دیدار شیخ الازهر با رئیس انجمن علمای اهل سنت عراق/ تأکید بر هوشیاری نسبت به توطئه‌ها
کد خبر: 3177923
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹

دیدار شیخ الازهر با رئیس انجمن علمای اهل سنت عراق/ تأکید بر هوشیاری نسبت به توطئه‌ها

گروه بین‌الملل: احمد الطیب، شیخ الازهر، دیروز، ۳۰ فروردین‌ماه، در دیدار با رئیس انجمن علمای اهل سنت عراق بر ضرورت هوشیاری تمامی فرقه‌ها و طوایف عراقی نسبت به توطئه‌های طراحی‌شده علیه ملت این کشور هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «الشروق»، احمد الطیب، دیروز در دیدار با شیخ خالد الملا، رئیس انجمن علمای اهل سنت عراق که در رأس هیئتی از علمای سنی عراق به قاهره سفر کرده است، گفت: فرقه‌گرایی و مذهب‌گرایی متناقض با تعالیم و آموزه‌های متسامح دین اسلام است.
وی با اشاره به این که الازهر در بیانیه‌های متعددی جنایت سازمان‌های تروریستی را محکوم کرده است، گفت: دین اسلام پیوسته به همزیستی مسالمت‌آمیز و ارتباط و همکاری دعوت می‌کند.
شیخ خالد الملا نیز که به‌عنوان فرستاده ویژه نخست وزیر عراق به قاهره سفر کرده است، در این دیدار از جایگاه والای الازهر در سطح جهان اسلام و نقش آن در تقویت وحدت و برادری اسلامی و مقابله با اندیشه‌های تروریستی و فرقه‌گرایی که وحدت عراق را هدف قرار داده است، تمجید کرد.
هیئتی از علمای اهل سنت عراق روز شنبه، 29 فروردین‌ماه، به ریاست شیخ خالد الملا، با هدف تصحیح دیدگاه الازهر و علمای مصر درباره جنایت‎های داعش و بسیج مردمی به مصر اعزام شد.
ارائه گزارشی از جنایت‌های رخ داده از سوی تروریست‌های داعش علیه ملت عراق و تصحیح دیدگاه علمای مصر در قبال آنچه در عراق اتفاق می‌افتد، از اهداف این سفر اعلام شده است.
گفتنی است، الازهر مصر ماه گذشته با صدور بیانیه‌ای، اتهامات منتسب از سوی داعش و حامیان آن علیه بسیج مردمی عراق را تکرار کرد و مدعی شد که این نیروها در حال ارتکاب جنایت علیه اهل تسنن هستند.
این اتهامات با واکنش علما، سیاستمداران و قشرهای مختلف مردم عراق مواجه شد به گونه‌ای که آنان خواستار اعزام هیئتی از سوی الازهر برای آگاهی از تحولات عراق شدند.

captcha