تحریم شهرک‌نشینان صهیونیست توسط دولت اسپانیا
کد خبر: 4203582
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۶

تحریم شهرک‌نشینان صهیونیست توسط دولت اسپانیا

اسپانیا از اعمال تحریم‌هایی علیه اولین دسته از شهرک‌نشینان در کرانه باختری خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، اسپانیا از اعمال تحریم‌هایی علیه اولین گروه 12 نفره از شهرک‌نشینان در کرانه باختری به دلیل حملات آن‌ها به فلسطینی‌ها خبر داد.

خوزه مانوئل آلبارز، وزیر امور خارجه اسپانیا، در یک سخنرانی در برابر کمیته مشترک مجلس نمایندگان اسپانیا، گفت که دولت شروع به اعمال تحریم‌ها علیه «اولین گروه ۱۲ نفره شهرک‌نشینان خشن» کرده است.

آلبارز افزود: می‌دانیم که سکوت و انفعال همیشه به ضرر قربانیان است.

وی، خواستار حمایت از تصمیمات دیوان بین‌المللی دادگستری شد که از اسرائیل خواسته بود از هرگونه اقدام نسل‌کشی علیه فلسطینی‌ها خودداری کند و از طرف‌های ذیربط خواست تا از این تصمیمات تبعیت کنند.

وزیر خارجه اسپانیا همچنین از کشورهای کمک‌کننده خواست به کمک مالی آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (UNRWA) ادامه دهند.

ماه گذشته، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا اعلام کرد که دولتش به دنبال تحریم‌های آمریکا علیه 4 شهرک‌نشین در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، تحریم‌هایی را علیه شهرک‌نشینان افراطی در کرانه باختری اشغالی اعمال خواهد کرد.

ترودو در گفت‌وگو با خبرنگاران در شهر واترلو در استان انتاریو کانادا، گفت: ما در حال بررسی چگونگی اطمینان از پاسخگویی مسئولان خشونت افراطی در کرانه باختری هستیم.

خشونت شهرک‌نشینان علیه فلسطینیان در سراسر کرانه باختری اشغالی در ماه‌های گذشته و همزمان با تجاوزات اشغالگرانه علیه نوار غزه از هفتم اکتبر گذشته به طور قابل توجهی تشدید شده است.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده است که دولت آمریکا 4 شهرک‌نشین را به دلیل ارتباط آن‌ها با تشدید خشونت علیه غیر نظامیان فلسطینی در کرانه باختری اشغالی تحریم کرده است.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد که بر اساس فرمان اجرایی اعلام شده توسط جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، تحریم‌های مالی را علیه چهار فرد اعمال کرده است تا مسئولیت‌پذیری در قبال برخی فعالیت‌های مضر را که صلح، امنیت و ثبات در کرانه باختری را تهدید می‌کند، افزایش دهد.

انتهای پیام
captcha