آغاز به کار کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در بغداد
کد خبر: 4127311
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳

آغاز به کار کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در بغداد

کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی صبح امروز، 20 اسفند در هتل «المنصور» بغداد، پایتخت عراق آغاز شد.

به گزارش ایکنا از بغداد، چهره‌های دینی و میهمانان متعددی از کشور‌های مختلف در این کنفرانس حضور یافته‌اند و این رویداد با نظارت اداره اوقاف اهل تسنن عراق و با همکاری نهادهای عراقی شامل جماعت علما، شورای علمای «رباط محمدی»، بنیاد تقریب و گفت‌و‌گوی عراق، درالافتاء و مدرسه «امام خاصی» این کشور برگزار شده است.

این کنفرانس با شعار «مسلمان؛ برادر مسلمان» برگزار شده است و حجت‌الاسلام والمسلمین حمید شهریاری، دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در آن سخنرانی خواهد کرد.

در این کنفرانس «شیخ خالد الملا»، رئیس کمیته آماده‌سازی کنفرانس سخنرانی افتتاحیه را ایراد کرد و بعد از سخنرانی‌ها، کمیته‌های علمی جلساتی را برای بحث و تبادل نظر برگزار می‌کنند.

مفهوم وحدت از دیدگاه اسلامی، همزیستی مسالمت‌آمیز در قرآن و سنت، مسئله تکفیر در فقه اسلامی، ضوابط اختلافات فکری در شرع و اخلاق، راه‌های مبارزه با طرح عادی‌سازی روابط با رژیم غاصب صهیونیستی، نقش رسانه‌ها در تقویت وحدت و همچنین خطابه دینی و اثر آن در همزیستی مسالمت‌آمیز از محورهای مورد بررسی در این کنفرانس اعلام شده است.

این برنامه تا بعد از ظهر امروز شنبه ادامه می‌یابد و در نهایت بیانیه پایانی این کنفرانس، صادر خواهد شد.

فردا یکشنبه، 21 اسفند هم برای بار دوم، اجلاس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) در عراق به میزبانی «سید عمار حکیم» رئیس جریان حکمت ملی عراق برگزار خواهد شد.

آغاز به کار کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در بغداد

انتهای پیام
captcha