تمهید، تعلیم، تبلیغ و تشویق چهار عنوان برنامه‌های ستاد اقامه نماز
کد خبر: 4202599
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۲
حجت‌الاسلام سیدجواد بهشتی مطرح کرد:

تمهید، تعلیم، تبلیغ و تشویق چهار عنوان برنامه‌های ستاد اقامه نماز

مشاور عالی ستاد اقامه نماز کشور در اختتامیه اجلاسیه نماز ستاد ارتش با اشاره به اینکه برنامه‌های این ستاد به چهار عنوان تمهید، تعلیم، تبلیغ و تشویق تقسیم می‌شود گفت: با اجرای این برنامه‌ها نوجوانان، جوانان و بزرگسالان از نمازجماعت استقبال خواهند کرد.

حجت الاسلام بهشتیبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی ستاد ارتش، آئین اختتامیه اجلاسیه نماز ستاد ارتش، پیش از ظهر امروز پنجشنبه 10 اسفند در ستاد کل فرماندهی ارتش برگزار شد.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین سیدجواد بهشتی؛ مشاور علمی و فرهنگی ستاد اقامه نماز در این مراسم به ایراد سخنرانی پرداخت و با تقدیر از فعالیت‌های ارتش در حوزه نماز آموزی گفت: نماز انسان را بیش از پیش به خداوند نزدیک می‌کند و برپایی چنین اجلاسی اجر دنیوی و اخروی  به همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: ما در ستاد اقامه نماز کشور برنامه‌های نماز را در چهار عنوان خلاصه کرده‌ایم؛ تمهید، تعلیم، تبلیغ و تشویق و اگر بر‌اساس این چهار عنوان فعالیت‌های نماز را انجام دهیم، نوجوانان، جوانان و حتی بزرگسالان از نماز جماعت استقبال خواهند کرد.

بهشتی تصریح کرد: برپایی این اجلاسیه بند چهارم برنامه‌های ستاد اقامه نماز یعنی تشویق نمازگزاران را جامه عمل می‌پوشاند و این تشویق‌ها در قرآن و در سیره اهل بیت(ع) بسیار توصیه شده و باید هدفدار باشد تا بتواند اثرگذاری بسیار خوبی داشته باشد.

این گزارش حاکی است در ادامه این آئین اختتامیه، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد دهدار؛ رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش نیز سخنرانی کرد و گفت: ما شعار نماز آموزی و ترویج فرهنگ نماز را برای این اجلاسیه انتخاب کردیم و در همین راستا در تمامی کوی‌های سازمانی ستاد ارتش، یک یا چند روحانی مستقر کردیم تا دسترسی خانواده‌ها و فرزندان به ایشان آسان شود.

وی ادامه داد: این اقدام بدان منظور است که اگر فرزندان از سنین نوجوانی با مسجد، امام جماعت و روحانی انس پیدا کنند در سنین بالاتر و میانسالی کمتر دچار لغزش و گناه خواهند شد.

دهدار در پایان صحبت‌های خود به اهمیت انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: انشاالله در انتخابات یازدهم اسفندماه در لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری با حضور پُررنگ خود نقشه شوم دشمنان نظام مقدس اسلامی را خنثی خواهیم کرد و موجبات رضایت حق تعالی را رقم خواهیم زد.

یادآور می‌شود، نخستین اجلاسیه سراسری نماز ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران با برگزاری مسابقات مختلف با محوریت نماز انجام شد که در آن دو هزار و چهارصد نفر در بخش‌های مختلف این جشنواره شرکت کردند و از صاحبان ۸۰ اثر منتخب تجلیل به عمل آمد.

 

انتهای پیام
captcha