کمبود محتوای جوان‌پسند؛ مهم‌ترین خلأ حوزه مهدویت
کد خبر: 4200946
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹
در نشست رونمایی از سایت مهدویت مطرح شد:

کمبود محتوای جوان‌پسند؛ مهم‌ترین خلأ حوزه مهدویت

در آئین رونمایی از سایت انگلیسی The Promised Mahdi مطرح شد: کمبود محتوای دنیاپسند و جوان‌پسند مهم‌ترین خلأیی است که در حوزه مهدویت وجود دارد؛ بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) باید بر این موضوع متمرکز شود و محتواهای فرهنگی با نگاه تمدنی تولید کند.

به گزارش خبرنگار ایکنا، آئین رونمایی از سایت انگلیسی The Promised Mahdi و معرفی بخش عربی این سایت امروز سه‌شنبه، یکم اسفندماه از سوی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) در سالن جلسات ستاد اقامه نماز برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمود متوسل، مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) در این نشست بیان کرد: این بنیاد در سال 1376 با هدف ترویج معارف مهدویت براساس فرهنگ صحیح و با نگاهی که امام خمینی(ره) درباره مهدویت داشتند تأسیس شد. بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) در طول این دو دهه توانسته در حوزه‌های مختلف حضور و فعالیت داشته باشد.

آموزش بیش از 400 طلبه

وی ادامه داد: بیش از 400 نفر از طلاب به صورت تخصصی در بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) آموزش دیده‌اند و به‌عنوان اساتید مهدویت در حوزه تبلیغ، تدریس و تألیف در سطح کشور فعال هستند. این بنیاد تنها مؤسسه مهدوی است که در سطح کشور نیروی فعال دارد و انتشارات این بنیاد بیش از 350 عنوان کتاب برای حوزه‌های مختلف مهدویت و اقشار مختلف تولید کرده است.

متوسل افزود: حضور در فضای مجازی نیازمند تقویت سایت بنیاد بوده است و در سال‌های اخیر سایت مهدویت بازسازی شد و توانست در میان سایت‌های مهدوی جایگاه خود را پیدا کند. بنیاد در دو هفته اخیر دو همایش بزرگ با عنوان «مهدویت و انقلاب اسلامی» و «مهدویت محور مذاهب اسلامی» برگزار کرده است.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) اظهار کرد:‌ لازم بود تا زبان انگلیسی و عربی هم به‌صورت تخصصی ایجاد شود که این اتفاق رخ داده است. این دو سایت نوپدید هستند و امیدواریم که این سایت‌ها معرفی شود تا معارف مهدویت در سطح جهان معرفی شود.

 پاسخ علمی به موضوعات انحرافی درباره مهدویت

حجت‌الاسلام محمدرضا نصوری، معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) در این نشست بیان کرد: این بنیاد در سه حوزه تبلیغ، تدریس و تألیف فعالیت می‌کند. تلاش کردیم در طی این سال‌ها موضوعات انحرافی، شبهه‌افکن را رصد کنیم و بشناسیم و به آنها پاسخ علمی داده شود.

وی ادامه داد: در ایام کرونا نیاز بود تا از طریق فضای مجازی هم به موضوع مهدویت ورود کنیم؛ به همین منظور مدرسه مجازی مهدویت طراحی شد تا آموزش‌های مقدماتی و تکمیلی طراحی شد. سعی می‌کنیم در مناسبت‌های خاص پیوست مهدوی را داشته باشیم و به مباحث مهدویت به پردازیم. سایت mahdism.net با دو زبان انگلیسی و عربی محتوای مرتبط با مهدویت را برای علاقه‌مندان منتشر می‌کند.

تلاش برای انتشار فراگیر مطالب مهدوی

حجت‌الاسلام حمید سعادت از فارغ‌التحصیلان بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) در رابطه با این سایت بیان کرد:‌ در ابتدا کتاب‌های صوتی با زبان انگلیسی منتشر می‌شد و برای انتشار فراگیرتر مطالب تلاش شد تا این آثار در یک سایت تخصصی هم منتشر شود.

وی ادامه داد:‌ بیش از 150 سایت شیعی انگلیسی وجود دارد اما تعداد انگشت‌شماری از این سایت‌ها به‌صورت تخصصی به موضوع مهدویت پرداخته‌اند به همین دلیل تلاش کردیم تا سایتی با محتوای تخصصی درباره مهدویت ایجاد کنیم تا بانک اطلاعاتی بسیار خوب و نسبتاً جامعی تشکیل شود. امیدواریم که بتوانیم کتاب‌های متعددی را در این رابطه تدوین کنیم و مطالب مهدوی را در ویکی‌پدیا اصلاح کنیم.

حجت‌الاسلام ابوالقاسمی در این نشست بیان کرد:‌ فلسفه ظهور و موعود برای اتمام رحمةاللعالمینی پیامبر اکرم(ص) است. اکنون با توجه به ظهور هوش مصنوعی این سیستم به دنبال مطلب می‌گردد بنابراین باید به دنبال تولید محتوا باشیم.

کمبود محتوای دنیاپسند و جوان‌پسند

وی افزود: کمبود محتوای دنیاپسند و جوان‌پسند مهم‌ترین خلأیی است که در حوزه مهدویت وجود دارد؛ بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) باید بر این موضوع متمرکز شود و محتواهای فرهنگی با نگاه تمدنی تولید کند.

در پایان این نشست از پوستر پایگاه اینترنتی انگلیسی به نشانی mahdism.net رونمایی شد.

کمبود محتوای جوان‌پسند، مهم‌ترین خلأ حوزه مهدویت

انتهای پیام
captcha