حرم امامزادگان و بقاع متبرکه قم میزبان جلسات جزءخوانی و تفسیر قرآن است
کد خبر: 4206744
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۳
رئیس اداره اوقاف شهر قم:

حرم امامزادگان و بقاع متبرکه قم میزبان جلسات جزءخوانی و تفسیر قرآن است

رئیس اداره اوقاف شهر قم از برپایی بیش از ۳۰ محافل جزءخوانی وتفسیر قرآن کریم در حرم امامزادگان و بقاع متبرکه قم خبر داد.

سیدنورالدین صمدانی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهر قم

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدنورالدین صمدانی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهر قم در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان و آغاز بهار طبیعت، با اشاره ۲۶ فعالیت متنوع و متعدد اداره اوقاف و امور خیریه در شهر قم اظهار کرد: برپایی طرح ضیافت بهاری، طرح اُنس با قرآن کریم، اسکان زائرین، میز پاسخ به سوالات دینی، جلسات تفسیر، اطعام روزه داران بخشی از رئوس فعالیت‌های این این نهاد در شهر قم است.

وی با تبیین طرح ضیافت بهاری در بقاع متبرکه استان قم افزود: امسال هم این توفیق حاصل شد تا در نوروز ۱۴۰۳ و رمضان ۱۴۴۵ موفق به اجرایی کردن ۲۶ عنوان برنامه در قالب طرح ضیافت بهاری در بقاع متبرکه شویم.

وی افزود: غبارروبی و نظافت ۳۴ بقعه پیش از شروع ماه مبارک به انجام رسید همچنین فضاسازی محیطی متناسب با رمضان و نوروز هم در این اماکن صورت گرفت.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قم با بیان اینکه در پنج بقعه قم امکان اسکان موقت و شبانه زائران و مسافران نوروزی فراهم شده است، ادامه داد: حرم‌های مطهر امامزادگان سیدعلی(ع)، جمال‌الدین(ع)، پنج امامزاده(ع)، جعفر شهید(ع) و جعفر(ع) روستای زواریان، پنج بقعه‌ای هستند که زائرسرا‌های آن‌ها برای استفاده خانوادگی و کاروانی مهیا شده است.

وی ادامه داد: آستان مقدس امامزادگان جمال غریب(ع)، چهار امامزاده(ع)، سیدعلی(ع)، ابواحمد(ع) و موسی مبرقع(ع) هم در نوروز امسال میزبان بازارچه‌های شمیم خدمت هستند و طرح فرهنگی و معنوی «قرار دوازدهم» در هشت بقعه، اجرایی می‌شود.

حجت‌الاسلام صمدانی از برپایی خیمه معرفت با محوریت هفت بقعه و مکان مقدس خبر داد و اظهارکرد: بوستان علوی، بوستان هاشمی، میدان آستانه و آستان مقدس امامزادگان علی بن جعفر(ع)، موسی مبرقع(ع)، عبدالله(ع) قلعه چم و جعفر(ع) روستای زواریان، محل برپایی خیمه‌های معرفت با غرفه‌های گوناگون هستند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قم با اشاره به فعالیت ۱۱۸ مبلغ اعزامی و بومی در ۲۳ بقعه متبرکه طی ماه رمضان امسال گفت: آیین جزء خوانی قرآن کریم در ۱۲ بقعه، جلسات تفسیر در پنج بقعه و محفل انس با قرآن در ۲۰ حرم مطهر امامزادگان استان قم تدارک دیده شده است.

وی به برپایی ضیافت افطاری ساده در هشت بقعه متبرکه استان قم اشاره و ابراز کرد: امسال برنامه‌های دعاخوانی مناجات در چهار بقعه متبرکه برگزار می‌شود همچنین ویژه برنامه سحرگاهی سیمای مرکز قم با عنوان «تسبیح سحر» هم از جوار آستان مقدس امامزادگان موسی مبرقع(ع)، سیدعلی(ع)، ابراهیم و محمد(ع)، علی بن جعفر(ع) و جعفر شهید(ع) روی آنتن می‌رود.

حجت‌الاسلام صمدانی افزود: مراسم عزاداری سالروز وفات حضرت خدیجه کبری(س) هم روز گذشته در ۱۴ بقعه برگزار شد و در شب میلاد امام حسن مجتبی(ع) نیز ۱۵ بقعه مراسم جشن و شادی خواهند داشت.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان قم با اشاره به ویژه برنامه احیای لیالی قدر در ۱۵ بقعه متبرکه عنوان کرد: حرم مطهر ۱۷ امامزاده استان هم میزبان مراسم عزاداری سالروز شهادت امام علی(ع) می‌شوند.

وی از برگزاری مراسم ویژه روز جمهوری اسلامی در ۱۴ بقعه خبر داد و افزود: نماز عید فطر هم قرار است در هشت بقعه متبرکه اقامه شود.

حجت‌الاسلام صمدانی از فعالیت مراکز افق و واحد‌های فرهنگی ۱۸ بقعه متبرکه در فضای مجازی و در قالب طرح ضیافت بهاری خبر داد و گفت: امسال از محل خیرات، موقوفات و بقاع متبرکه، هشت هزار قرص نان و ۱۲ هزار پرس غذای ساده در بین زائران توزیع می‌شود ضمن اینکه برای طبخ و توزیع ۳۵۰۰ پرس غذای گرم افطاری هم برنامه‌ریزی شده است.

انتهای پیام
captcha