انتشار ویژه‌نامه اینترنتی «صیاد دل‌ها»
کد خبر: 4209698
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۷

انتشار ویژه‌نامه اینترنتی «صیاد دل‌ها»

ویژه‌نامه اینترنتی «صیاد دل‌ها» به مناسبت شهادت سپهبد علی صیاد شیرازی با محتوای متنوع منتشر شد.

صیاد دل‌ها؛ خار در چشم نفاقبه گزارش ایکنا؛ ویژه‌نامه اینترنتی «صیاد دل‌ها» به مناسبت سالروز شهادت سپهبد شهید صیاد شیرازی با محتوای متنوع همچون نقش شهید صیاد شیرازی در رفع غائله کردستان، شهید صیاد شیرازی در دفاع مقدس، شهید صیاد شیرازی و عملیات مرصاد، بعد از جنگ، جرعه جام شهادت، انتقام سخت، مدیریت و نبوغ فکری شهید صیاد شیرازی، سیره عملی شهید، پرتو‌هایی از کلام شهید، در باغ خاطرات و بر بال قلم منتشر شد.

در مقدمه این ویژه‌نامه آمده است؛ نام امیر سپهبد علی صیادشیرازی با تاریخ هشت ساله دفاع مقدس عجین شده است. نام پرافتخار این شهید، ما را به لحظاتی سخت از تاریخ می‌برد که با حضور افرادی، چون او با سرافرازی و سربلندی پیوند خورد و با نصرت و پیروزی به پایان رسید. در دوره‌هایی حساس و طاقت فرسا در جنگ تحمیلی، فرماندهی شهید صیاد شیرازی راهگشای جبهه‌ها بود. او در مقاطع مختلف جنگ در بالاترین رده‌های ارتش مسئولیت‌های خطیری برعهده داشت. سرانجام در ۲۱ فروردین ۱۳۷۸، به آرزوی دیرین خویش نائل آمد و مورد سوء قصد یکی از اعضای گروهک منافقین، قرار گرفت و به شهادت رسید.

شاهدان عینی می‌گویند: منافقین با پوشش رفتگر شهرداری با نزدیک شدن به اتومبیل ایشان او را در مقابل چشمان فرزندش به گلوله بستند و چند گلوله از پنجره‌ی سمت راننده به سر و گردن ایشان اصابت کرده بود. امیر سرافراز ارتش اسلام، علی صیاد شیرازی روز عید غدیر خم از سوی فرمانده معظم کل قوا به درجه سرلشکری نائل شده بود، که این درجه با شهادت ایشان به سپهبدی ارتقا یافت.

در مطلبی با عنوان «انتقام سخت» می‌خوانیم؛ حاج احمد کاظمی، انتقام سخت ترور شهید علی صیاد شیرازی را از منافقان گرفت. این اولین نقطه عطف ایران بعد از جنگ با رویکرد نظامی ورود به کشور‌های دیگر بود. او ستون نظامی را به طول ۲۰۰ کیلومتر در خاک عراق در اربیل راه انداخت که منجر به تعطیلی مقر دموکرات‌ها شد. او هنگام زدن توپ به قلعه روسی در اربیل عراق حتی مواظب بود که مردم روستا خسارت نبینند و می‌گفت؛ اگر خسارت دیدند حق‌الناس پرداخت شود و در منطقه پرواز ممنوع و با وجود هواپیمای نظامی امریکا در بالای سرش در عراق پس از عملیات سنجق بدون هیچ گونه ترسی به سمت ایران آمد.

وی در خرداد ۷۸، وقتی فرمانده نیرو‌های هوایی سپاه شد بعد از دو ماه از ترور شهید صیاد شیرازی به فکر انتقام گرفتن از منافقان افتاد. از همانجا پایه‌های موشکی ایران شروع شد. حاج احمد در ابتدا، یکی از منافقان را کشت و پس از جمع کردن سایر روسای منافقان در مراسم ختم وی در قبرستان قرارگاه اشرف آنجا را با موشک هدف قرار داد و روسای آنها هم کشته شدند. از همان روز به بعد دیگر مسعود رجوی در قرارگاه اشرف در عراق دیده نشد.

پسر شهید صیاد شیرازی نقل کرده است؛ ارتباط شهید صیاد با آیت‌الله تهرانی، یکی از موقعیت‌های خوبی بود که توانست در زمینه رشد اخلاقی و معنوی به پدرم کمک کند. پدرم سعی می‌کرد خانواده را هم در این فضای اخلاقی وارد کند. شهید صیاد تلاش داشت، نوشته هایش از جلسات اخلاقی ایت الله آقا مجتبی را در صحنه زندگی و کار و اجتماع به اجرا درآورد. یادم هست که پدر خیلی تأکید داشتند به نماز حاج آقا برسند و اول وقت در مراسم حضور داشته باشند. بعد از شهادت ایشان نیز، ما سعی کردیم کماکان از محضر آقا مجتبی بهره ببریم.

ویژه‌نامه اینترنتی «صیاد دل‌ها» را از اینجا ببینید.

انتهای پیام
captcha