دبستان «قرآن و معارف» خوی آغاز به کار کرد
کد خبر: 3741530
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۷
به همت موسسه مهد قرآن خوی؛

دبستان «قرآن و معارف» خوی آغاز به کار کرد

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ دبستان تخصصی «قرآن و معارف» به همت مهد قرآن شهر خوی افتتاح شد.

حجت‌الاسلام محمد فیضی، مدیرعامل مهد قرآن و عترت شهرستان خوی استان آذربایجان غربی در گفت‌وگو با ایکنا، بیان کرد: این مؤسسه، تاکنون حافظان زیادی را تربیت کرده است و در حال حاضر کلاس‌های تخصصی قرآن در رشته‌های حفظ، روخوانی، روان‌خوانی، مفاهیم و دوره‌های متعددی را ویژه بزرگسالان برگزار می‌کند که در میان مردم شهرستان شناخته شده است و به عنوان تنها مرجع رسمی قرآنی شهر خوی مشغول فعالیت است.

دبستان «قرآن و معارف» خوی آغاز به کار کرد

فیضی تصریح کرد: خروجی پیش‌دبستانی آن تربیت 20 حافظ جزء سی در پایان هر سال است که امسال نیز برای اولین بار موفق شدیم دبستان تخصصی «قرآن و معارف» را در مهد قرآن افتتاح کنیم.

وی ادامه داد: یکی از دلایل این کار اسرار اولیاء بود که از ما درخواست داشتند تا نگذاریم فرزندانشان از قرآن فاصله بگیرند. بنابر این ما این فرصت را فراهم کردیم تا کودکان در کنار دروس‌شان قرآن را نیز حفظ کنند و تا پایان دوره ابتدایی 10 الی 15 جزء را حفظ کنند و برای دوره اول دبیرستان نیز در حال برنامه‌ریزی هستیم که این پایه‌ها را هم داشته باشیم.

مدیرعامل مهد قرآن و عترت شهرستان خوی بیان کرد: هدف ما از افتتاح این مدرسه این است که کودک را از سن شش‌سالگی به مدت شش سال تحت نظر داشته باشیم و قرآن را جزء به جزء به او یاد بدهیم، لذا امسال فقط برای مقطع اول حدود 100 نفر ثبت‌ نامی داشتیم، البته دانش‌آموزان دیگر هم می‌توانند در مقاطع مختلف مدرسه ثبت‌ نام کنند، اما در زمینه حفظ از دیگر دوستان‌شان عقب‌تر هستند.

دبستان «قرآن و معارف» خوی آغاز به کار کرد

فیضی گفت: در این مدرسه علاوه بر حفظ، سبک زندگی اسلامی و حفظ تخصصی را نیز آموزش می‌دهیم که علاقه‌مندان در ساعت خارج از مدرسه می‌توانند در این کلاس حفظ نیز شرکت کنند و سریع‌تر حافظ کل شوند.

یادآور می‌شود، این مؤسسه از سال 77 به عنوان یکی از شعب مهد قرآن کشوری در استان آذربایجان غربی، شهرستان خوی، خیابان امام، کوچه جلالی آغاز به کار کرده است.

انتهای پیام

captcha