از اوضاع وخیم بیمارستان «ناصر» در غزه تا قطعنامه پیشنهادی الجزایر برای آتش‌بس فوری
کد خبر: 4200127
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱
مروری بر تحولات فلسطین

از اوضاع وخیم بیمارستان «ناصر» در غزه تا قطعنامه پیشنهادی الجزایر برای آتش‌بس فوری

نظامیان صهیونیستی با ورود به محوطه بیمارستان دولتی «ناصر» در خانیونس واقع در نوار غزه، بخش‌های مختلف این بیمارستان و دیگر ساختمان‌ها را به گلوله بستند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از العالم، وزارت بهداشت فلسطین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: نظامیان رژیم صهیونیستی با تخریب دیوار ضلع جنوبی بیمارستان ناصر و ورود به این بیمارستان، آن را به پادگان تبدیل کرده‌اند. آنها به بخش اورژانس و چادرهای آوارگان هم حمله کرده و گورستان دسته‌جمعی در داخل این بیمارستان را هم تخریب کردند.

براساس این گزارش، نظامیان صهیونیستی بقیه آوارگان و خانواده کادر درمان را هم به زور اسلحه و تهدید مجبور کردند که بیمارستان را تخلیه کنند. همچنین ریاست بیمارستان را هم مجبور به انتقال همه بیماران از جمله بیماران بخش اورژانس و پرورشگاه به بیمارستان قدیمی ناصر در نوار غزه کرده‌اند. 6 نفر از بیماران، تحت تنفس مصنوعی هستند.

رژیم صهیونیستی از 22 ژانویه گذشته سلسله حملات هوایی و توپخانه‌ای گسترده ای را به خانیونس و بیمارستان‌های این شهر آغاز کرده و با ادامه پیشروی در مناطق جنوبی و غربی آن، هزاران فلسطینی را وادار به خروج از این شهر کرده است.

واکنش حماس به ادعای صهیونیست‌ها در مورد بیمارستان ناصر

در همین راستا، عزت الرشق، عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد: تمامی ادعاهای دشمن صهیونیستی مبنی بر استفاده مقاومت از بیمارستان ناصر کذب محض است و هیچ پایه و اساسی ندارد.
از اوضاع وخیم بیمارستان «ناصر» در غزه تا قطعنامه پیشنهادی الجزایر برای آتش‌بس فوری
به گزاش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، الرشق تأکید کرد که دشمن صهیونیستی به هدف قراردادن سیستم بهداشتی در نوار غزه و نابودی تمامی لازمه‌های زندگی ادامه می‌دهد و متهم کردن مقاومت به استفاده از بیمارستان‌ها به روایتی سست و ساختگی و نمایشی مضحک تبدیل شده که دیگر کسی آن را باور نمی‌کند.

حمله به بیمارستان ناصر جنایت جنگی است

در همین راستا، دفتر رسانه‌ای دولت غزه در بیانیه‌ای اعلام کرد که حمله نیروهای اشغالگر صهیونیست به مجتمع درمانی ناصر در خانیونس و اشغال آن با زور سلاح جنایت جنگی محسوب می‌شود.

این نهاد رسمی افزود: نیروهای اشغالگر صهیونیست این مجموعه درمانی را با تانک، پهپاد و سربازان مسلح مورد حمله قرار داده و به کادر درمان و مردم پناهنده شده به آنجا تیراندازی کردند که نتیجه آن شهادت تعدادی از فلسطینیان و تبدیل شده این مکان به قبرستان و یک پادگان نظامی است.

دفتر رسانه‌ای دولت غزه تاکید کرد که این اقدام یک جنایت جنگی آشکار و در تعارض کامل با قوانین بین‌المللی و تمامی توافقات بین‌المللی است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است ارتش اشغالگر افراد حاضر در این مرکز درمانی را به قتل و تیراندازی تهدید کرده و آنها را از آب و غذا و کودکان را از شیر محروم نمود که باعث پدید آمدن شرایطی وخیم گردید و علاوه بر آن کادر درمان از ارائه خدمات پزشکی به صدها بیمار محروم شدند و زندگی آنها در خطر قرار گرفته است.

دفتر رسانه‌ای دولت غزه ضمن محکوم نمودن این اقدام اشغالگران، جامعه بین‌الملل و آمریکا را مسئول سلامت و زندگی صدها بیمار و کادر درمان دانست که در این مرکز درمانی حضور دارند.

قطع ژنراتورهای برق بیمارستان ناصر

براساس گزارش الجزیره، وزارت بهداشت غزه امروز، 27 بهمن‌ماه، اعلام کرد که ژنراتورهای برق در بیمارستان ناصر واقع در خان‌یونس از کار افتاده و برق این بیمارستان قطع شده است.

براساس این گزارش، اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت غزه اشغالگران اسرائیلی را مسئول جان بیماران و کادر پزشکی مجتمع پزشکی ناصر دانست.

وی در ادامه از همه نهادهای بین‌المللی خواست برای نجات بیماران و کادر پزشکی بیمارستان ناصر سریعا وارد عمل شوند.

سخنگوی وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: چهار بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بر اثر قطع اکسیژن بر اثر قطعی برق مجتمع پزشکی ناصر به شهادت رسیدند.

شهادت دست‌کم ۱۰ تن طی بمباران شدید رفح 
 
منابع فلسطینی اعلام کردند که طی بمباران خانه‌ها در رفح واقع در جنوب باریکه غزه توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی،۱۰ نفر به شهادت رسیده و چندین تن دیگر مجروح شدند.

علاوه بر آن، مناطق مختلف غزه شاهد بمباران شدید با جنگنده‌ها و خمپاره‌اندازهای صهیونیستی بود که به شهادت و مجروح شدن عده زیادی منجر شد.

جنگنده‌های ارتش رژیم اشغالگر شمال رفح را دو بار و مناطق جنوبی خانیونس را نیز چندین بار بمباران کرده و منطقه خربة العدس واقع در شرق رفح را نیز مورد هدف قرار دادند.

در شمال باریکه غزه نیز خمپاره اندازهای صهیونیستی شرق بیت حانون را به شدت بمباران کردند.

به گفته منابع فلسطینی، در پی بمباران گسترده صهیونیستی در شمال باریکه نیز صدای انفجارهای متعددی به گوش رسید.

تأکید قطعنامه پیشنهادی الجزایر به شورای امنیت بر آتش‌بس فوری در غزه

الجزایر پیش‌نویس قطعنامه‌ای را به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه نموده که در آن خواستار آتش‌بس فوری با انگیزه‌های بشردوستانه شده است.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، الجزایر در این نسخه اصلاح شده خواستار پایبندی تمامی طرف‌ها به حمایت از غیرنظامیان شده است.
از اوضاع وخیم بیمارستان «ناصر» در غزه تا قطعنامه پیشنهادی الجزایر برای آتش‌بس فوری
این قطعنامه پیشنهادی با اخراج ساکنان غیرنظامی فلسطینی مخالفت نموده و خواستار توقف تمام تجاوزات و اقدامات خصمانه علیه غیرنظامیان شده است. همچنین الجزایر یکبار دیگر بر لزوم پایبندی شورای امنیت به راهکار دو دولتی و اهمیت اتحاد نوار غزه و کرانه باختری تحت حاکمیت تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد.

در بخش دیگری از این قطعنامه مسأله آزادی فوری و بدون شرط تمام اسرا و تضمین دسترسی به کمک‌های انسانی مورد تاکید قرار گرفته است.

منابع دیپلماتیک الجزایر تاکید کردند احتمالاً این قطعنامه پیشنهادی هفته آینده به رأی گذاشته خواهد شد و موضع آمریکا در برابر آن تغییری نخواهد کرد، چرا که این کشور همچنان اعتقاد دارد تصویب چنین قطعنامه‌ای در شورای امنیت بر مذاکرات دستیابی به توافق برای آزادی اسرا تاثیر منفی خواهد داشت.

هلاکت ۲ نظامی رژیم صهیونیستی در خان یونس

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از به هلاکت رسیدن ۲ نظامی این رژیم طی ۲۴ ساعت گذشته در جریان درگیری‌ها بین نیروهای مقاومت و نظامیان رژیم اسرائیل در خان یونس خبر دادند و ۱۵ چترباز دیگر ارتش این رژیم نیز زخمی شدند.

پیشتر ارتش رژیم صهیونیستی از هلاکت یک نظامی دیگر خود به نام «نوام حبا» ۲۰ ساله ساکن قدس و از نیروهای گردان ۲۰۲ تیپ چتربازان ارتش این رژیم در جنوب غزه خبر داده بود.

ارتش رژیم صهیونیستی که از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) به طور قطره چکانی هر روز اسامی شماری از نظامیان کشته شده خود را اعلام می‌کند، با گذشت بیش از چهار ماه از جنگ غزه، حجم خودسانسوری خود را بسیار بالاتر برده است.
از اوضاع وخیم بیمارستان «ناصر» در غزه تا قطعنامه پیشنهادی الجزایر برای آتش‌بس فوری
به نوشته روزنامه صهیونیستی «یدیعوت احرنوت»، افسران ارشد ارتش این رژیم از جمله رئیس ستاد ارتش اعتراف کردند که نظامیان اسرائیلی در جریان جنگ غزه، مرتکب سرقت، بمب‌گذاری در خانه‌ها و شکنجه اسیران فلسطینی شدند.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲ برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش‌بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

انتهای پیام
captcha