قاری بین‌المللی کشور از تجربه زنده شدن پس از مرگ گفت / انعکاس صوت تلاوت قاری در برزخ
کد خبر: 3898523
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۴

قاری بین‌المللی کشور از تجربه زنده شدن پس از مرگ گفت / انعکاس صوت تلاوت قاری در برزخ

هجدهمین قسمت از برنامه «زندگی پس از زندگی» میزبان محمد‌رضا خرمیان، قاری قرآن کریم بود که در شب نوزدهم ماه رمضان به روی آنتن شبکه چهار سیما رفت.

به گزارش ایکنا؛ شبکه 4 سیما در شب‌های ماه مبارک رمضان امسال در قالب برنامه‌ای با عنوان «زندگی پس از زندگی» میزبان افرادی است که به بیان تجربه خود از مرگ کلینیکی یا خروج موقت روح از جسم می‌پردازند. برنامه‌ای که با وجود نو بودن، با استقبال خوبی از سوی مخاطبان تلویزیون همراه شده و می‌توان عنوان متفاوت‌ترین برنامه افطار رسانه ملی را به آن نسبت داد. عباس موزون تهیه‌کننده و مجری این برنامه است.

قسمت هجدهم این برنامه، امشب 23 اردیبهشت‌ماه به گفت‌و‌گو با محمدرضا خرمیان، قاری بین‌المللی قرآن کریم اختصاص داشت که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید:

کارشناس سیاسی وزارت امور خارجه هستم و طبق معمول، همه روزه در حال رفتن به اداره بودم، در تاریخ 22 آذر سال 1384، به تنهایی وارد آسانسور ساختمان شماره سه وزارت امور خارجه شدم، احساس کردم مشتی بر جسمم خورد؛ چنان که وقتی به اتاق کارم در طبقه سوم رفتم؛ درد شدیدتر شد. پس از نوشیدن یک لیوان آب، درد در دست چپ خودش را بیشتر نشان داد و بعد از تحمل آن، چانه‌ام قفل و درد شدید‌تر شد. به طوری که فکر کردم سکته کرده‌ام. با همراهی دو کارمند وزارت امور خارجه به بیمارستان سینا مراجعه کرده و پزشک حاضر پس از گرفتن نوار قلب، اعلام کرد که دچار سکته وسیعی شده‌ام و با تأخیر مراجعه کردم.

پس از بستری، سکته بنده را به همسرم اطلاع دادند و ایشان هم به نیت 14 معصوم، 14 گوسفند برای خیریه نذر می‌کند.

تجربه لحظه مرگ

پس از بستری، پزشک متدینی به بالین من آمد که بنده در حال ذکر گفتن بودم. در حالی که پزشک مشغول درمان بود، قلبم ایستاد و صدای سوت مانیتورینگ علائم حیاتی شنیده و آف شد. پس از این حالت، بنده از این دنیا به عالم برزخ رفتم و فوت کردم. لحظه‌ای را به یاد دارم که صحنه بیمارستان تاریک و تغییر کرد و هزاران نفر را در برابر خود دیدم که در حال تماشای بنده بودند و این وحشت را در من زیاد کرد.

 در آن لحظه نام مبارک حضرت زهرا(س) را به زبان آوردم که همان موقع آقایی در کنار بسترم با دست گذاشتن روی شانه‌ام، گفت: نگران نباش که به آسمان خواهی رفت. احساس کردم همراه با تخت بیمارستان، همانند آسانسور شیشه‌ای که طبقات آن مشخص بودند، به بالا رفتم.

آسانسور در طبقه چهارم ایستاد و آدم‌هایی با لباس‌های بلند دیدم که بر روی نوک پا راه می‌روند. پس از این صحنه، به بالاتر و به بیابانی بسیار وسیع با میلیون‌ها انسان با لباس سفید برده شدم و همه آدم‌ها در حال تماشای من بودند، و لحظه‌ای صدای تلاوت آیه 82 سوره اسراء «وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْءَانِ مَا هُوَ شِفَآءٌ وَرَحْمَةٌ لِّلْمُؤْمِنِینَ» آمد که صدای تلاوت خودم بود.

بازگشت به دنیا

 همانطور که گوش می‌دادم، همان مرد هم در کنار تخت بنده ایستاده بود. او گفت به گوشه تخت نگاه کن. دیدم در گوشه تخت، سید روحانی بزرگوار با عمامه مشکی و شال سبز بر گردن ایستاده است. در جلوی تختم ایستاد. توان عرض ارادت به ایشان را نداشتم، ولی پاسخ سلامم را با تایید سر این روحانی گرفتم و به آقایی که در کنار تختم بود، با اشاره پشت دست فرمود که این آقا را برگردانید به دنیا.

تا این جمله گفته شد، بر روی تخت بیمارستان برگشته و نشستم. به یاد دارم در لحظه‌ای که قلبم ایستاده بود، همهمه‌ها را می‌شنیدم که می‌گفتند یک قاری قرآن از دنیا رفت و زمانی که برگشتم به دنیا، داد و بیداد اینکه مرده زنده شد را می‌شنیدم که صلوات میفرستادند و من ذکر یا زهرا یا زهرا را به لب داشتم.

 از پزشک پرسیدم مگر من مرده بودم؟ گفت بله. شما فوت کرده بودید و برگه حمل به سردخانه نیز تأیید شده بود. قلب انسان پس از 25 ثانیه امکان ندارد که با شوک برگردد و قلب شما تقریباً سه دقیقه ایستاده بود و بعد احیاء شد. پزشک ادامه داد که در آن لحظه که متوجه شدم شما قاری قرآن هستی، صدایی گفت صبر کن و نرو و امیدی بود که شما زنده شوید که خدا را شکر زنده شدید.

 پس از این اتفاق، در بیمارستان قلب شهید رجایی به مدت 13 روز در سی سی یو بستری شده و در نهایت مداوا شدم. بعد از برگشت به وزارت خارجه با دکتر خرازی، وزیر امور خارجه به محضر مقام معظم رهبری مشرف شدیم. با توجه به تلاوت‌هایی که بنده پیش از این در محضر رهبری داشتم، ایشان بنده را می‌شناختند و آقای خرازی گفتند که بنده سکته کرده‌ام. داستان زنده شدن و به دنیا برگشتن را خدمت آقا شرح دادم و به درخواست ایشان برای بار دوم به طور کامل رویداد را توضیح دادم.

ایشان فرمودند که در وهله اول خداوند را شکرگذار باشید، ولی به خاطر قرآن و اهل بیت(ع) به دنیا برگشتید و پس از این با شنیدن هر نوبت صدای اذان، خدا را شکر کنید که بار دیگر توانستید به برکت خداوند صدای اذان را بشنوید.

محمد خرمیان در ادامه به بیان خاطره‌ای از زنده شدن و به دنیا برگشتن در این برنامه پرداخت و گفت: این حادثه در شب شهادت امام جعفر صادق(ع) اتفاق افتاد که مقام معظم رهبری فرمودند که به تعریف شما از شکوه آن روحانی، به احتمال قوی، یا امیر المومنین علی(ع) و یا امام جعفر صادق(ع) بوده است که شما را از عالم برزخ به عالم دنیا برگردانده است.

مقام معظم رهبری درباره طبقه چهارمی که دیده بودم، فرمودند، روایت است که در روز قیامت برای انسان‌های ظالم، زمین داغ می‌شود که توان راه رفتن را ندارند و در نوک انگشت پا راه خواهند رفت. البته باید تحقیق شود که این حالت در عالم برزخ نیز وجود دارد یا خیر.

 این داستان را برای آیت‌الله ری‌شهری نیز توضیح دادم و ایشان در خاطرات آموزنده، این خاطره را نقل کرده‌اند.

تأثیر تجربه مرگ بر مفهوم زندگی

بارها در کتاب‌ها، سیره اهل بیت(ع) و قرآن مطالعه شده بود، خداوند گاهی جلواتی از جلوه عالم برزخ را به بعضی از انسان‌ها نشان می‌دهد که ایمانشان قوی‌تر شود. بدون شک انسان پس از این تجربه، باید خیلی احتیاط کند و شکرگذار باشد.

خرمیان در پاسخ به اینکه آیا این تجربه باعث شد که نگاهتان به مفهوم مرگ هم تغییر کند، بیان کرد: بله مرگ گریبانگیر همه شده و مرگ به دنبال همه خواهد آمد. در سوره مبارکه جمعه نیز خداوند به این موضوع اشاره کرده است. انسان به خودش می‌آید که پس از زنده شدن چکار خواهد کرد و در راه خدمت به خلق خدا پیش می‌رود.

خداوند متعال از جهان برزخ اطلاعات کمی داده است و تجربه افرادی که به این سبک زنده شده‌اند، بتیئ برای مردم گزارش شود که واقعیت‌های ظاهر و باطن دنیا شناخته شود. بازگو کردن بسیار مؤثر است.

گناه پس از تجربه مرگ

انسان‌ها همواره در معرض خطر شیطان هستند و شیطان گام به گام به جلو می‌آید. شیطان دزد ایمان است. افرادی که برگشتند، باید مراقب رفتارهای خود باشند و شکر گذار هستیم که تجلی عظمت خداوند را بعینه دیدیم که عنایت خداوند و اهل بیت(ع) است. انسان تجربه‌گر باید بیش از گذشته مراقب خود باشد، اما همواره احتمال افتادن در دام گناه هست.

یادآور می‌شود، در بخشی از این برنامه، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسرو‌پناه، مدرس حوزه و دانشگاه در رابطه با خارج شدن روح از بدن و ادراک در بیکران، مطالبی را بیان کرد.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۴
غیر قابل انتشار: ۰
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۷/۱۴ - ۰۰:۳۳
0
7
بر شادی همه رفتگان مومنین مومنات پدر بنده الفاتحه مع الصلوات
فرانک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۳ - ۰۶:۳۰
2
5
با سلام لطفا برنامه زندگی پُس از زندگی ادامه دار باشد
با تشکر از آقای موزون و برنامه پر محتوایشان .
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۲/۰۹ - ۲۲:۵۳
0
1
جالب بود ممنون
captcha