رشد کیفی و کمی کرسی‌های نظریه‌پردازی در جامعه المصطفی
کد خبر: 4204928
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۳
معاون پژوهش المصطفی بیان کرد:

رشد کیفی و کمی کرسی‌های نظریه‌پردازی در جامعه المصطفی

معاون پژوهشی جامعه المصطفی تصریح کرد: جامعه المصطفی از بُعد کیفی و کمّی در برگزاری کرسی‌های نظریه‌پردازی رشد بسزایی داشته بطوریکه امسال ۱۶۶ کرسی در حوزه‌های دانشی مختلف برگزار کرده است.

امین‌رضا عابدی نژاد، معاون پژوهشی جامعه المصطفی

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین امین‌رضا عابدی نژاد، معاون پژوهشی جامعه المصطفی العالمیه امروز دوشنبه ۲۱ اسفند در سومین اجلاسیه کرسی‌های نظریه‌پردازی نقد و مناظره المصطفی که با حضور رئیس جامعه المصطفی، اعضای هیئت‌علمی، جمعی از نظریه‌پردازان و ارائه‌دهندگان در سالن جلسات دفتر مرکزی المصطفی برگزار شد، اظهار کرد: کرسی‌های نظریه‌پردازی می‌تواند منشأ برکات پژوهشی بسیاری برای جامعه المصطفی باشد که در بسط آن تقریر‌های نوین و نظریات متعددی از مسائل علمی عرضه شود.

وی با ارائه گزارشی از فعالیت‌های پژوهشی جامعه المصطفی، افزود: المصطفی از بعد کیفی و کمی در برگزاری کرسی‌های نظریه‌پردازی رشد بسزایی داشته، به طوری که امسال بیش از ۱۶۰ کرسی در حوزه‌های دانشی مختلف برگزار کرده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عابدی‌نژاد، برگزاری کرسی‌های مشترک را از دیگر راهبرد‌های معاونت پژوهش المصطفی برشمرد و با تأکید بر اینکه باید به شاخصه‌های اثربخشی کرسی‌های علمی توجه داشته باشیم، گفت: همواره باید سعی کنیم تا موضوعات پژوهشی ما ناظر به نیاز‌های جامعه المصطفی و عرصه بین‌الملل انتخاب شود.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه در برگزاری کرسی‌ها، باید به انتشار محتوا‌های پژوهشی کرسی‌ها در قالب‌های متعدد توجه روزافزونی داشته باشیم، ادامه داد: با توجه‌ به وجود امکانات متعدد رسانه‌ای، موضوعات پژوهشی مبتلا به جوامع را در قالب برنامه‌های تلویزیونی و ماهواره‌ای برای مخاطبان بین‌الملل عرضه کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عابدی‌نژاد تصریح کرد: باتوجه‌به مخاطبان بین‌المللی المصطفی، برپایی کرسی‌های نظریه‌پردازی در قالب‌های متعدد زبانی، از اهداف مهم معاونت پژوهش جامعه‌المصطفی است؛ چه‌بسا کرسی‌های زبانی می‌توانند عمده پیام‌ها را در عرصه بین‌الملل بازنشر دهند.

انتهای پیام
captcha