مناظرات جوادالائمه(ع) اوج نورانیت علوم آل محمد(ص) را رقم زد
کد خبر: 3362328
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷
حجت‌الاسلام حکیمی‌فر:

مناظرات جوادالائمه(ع) اوج نورانیت علوم آل محمد(ص) را رقم زد

کانون خبرنگاران نبأ: امام‌جمعه توپ‌آغاج کردستان در شب شهادت امام جواد(ع) اظهار کرد: دوران امامت جوادالائمه(ع) اوج نورانیت علوم آل محمد(ص) را شکل داد.

حجت‌الاسلام حکمت حکیمی‌فر امام‌جمعه توپ آغاج کردستان یکشنبه 22 شهریورماه در مسجد صاحب الزمان ضمن تسلیت شهادت جانسوز امام محمد تقی (ع)اظهارکرد: دوران ولادت امام جواد علیه السلام یکی از سخت ترین دوران ها برای اهل بیت علیهم السلام بود. این دوران، مصادف با خلافت مأمون، یکی از قدرتمندترین و سیاست‌مدارترین خلفای عباسی بود و علاوه بر این در میان شیعیان، انحرافات و اختلافات عجیبی به چشم می‌خورد که یکی از مهم‌ترین آنها فتنه واقفیه بود که امام رضا(ع) آنها و پیروانشان را به اصحاب‌الحمار تشبیه کرده است.

وی افزود: امام جواد(ع) در مدت امامت پرفضیلت‌ترین و پربرکت‌ترین امام برای شیعیان بودند و می‌توان گفت آن دوره، دوره نورانیت علوم با توجه به مناظرات آن حضرت با علمای مسلمان و غیرمسلمان به شمار می‌رفت.

امام‌جمعه توپ آغاج بیان کرد: از امام جواد(ع) به عنوان مولودی پربرکت، یاد شده است. ابی یحیی صنعانی می‌گوید: در محضر امام رضا(ع) بودم که فرزند خردسالش، امام جواد(ع) را آوردند. امام رضا(ع) فرمود: این فرزندی است که بزرگ‌تر و با برکت‌تر از او برای شیعیان ما به دنیا نیامده است.

حکیمی‌فر در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) اظهار کرد: همه باید توجه داشته باشند که چهارده معصوم(ع) نور واحد هستند، همان‌گونه که در ایام محرم مراسم عزاداری با شکوهی برگزار می‌شود در ایام شهادت ائمه دیگر نیز باید شیعه‌های ما در حزن اهل بیت(ع)، اندوهگین بوده مجالس روضه وعظ باشکوهی را برگزار کنند. البته نباید فراموش کنیم که در روایتی تأکید شده که شیعیان در ایام حزن ما اهل بیت(ع) محزون و در زمان شادی ما اهل بیت شاد باشند.

وی با اشاره به یکی از ویژگی‌های مؤمن عنوان کرد: یکی از ویژگی‌های مؤمن این است که وقتی اسم جلاله الله را استماع می‌کند قلبش نورانیت خودش را پیدا می‌کند. وقتی یک فرد آیه‌ای را استماع می‌کند به معنویت آن توجه و آن را در طول زندگی آویزه گوشش می‌کند و در زندگی خودش هم موفق می‌شود و از روزی خدا می‌خورد بدون اینکه اسرافی در آن باشد. امام جواد(ع) به ما درس گذشت کردن را یاد می‌دهد، بیایید از صفات نیک آن امام بهره‌های زیادی ببریم.

حکیمی‌فر گفت: در هر موضعی که قرآن می‌خوانیم باید به معانی آن توجه و پس از آن به آن عمل کنیم چون اگر عمل نکنیم هیچ فایده‌ای ندارد که ما بیاییم در مسجد قرآن تلاوت کنیم و به دستورات الهی که در کتاب آسمانی نوشته شده است عمل نکنیم لذا اگر فردی خیر دو جهان هستی را می‌خواهد باید به قرآن و دستورات الهی عمل کند.

سیدعلی موسوی منفرد

captcha