مرحوم پرویز حاجی‌حسنی؛ با بیش از 40 سال سابقه معلمی قرآن
کد خبر: 3966753
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲

مرحوم پرویز حاجی‌حسنی؛ با بیش از 40 سال سابقه معلمی قرآن

پرویز حاجی‌حسنی، مدیر مهد قرآن ابهر با بیش از چهل سال سابقه آموزش قرآن به تازگی بر اثر بیماری کرونا جان به جان‌آفرین تسلیم کرد.

معلم قرآن پرویز حاجی حسنیبه گزارش ایکنا، پرویز حاجی‌حسنی، مدیر مؤسسه مهد قرآن کریم شهیدان حدادیان‌ ابهر که بیش از چهل سال سابقه معلمی قرآن را داشت، چشم از جهان فرو بست.

وی از شاگردان مرحوم حسن بیگلری، صاحب کتاب سرّ البیان فی علم القرآن بود. از سوابق قرآنی‌اش می‌توان به برگزاری کلاس‌های متعدد در رشته‌های تجوید، آموزش در دوره‌های تربیت مربی، تدریس در حوزه علمیه، تربیت حافظان قرآن و داوری مسابقات و... اشاره کرد.

حاجی‌حسنی با ابتکار، جزئیات احکام تجوید را که در بیشتر کتب صرفاً به کلیات آن اشاره شده، به خوبی آموزش می‌داد.

مهد قرآن کریم ابهر، 28 آبان‌ماه سال 82 فعالیت خود را با مدیریت پرویز حاجی‌حسنی با حضور 27 قرآن‌آموز آغاز کرد و از افتخارات اين مهد می‌توان به تربيت بیش از هزار قرآن‌آموز اشاره کرد. این مؤسسه غیرانتفاعی، عام‌المنفعه به شماره ثبت ۹۰۱۲ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و اولین مؤسسه‌ در شهرستان‌های ابهر و خرمدره است که اقدام به صدور گواهینامه حفظ و مفاهیم قرآن کرده است و در دو بخش مهد شکوفه‌ها و مؤسسه بزرگسالان فعالیت می‌کند و در بلوار طالقانی جنوبی، هشت‌‌متری دوم، پلاک هشت، (طالقانی شمالی، روبروی دارایی سابق) واقع شده است.

مؤسسه مهد قرآن کریم ابهر با بهره‌مندی از ابتکارات و خلاقیت‌های استاد حاجی‌حسنی یکی از مؤسسات پیشرو در استفاده از شبکه‌های اجتماعی و ظرفیت وسایل ارتباط جمعی برای آموزش قرآن بود و کانال آموزش از راه دور مؤسسه به نشانی q_hafezan@ از گذشته تا اکنون به آموزش قرآن‌آموزان می‌پردازد.

این مؤسسه همچنین در سال ۸۷ به عنوان مؤسسه برتر قرآنی ـ مردمی کشور شناخته شد.

پیام تسلیت مدیرعامل مؤسسه کشوری مهد قرآن

انا لله و انا الیه راجعون

با تأسف و تأثر بسیار اطلاع یافتیم استاد پیشکسوت و مدیر فعال و خادم پرتلاش کتاب آسمانی، برادر مؤمن، انقلابی خادم قرآن کریم آقای پرویز حاجی‌حسنی، مدیر مهد قرآن شهرستان ابهر با کوله‌باری از عشق و ارادت به قرآن کریم و اهل بیت علیهم السلام دعوت حق را لبیک گفت و به ملکوت اعلی پیوست.

درگذشت این خادم قرآن و همکار عزیز و مدیر پرتلاش را به جامعه قرآنی استان زنجان علی‌الخصوص شهرهای زنجان و ابهر و به اساتید، مربیان و حافظان مهد قرآن این شهرها و همسر گرامی و فرزندان عزیزش تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال مسئلت داریم به برکت ماه مبارک رمضان ایشان را با قرآن محشور فرماید.

انتهای پیام
captcha