نخبگان نقش تاثیرگذاری در افزایش میزان مشارکت مردم در انتخابات دارند
کد خبر: 4200023
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷

نخبگان نقش تاثیرگذاری در افزایش میزان مشارکت مردم در انتخابات دارند

عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز، با تاکید بر نقش نخبگان جامعه در افزایش میزان مشارکت مردم در انتخابات، گفت: اهالی فرهنگ و هنر و اصحاب رسانه و مطبوعات وظیفه هدایت مردم و آگاهی بخشی به مردم را بر عهده دارند و می‌توانند با تبیین اهمیت انتخابات و نقش مشارکت گسترده در آن، مخاطبان را اقناع کنند.

عزیز جوانپور، استاد دانشگاه تبریز

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، عزیز جوان‌پور، عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز، امروز، 26 بهمن‌ماه، در سلسله نشست‌های «به سوی قله» با موضوع انتخابات که با حضور فعالان موسسات فرهنگی و هنری، کانون‌های تبلیغاتی، چاپخانه‌ها و رسانه‌های دیجیتال در تالار خاقانی خانه فرهنگ تبریز،  با تاکید بر نقش نخبگان جامعه در افزایش میزان مشارکت مردم در انتخابات، گفت: اهالی فرهنگ و هنر و اصحاب رسانه و مطبوعات وظیفه هدایت مردم و آگاهی بخشی به مردم را بر عهده دارند و می‌توانند با تبیین اهمیت انتخابات و نقش مشارکت گسترده در آن، مخاطبان را اقناع کنند. 

وی افزود: تاکید رهبر معظم انقلاب و مسئولان نظام برای مشارکت گسترده در انتخابات پیش رو بر این اساس است که رکن اساسی نظام اسلامی بر پایه مردم است.

جوانپور ادامه داد: در طول ۴۵ سال گذشته از عمر انقلاب اسلامی، مراجعه به آرای مردم اصل و اساس این نظام بوده و نمود آن در ۴۰ انتخابات گذشته مشاهده شده است.

مشاور و مدیرکل حوزه استانداری آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه مردم ایران در طول تاریخ برای داشتن حق رای، تلاش‌ها و فداکاری‌های زیادی کرده‌اند، گفت: پیشینه این نظام نیز به این تلاش‌ها بر می‌گردد و با حضور در صحنه و مشارکت در انتخابات می‌توان از حق رای خود و این نظام محافظت کرد.

وی با بیان اینکه اساس انقلاب اسلامی مبتنی بر دین و مردم و نظام مردمسالاری دینی است، یادآور شد: وجود مشکلات اقتصادی و فشارهای خارجی نباید مردم را از مشارکت در انتخابات دلسرد کند زیرا حل این مشکلات نیز در سایه مشارکت گسترده در انتخابات است.

جوانپور افزود: مشارکت گسترده مردم در انتخابات علاوه بر رفع مشکلات مختلف در کشور، موجب تشکیل مجلسی قوی و در تراز نظام و انقلاب اسلامی و کاهش فشارهای بین‌المللی می‌شود.

انتهای پیام
captcha