نقش رانندگان در انقلاب به خوبی بیان نشده است
کد خبر: 4203365
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۵
حجت‌الاسلام قرائتی:

نقش رانندگان در انقلاب به خوبی بیان نشده است

رئیس ستاد اقامه نماز با بیان اینکه به نقش رانندگان در انقلاب اسلامی به خوبی پرداخته نشده است، گفت: بسیاری از اعلامیه‌ها از سوی رانندگان به نقاط مختلف می‌رسید.

نقش رانندگان در انقلاب به خوبیبیان نشده استبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی ستاد اقامه نماز، با همکاری ستاد اقامه نماز و سازمان راهداری، نشست هم‌اندیشی رانندگان یاوران نماز سفر، با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور، داریوش امانی، معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور و جمعی از معاونان و مدیران ستاد اقامه نماز و سازمان راهداری، روز یکشنبه، سیزدهم اسفندماه در مرکز آموزش شهید تفویضی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برگزار شد.

حجت‌الاسلام قرائتی در این جلسه با بیان خاطره‌ای از فرزند امام راحل (ره)، گفت: نقش راننده‌ها در انقلاب گفته نشده؛ در صورتی که توزیع اعلامیه‌ها در آن زمان از سوی رانندگان انجام می‌شد که در جای خود بسیار اثرگذار بود.

وی تصریح کرد: هر کاری که ظاهرش را نگاه می‌کنید، باطن آن را هم نگاه کنید، ظاهر فعالیت شما رانندگان فقط رانندگی و انتقال مسافر است؛ در حالی که هر کسی را که به مقصد می‌رسانید، در پاداش عمل خیر آن شریک هستید.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور بیان کرد: سال‌هاست که تأکید می‌کنم اگر بخواهیم کاری را انجام دهیم، راهش را پیدا می‌کنیم و اگر نخواهیم کاری را انجام دهیم، بهانه آن را پیدا خواهیم کرد، پس تلاش کنیم کار‌ها را به نحو شایسته انجام دهیم.

قرائتی افزود: در تمامی مبدأ و مقصد‌های سفری، رانندگان مختلفی وجود دارد، اما آنچه مهم است این است که نیت خود را درست کنید و هنگام شروع سفر با هدف رضایت الهی کار را انجام دهید.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام (ص) گفت: بهترین کار خدمت به مردم و بندگان خداست.

این مفسر قرآن کریم یادآور شد: در جمهوری اسلامی ۲۸۰۰ مسجد در جاده‌های کشور ساخته شده است که حتی اگر کسی نماز نخواند و فقط استراحت کند، باعث نشاط و رفع خستگی می‌شود و اگر نماز بخواند که چه بهتر.

وی با بیان اینکه به فرموده پیامبر اسلام (ص)، کار کردن عبادت است، خطاب به رانندگان گفت: نمازتان را روبروی مسافر بخوانید که شاید کسی بخواهد نماز بخواند و خجالت بکشد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور افزود: در سفر‌ها صدقه بدهید، با این کار هم از خودتان و هم از دیگران که همراه شما هستند، دفع بلا خواهید کرد. در مکان‌های زیارتی خودتان هم زیارت بروید و از فیض سفر معنوی بهره‌مند شوید.

سیداحمد زرهانی، قائم‌مقام ستاد اقامه نماز، در ادامه نشست هم‌اندیشی رانندگان یاوران نماز سفر، ضمن قدردانی از سازمان راهداری در راستای ترویج معارف نماز، گفت: مرکز تخصصی نماز قم که علما و اندیشمندان و اهل قلم در این مرکز در حال تحصیل در حوزه نماز هستند، آمادگی دارد با همفکری سازمان راهداری و امور صنفی، مجموعه‌های آموزشی در قالب‌های مختلف را تهیه و منتشر کند.

وی افزود: آمادگی داریم نظام‌نامه‌ای با معیار‌های مختلف تنظیم شود تا از سوی ارزیابی هیئت داوری، راننده یاور نماز نمونه در هر سال معرفی و تجلیل شود.

زرهانی در پایان سخنان خود ضمن ارائه نکاتی پیرامون نماز، گفت: نماز هم تأثیر در فرد و اجتماع دارد، وقتی شخصی نورانی شود دیگران را هم نورانی می‌کند و در جامعه تأثیر می‌گذارد.

داریوش امانی، معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای کشور در این جلسه، ضمن قدردانی از مجموعه ستاد اقامه نماز و اهتمام حجت‌الاسلام قرائتی در ترویج فرهنگ اقامه نماز، از پیگیری ساخت ۱۱۰ باب نماز خانه بین راهی در سطح کشور از سوی سازمان راهداری خبر داد.

وی گفت: طبق تفاهمنامه ستاد اقامه نماز و وزیر وقت، مقرر بود از ۱۱۰ باب نمازخانه بین راهی، ۴۰ باب توسط سازمان راهداری به بهره‌برداری برسد و بعد از پیگیری‌های به عمل آمده تمامی ۱۱۰ با نمازخانه تا پایان سال آینده ازسوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تکمیل خواهد شد.

امانی ضمن قدردانی از رانندگان ناوگان حمل و نقل، اظهار کرد: کمتر شغلی پیدا می‌شود که شخصی هم جانش و هم مالش در وسط میدان است، اما رانندگان برون‌شهری در ایام پر رفت و آمد، عاشقانه خدمت می‌کنند تا مسافران را به سلامت به مقصد برسانند.

انتهای پیام
captcha