اخراج مدیر و معاون آنروا از نوار غزه
کد خبر: 3975360
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۵

اخراج مدیر و معاون آنروا از نوار غزه

ماتیاس شمالی، مدیر آژانس امدادرسانی و کاریابی برای پناهندگان فلسطینی (آنروا) و معاون وی دیوید دیپول در نوار غزه عنصر نامطلوب شناخته شده و امروز این منطقه را ترک کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از الیوم الاخباری، کمیته پیگیری نیروهای اسلامی و ملی در غزه امروز چهارشنبه اعلام کرد، ماتیاس شمالی، مدیر آژانس امدادرسانی و کاریابی برای پناهندگان فلسطینی (آنروا) و معاون او، دیوید دیپول امروز و پس از آنکه عنصر نامطلوب خوانده شدند، این منطقه را ترک کرده‌اند.

این کمیته در یک اطلاعیه مطبوعاتی تصریح کرد شمالی و معاونش عامل اصلی رنج هزاران فلسطینی و کارمندان انروا در نوار غزه بودند و بر عدم بازگشت آن‌ها به این منطقه تأکید کرده است.

پس از خروج شمالی و معاونش، این کمیته تجمعی را که قرار بود فردا پنجشنبه به منظور اخراج وی از نوار غزه برگزار شود، لغو کرد.

کمیته از فیلیپ لازارینی، رئیس آژانس انروا خواسته است تا مدیر و معاون جدیدی برای این آژانس در نوار غزه تعیین کند، به شکلی که قادر به ارائه خدمات به 1 میلیون و 400 هزار پناهنده موجود در نوار غزه و درک احتیاجات ضروری این پناهندگان باشد.

اظهارات شمالی درباره دقت بمباران اسرائیل و عدم هدف گرفتن غیرنظامیان از سوی این رژیم در جنگ اخیر غزه، موجی از خشم را در بین ساکنان نوار غزه ایجاد کرد و چندین تظاهرات در اعتراض به این اظهارات به راه افتاد که در آن مردم خواهان اخراج وی و معاونش از نوار غزه شده بودند.

انتهای پیام
captcha