکی از الزامات تحقق بیانیه گام دوم برعهده دانشجویان و جوانان است چرا که مجموعه دانشجویی ما ظرفیت حرکت‌های بزرگ برای روشنگری‌های جدی و خنثی‌کردن حرکات دشمن را دارد.

وی با بیان اینکه راهبرد اصلی در جهاد تبیین همراهی با ولی جامعه در همه عرصه‌ها است، اضافه کرد: همراهی و هم‌افقی با ولی جامعه در عرصه‌هایی همچون ارزش‌های شهادت‌طلبی، آرمان تمدن نوین اسلامی، نیاز به مقاومت در عرصه‌های مختلف، اصلی و فرعی کردن مسائل سیاسی و اجتماعی، محبت قلبی نسبت به ولی جامعه، راهبرد اصلی در جهاد تبیین است.

حسینی با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «وظیفه‌ی خواص این است، در مواقع لازم، باید تردید‌افکنی و شک‌آفرینی دشمن را خنثی کنند و مسائل را تبیین کنند»، افزود: در بحث جهاد روایت و تبیین نقش دانشجویان و رسانه‌ها بسیار مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد چرا که دشمنان با تکیه بر رسانه‌ها سعی دارند که روایت‌های نادرست و ساختگی از وقایعی که در کشور رخ می‌دهد را به مخاطبان خود به‌ویژه جوانان عرضه کنند.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی قم در پایان با بیان اینکه اجتماع ما و مردم در راهپیمایی ۲۲بهمن یک راهپیمایی ساده نیست و دارای اهمیت است، گفت: حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن استمرار یک حرکت است این روز برای دشمنان ما یک تیر و انفجار بزرگ است.

گفت‌وگو از محدثه نعیمی‌فرد

انتهای پیام
captcha