تأکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اهمیت تئاتر در گسترش همبستگی اجتماعی
کد خبر: 3618147
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸

تأکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اهمیت تئاتر در گسترش همبستگی اجتماعی

گروه هنر: سیدرضا صالحی امیری در دیدار با اعضای شورای سیاست‌گذاری جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی «مریوان» گفت: تئاتر موجب همبستگی اجتماعی در کشور می‌شود و باید از این ظرفیت هنری بهره کافی برد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدرضا صالحی امیری؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشستی با اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره بین‌المللی  تئاتر خیابانی «مریوان» گفت: تئاتر ریشه‌ای‌ترین کانون انتقال مفاهیم فرهنگی است که پیشینه تاریخی برجسته‌ای دارد و لذا وجود تئاتر در تمامی نقاط ایران می‌تواند موجب همبستگی اجتماعی در کشور شود و باید از این ظرفیت هنری بهره کافی را برد.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های تئاتر دائمی و پایدار بودن آن است و امسال بودجه و اعتبارات حوزه تئاتر و قرآن در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزایش یافته است.

صالحی امیری گفت: گرچه جشنواره تئاتر خیابانی به نام «مریوان» در یک جغرافیای خاص ثبت شده اما نباید به آن جغرافیا محدود شود و باید در سراسر کشور گروه‌های نمایشی، به نام مریوان و جشنواره تئاتر خیابانی «مریوان» فرصت اجرا داشته باشند.

وی افزود: برپایی هفته‌های فرهنگی مریوان در داخل و خارج از کشور با حضور گروه‌های تئاتر  نقش بسزایی در معرفی این هنر دارد؛ استان کردستان یکی از غنی‌ترین زبان و فرهنگ ایران زمین  را داراست و موسیقی ، تئاتر و شعرش می‌تواند در جهان مطرح شود.

این گزارش حاکی است در ادامه این نشست زاهدی؛ استاندار کردستان گزارشی از جایگاه جشنواره تئاتر خیابانی «مریوان» و تاریخچه آن ارائه داد و گفت: جشنواره تئاتر خیابانی با مردم مریوان آمیخته شده است.

وی افزود: با توجه به مرزی بودن مریوان این جشنواره به لحاظ امنیت و موقعیت سیاسی منطقه تأثیر بسزایی در همبستگی بین مردم داشته است.

در بخش دیگر از این نشست حاج ماموستا مصطفی شیرزادی؛ امام جمعه مریوان برگزاری این جلسات را نشانی از اهمیت رویدادهای هنری تئاتر دانست و از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قدردانی کرد و پس از آن، مهدی شفیعی؛ مدیر کل هنرهای نمایشی گفت: جشنواره تئاتر خیابانی «مریوان» در بین پنج جشنواره اصلی ایران از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و آن را باید یکی از معتبرترین جشنواره‌های خارج از سالن به شمار آورد که حتی در حوزه بین‌الملل نیز شناخته شده است.

یادآور می‌شود، دوازدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی «مریوان» شهریورماه  سال جاری برگزار خواهد شد.

 

captcha