گرامیداشت جشن انقلاب در تانزانیا
کد خبر: 4199314
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۰

گرامیداشت جشن انقلاب در تانزانیا

مراسم بزرگداشت چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در محل اقامت سفیر جمهوری اسلامی ایران در دارالسلام تانزانیا برگزار شد.


به گزارش ایکنا به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در تانزانیا، در این مراسم وزیر تجارت و صنعت زنگبار، عمر سعید شعبان به عنوان مهمان ویژه و نماینده رسمی جمهوری تانزانیا و جمع زیادی از سفرای کشورهای خارجی، مقامات و مسئولان سیاسی فرهنگی، علمی و دینی به همراه بسیاری از ایرانیان مقیم دارالسلام حضور داشتند.

در این مراسم بعد از اجرای سرود ملی دو کشور ایران و تانزانیا توسط دانش‌آموزان مدرسه امام خمینی(ره)، الوندی، سفیر جمهوری اسلامی ایران ضرورت توجه به مسأله فلسطین را یادآوری کرد و از همه مهمانان خواست یک دقیقه به احترام قربانیان مظلوم فلسطین سکوت کنند.

گرامیداشت جشن انقلاب در تانزانیا

در ادامه وی از روابط دیرین و تاریخی بیش از هزار ساله ایران و تانزانیا سخن گفت و روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور را در حد بسیار خوبی دانست که همچنان می‌تواند با توجه به ظرفیت‌های اقتصادی دو کشور توسعه یابد. الوندی بیان کرد یکی از سیاست‌های جدید ایران برای گسترش روابط و تسهیل تجارت بین دو کشور لغو روادید ایران برای شهروندان تانزانیا است که به زودی اجرایی می‌شود و شهروندان تانزانیا بدون نیاز به روادید می‌توانند به ایران اسلامی سفر کنند.
در ادامه عمر سعید شعبان، وزیر تجارت و صنعت زنگبار ضمن ابلاغ سلام و سپاس سامیه سولوهو، رئیس جمهور تانزانیا به سفیر و مقامات ایرانی، به روابط فرهنگی عمیق دو کشور، اشاره و بیان کرد که در سال‌های اخیر اقدامات بسیار خوبی در روابط دو کشور انجام شده است که امضای موافقتنامه اجتناب از اخذ ماليات مضاعف بين دو کشور، توافقات اولیه در زمینه صادرات گوشت تانزانیا به ایران و چندین سفر مقامات عالیرتبه دو کشور در سال گذشته نشانه‌هایی از عزم جدی دو کشور برای توسعه روابط بوده است. 

گرامیداشت جشن انقلاب در تانزانیا

در ادامه گروه موسیقی سحر به رهبری سعید خوانساری و گروه نوازندگان نی، سنتور و دف موسیقی سنتی ایرانی را اجرا کردند که بسیار مورد توجه مهمانان قرار گرفت.

در حاشیه این مراسم نمایشگاه آشنایی با صنایع دستی، دستاوردهای علمی جدید، جایگاه زنان در ایران و تاریخ روابط سیاسی دو کشور به همت رایزنی فرهنگی کشورمان برگزار شد که مقامات و مسئولان حاضر در برنامه از آن بازدید کردند و توضیحات لازم توسط رایزن فرهنگی کشورمان به مهمانان ارائه شد.

گرامیداشت جشن انقلاب در تانزانیا

پایان‌بخش مراسم، پذیرایی از مهمانان با غذاهای متنوع ایرانی بود که به همت بانوان ایرانی مقیم دارالسلام سفره آرایی و تزیین شده بود.

انتهای پیام
captcha