نیازمند تشکیل بسیج مردمی در عرصه تولید هستیم
کد خبر: 4206691
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۵
سیداحمد عبودتیان:

نیازمند تشکیل بسیج مردمی در عرصه تولید هستیم

دستیار ویژه رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت، یکی از راهکارهای تحقق شعار سال 1403 را تشکیل بسیج مردمی در عرصه تولید دانست و گفت: اگر تولید افزایش یابد ساختارهای اقتصادی کشور از تهدیدات مصون می‌مانند، پس لازم است در این عرصه دولت تصدی‌گری را رها و نقش مردم را در اقتصاد پررنگ سازد.

سید احمد عبودتیان

به گزارش خبرنگار ایکنا، سیداحمد عبودتیان، دستیار ویژه رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه سوم فروردین تهران با تبریک فرا رسیدن سال نو و ماه مبارک رمضان اظهار کرد: عناوینی که رهبر معظم انقلاب اسلامی برای سال‌ها انتخاب می‌کنند را باید سند بالادستی لحاظ کرد و اینها به عنوان کارویژه بلندمدت محسوب می‌شوند. همه ما می‌دانیم شعارهایی که رهبر معظم انقلاب انتخاب می‌کنند در طول یک سال محقق نمی‌شود ولی پایه‌گذاری‌های آن و مفاهمه‌هایی در این رابطه صورت می‌پذیرد و پس از آنکه به دل مردم نشست و مسئولان آن را تأیید کردند به یک کار جمعی تبدیل خواهد شد. پس عنوان‌گذاری‌های سال‌ها را باید نوعی جهت‌دهی دانست.

وی افزود: وقتی رهبر معظم انقلاب سال 1401 را به عنوان سال دانش‌بنیان نام‌گذاری کردند همه گفتند مگر چه اتفاقی در آن سال رخ داد ولی امروز مشاهده می‌کنیم بیش از ده هزار شرکت دانش‌بنیان مجوز فعالیت گرفته‌اند و فعال هستند.

دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب 15 سال است بر مسئله اقتصاد تمرکز کرده‌اند، اظهار کرد: مسئله تولید یک مسئله کلیدی است و رهبر انقلاب در این سال‌ها توجه همه ما را متوجه این موضوع کرده‌اند. همانطورکه در جنگ فرهنگی مردم حضور ویژه و فعالی در هیئات و دیگر مراکز فرهنگی دارند، لازم است حضور ویژه‌ای هم در امر اقتصاد داشته باشند. عرصه اقتصاد عرصه‌ای است که دشمن همه‌جانبه به مقابله با ما پرداخته و به دنبال کاهش ارزش پول ملی ماست و لذا در این امر لازم است به نسخه کلیدی رهبر معظم انقلاب یعنی اقتصاد مقاومتی توجه ویژه شود تا با مهمترین توطئه دشمن یعنی فروپاشی اقتصادی مقابله شود.

عبودتیان بیان کرد: در مسئله اقتصاد نیازمند نسخه بومی هستیم به ویژه نسخه‌هایی که فعالانه باشند تا درجا نزنیم. همانطورکه در حوزه بازدارندگی نظامی حرف اول را در منطقه می‌زنیم باید در حوزه بازدارندگی اقتصادی هم حرف اول را بزنیم و تهدیدات را به فرصت تبدیل کنیم و در این رابطه الگوهای امامین انقلاب الگوهایی هستند که تهدیدات را به فرصت تبدیل می‌کنند. اگر به ماجرای کرونا نگاهی بیندازید متوجه خواهید شد حضور مردم در میدان سبب شد تا این ویروس منحوس مهار شود. در الگوی بومی رهبر معظم انقلاب کلید اصلی حل مشکلات حضور مردم است. اگر مردم در ماجرای کرونا وارد نشده بودند آن حجم از تولیدات ابزارهای مرتبطِ مقابله با کرونا انجام نمی‌شد.

وی با بیان اینکه تا زمانی که در بحث اقتصاد یک حرکت عمومی و مردمی اتفاق نیفتد نتیجه مطلوب حاصل نخواهد شد، افزود: حضور اکثر مردم در بخش اقتصاد اتفاقات خوبی را رقم خواهد زد اما این حضور چگونه باید باشد؟ اول اینکه همه باید درک کنیم اقتصاد به عرصه مقابله دشمن با ما تبدیل شده و باید در این زمینه میدان‌سازی اتفاق بیفتد و راهکارها احصاء شوند و دوم اینکه حلقه‌های میانی را به میدان بیاوریم تا از پیچیدگی‌های کار کاسته شود.

دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت بیان کرد: در حوزه مردمی‌سازی اقتصاد باید بسیج مردمی اتفاق بیفتد و آرام‌آرام و براساس توانایی هر فردی امر مهم تولید پیش برود. از منظر مقام معظم رهبری تولید به منزله سیستم دفاعی اقتصاد محسوب می‌شود و لذا تولید را باید بنیه اصلی اقتصاد دانست چون اگر تولید تقویت شود ساختار های اقتصادی کشور از تهدیدات مصون می‌مانند.

عبودتیان با بیان اینکه دولت نمی‌تواند در همه امورات اقتصادی تصدی‌گر باشد، گفت: دولت فقط می‌تواند بسترسازی کند و هدایت را انجام دهد. امروز ما نیازمند این هستیم که هر کارآفرین دست برادر و خواهر خود را بگیرد و وارد عرصه تولید کند و یا هر سرمایه‌گذاری جهاد کند و در این رابطه نقش دولت هم تسهیل‌گری است تا تولید دولتی جای خود را به تولید مردمی بدهد.

انتهای پیام
captcha